Iittalan punaiset tarrat laseissa
Raivostuttaa, kun mies huvikseen repii tarroja laseista aina kun katan Iittalat pöytään. Sanoo, että ne voi repiä pois. Minun mielestä ne kuuluvat laseihin ja nehän pysyvät niissä kiinni vuosikymmenet jos niiden antaa olla repimättä. En kata niitä enää.
Kommentit (85)
Täällä nyt näyttää enemmistö jostain syystä olevan tarrojen repimisen kannalla, mitä ihmettelen. Kuitenkin kun katsoo vanhoja tavaroita myyvien liikkeiden sivuja, niin usein Iittalan laseissa on nuo tarrat paikoillaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Tarrat voivat olla laseissa niillä jotka haluavat niiden olevan.
Ne jotka eivät halua nähdä tarroja lasissa, repikööt ne pois.
Siis voiko tälläisestäkin asiasta riidellä tällä palstalla?
Jokaisessa kodissa ja taloudessa on omat tapansa, eikä kukaan pysty sanomaan mikä on oikea tai väärä tapa.
Melkoinen palsta tämä on, totta totisesti. Maailma ja Suomi on täynnä ongelmia, mutta täällä riidellään jostakin lasien logoista ja tarroista.
En halunnut täällä riidellä, vaan mielestäni kysyin mielipiteitä asiallisesti. Meillä kotona tästä tuli minulle vähän mielipahaa, mutta tämän äänestystuloksen perusteella unohdan asian.
Aloittajalta puuttuu gallupistaan se ainoa oikea vastaus: tottakai tarrat otetaan pois, ne eivät kuulu sen esineen designiin.
Hitto nuo tarranpalvojat on ällöttäviä, niihinhän kerääntyy kaikki pskat ja bakteerit.
Minun mielestä ne vain kuuluvat laseihin. Kotona näin opetettu.[/quote]
======
Minäkin olen kyseenalaistanut joitain lapsuudenkotini oppeja.
Iittalan laseissa ei tosin ollut tarroja.
Todellakin otan ne tarrat pois. Naurettavaa jättää se tarra siihen :D Ei se sitä astiaa ainakaan kaunista
Haluatteko juoda lasista, jossa on repaleinen muovin pala reunassa, joka osuu pahimmillaan huuliin? Tuo repaleisen tarran liima kerää kaikkea likaa itseensä, yök.
Järjetöntä jättää tarrat astioihin. Mun itsetunto kestää sen, etteivät vieraat ehkä tunnista iittalan laseja, heheeh.
Joistain olen ottanut, joistain on lähtenyt itsekseen. Iittalat on meillä ihan arkisia käyttöastioita.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta puuttuu gallupistaan se ainoa oikea vastaus: tottakai tarrat otetaan pois, ne eivät kuulu sen esineen designiin.
Hitto nuo tarranpalvojat on ällöttäviä, niihinhän kerääntyy kaikki pskat ja bakteerit.
Pskaako teidän laseissa säilytetään?
Olen varmaan miehesi. Ymmärtäisin, jos ne olisi jotain erityisen harvinaisia, mutta ei ne iittalan tehotuotetut liukuhihnamukit ole muutenkaan minkään arvoisia omana elinaikana.
Vierailija kirjoitti:
Haluatteko juoda lasista, jossa on repaleinen muovin pala reunassa, joka osuu pahimmillaan huuliin? Tuo repaleisen tarran liima kerää kaikkea likaa itseensä, yök.
Järjetöntä jättää tarrat astioihin. Mun itsetunto kestää sen, etteivät vieraat ehkä tunnista iittalan laseja, heheeh.
Mikä pakko siitä tarran päältä on juoda?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne tarrat pitäisi jättää kiinni laseihin?
Lasien jälleenmyyntiarvo on selvästi suurempi, jos niissä on tarrat paikallaan. Jos olet seurannut esimerkiksi tunnetuimpia bloggaajia, niin aina he kuvaavat astiansa niin, että Iittalan tarrat näkyy.
Se tarra kannattaa jättää niin on helpompi osua jos harrastaa tarkkuus ammuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskataanko teillä käsin? Tiskikoneessa lähtee yhdessä pesussa.
Minulla on v.1982 saadut Nuutajärven Pioni-lasit joista yhdestä meinasi irrota tarra mutra tiskikoneessa se liimautui takaisin.
Miten sulla pysyy ehjänä nuo Pionit? Mulla oli 8 lasia, enää 2 ehjää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt näyttää enemmistö jostain syystä olevan tarrojen repimisen kannalla, mitä ihmettelen. Kuitenkin kun katsoo vanhoja tavaroita myyvien liikkeiden sivuja, niin usein Iittalan laseissa on nuo tarrat paikoillaan. Ap
Musta on kyllä ihan nolouden huippu tai tunnen myötähäpeää jos esim. kyläpaikassa joku kattaa pöytään lasit joissa tarrat.
Jos astiat on käyttöesineenä niin tarrat pois. Jos keräilet etkä käytä niitä ollenkaan niin silloin tarrat voi jättää. Tai jos säilytät ( etkä käyrä) ja meinaat myydä.
Jotkut ihmiset haluavat varmaan pitää tarrat paikallaan, ettei kukaan vahingossakaan luule, että juodaan tokmannin halppislaseista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne tarrat pitäisi jättää kiinni laseihin?
Lasien jälleenmyyntiarvo on selvästi suurempi, jos niissä on tarrat paikallaan. Jos olet seurannut esimerkiksi tunnetuimpia bloggaajia, niin aina he kuvaavat astiansa niin, että Iittalan tarrat näkyy.
Tietenkin kun yhteistyökuvion vuoksi on pakko näkyä!
Tarrat ei kyllä pesussa kauan pysy kiinni.
Iittalalta itse sanoivat että kyllä ne kuuluu irrottaa koska ei suunnittelija sitä tarraa ole siihen mukaan suunnitellut. Se on ylimääräinen, vain markkinointiin tarkoitettu tunniste.
Arvo pysyy kolminkertaisena kun jättää tarran.
Ihan sama. Tarrat voivat olla laseissa niillä jotka haluavat niiden olevan.
Ne jotka eivät halua nähdä tarroja lasissa, repikööt ne pois.
Siis voiko tälläisestäkin asiasta riidellä tällä palstalla?
Jokaisessa kodissa ja taloudessa on omat tapansa, eikä kukaan pysty sanomaan mikä on oikea tai väärä tapa.
Melkoinen palsta tämä on, totta totisesti. Maailma ja Suomi on täynnä ongelmia, mutta täällä riidellään jostakin lasien logoista ja tarroista.