Lue keskustelun säännöt.
Ihana vaarini toivottaa minulle joka ilta hyvää yötä, kun kukaan muu perheessä ei välitä
12.05.2021 |
Onneksi pääsen pian muuttamaan pois kotoa. 88-vuotias vaarini jaksaa joka ilta lähettää tekstiviestillä "Hyvää yötä rakas *Veera" tai "Kauniita unia kauniille kukkaselleni"
Hän on saattohoitokodissa, jonne en pääse häntä katsomaan. Miten kiittäisin tästä ja kertoisin, että tämä tosiaan merkitsee minulle paljon? Tietysti vastaan aina viesteihin. Kotona olen ilmaa ja näkymätön, tai aina tiellä. Vanhemmat tappelevat monta kertaa viikossa.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ihana pappa <3
Muistan lapsuudesta kun oma pappani oli se ainoa aikuinen, joka kohteli minua elävänä, tuntevana ihmisenä. Vanhemmille, sedille, tädeille olin aina vaan kakara joka oli aina tiellä. Pappa puolusti minua aina. Sanoi "Ei Senja ole sen huonompi ihminen kuin me muutkaan, mitä te häntä kiusaatte" Otti syliin, oli läsnä.
Vielä paperitehtaalla töissä ollessaan toi minulle aina piirustuspaperia (kotona sai piirtää aina vaan vanhojen lehtien kulmiin tms. jätepaperiin) Kun menin ensimmäiselle luokalle, pappa otti minut kyytiinsä kaupunkiin. Vanhemmilleni sanoi vievänsä minut jäätelölle. Sain valita kirjakaupasta itselleni mitkä tahansa värikynät. Olin tottunut olemaan näkymätön, joten valitsin pienen paketin halvimpia puukyniä. Pappa sanoi "sinä olet arvokas lapsi ja ansaitset jotain paljon parempaa" Sain kalliit hyvälaatuiset puukynät ja tussit. Pappa sanoi, että pidä nämä sitten kotona omana tietonasi piilossa, kun vanhempasi ei tykkäisi.
Ja niin todella olisi ollut. Enhän minä, köyhän perheen tyttö mitään "herrojen vehkeitä" olisi ansainnut. Nuku rauhassa, rakas pappa. Ja pappa oli vielä sodan käynyt, muiden silmiin äreä ukko. Vaan ei minulle.