Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh kyllä oli maantiellä ihan hullu meno, autoilijoilla kiire selvästi.

Vierailija
12.05.2021 |

Pari lähellä piti tilannetta 20km matkalla. Oikeasti mikä ihmisiä vaivaa??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olin varmaan minä. kiireellä renkaiden vaihtoon. Tuumasin myöhästyä.

mies53v

Vierailija
2/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori hieman kiire mökille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lauantaina menossa lasten kanssa vanhempieni luo äitienpäivänviettoon, tuli yksi aivan hirveä läheltä piti -tilanne. Ajoin traktorin takana. Oli aika paljon vastaantulevaa liikennettä, joten jouduin hetken köröttelemään traktorin takana (en kuitenkaan kovin montaa minuuttia). No, sitten tuli ylämäki. Ylämäessä takana yhden auton päässä ajaneella taksikuskilla meni selvästi kuuppa nurin, ja hän lähti täysin sokkona ohittamaan ylämäkeen mua, takanani tullutta autoa sekä sitä traktoria. Onneksi ei tullut nokkakolaria, mutta kyllä sieltä heti tuli auto, kun taksi oli sujahtanut paikalleen. Ja traktori tietenkin kääntyi ylämäen jälkeen pois tieltä.

En ymmärrä tuollaista riskinottoa.

Vierailija
4/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori hieman kiire mökille.

Katoaako mökki, jos myöhästyt?

Vierailija
5/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lauantaina menossa lasten kanssa vanhempieni luo äitienpäivänviettoon, tuli yksi aivan hirveä läheltä piti -tilanne. Ajoin traktorin takana. Oli aika paljon vastaantulevaa liikennettä, joten jouduin hetken köröttelemään traktorin takana (en kuitenkaan kovin montaa minuuttia). No, sitten tuli ylämäki. Ylämäessä takana yhden auton päässä ajaneella taksikuskilla meni selvästi kuuppa nurin, ja hän lähti täysin sokkona ohittamaan ylämäkeen mua, takanani tullutta autoa sekä sitä traktoria. Onneksi ei tullut nokkakolaria, mutta kyllä sieltä heti tuli auto, kun taksi oli sujahtanut paikalleen. Ja traktori tietenkin kääntyi ylämäen jälkeen pois tieltä.

En ymmärrä tuollaista riskinottoa.

Mulla oli vasta sellainen tilanne että traktori edessäni oli kääntymässä vasemmalle ja samaan aikaan takana ajava lähti ohittamaan. Tööttäsin vaan hulluna että huomaavat tilanteen. 

Loppumatka meni niin että tämä auto ajoi edessäni perille asti, eli ei edes voittanut aikaa tällä hurjalla tempauksellaan.

Vierailija
6/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suuntaavat Helsinki-Vantaalle, lähtevät kiireesti etelänlomalle, etkö ole kuullut, että elämä on palannut pätkittäin Taka-Hikiälle, joten kiire koneeseen on kova. Tööt tööt !

Vierailija
7/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahdollisimman moni kaahaaja hoitaa itsensä hautaan jo tänään ja vaarantamatta sivullisia.

Vierailija
8/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mahdollisimman moni kaahaaja hoitaa itsensä hautaan jo tänään ja vaarantamatta sivullisia.

Tarviin sinut kaveriksi jos ajat alinopeutta

Vierailija
9/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kannattais mennä julkisilla. Tai sitten ottaa vaikka taksi. Olet selvästi vaaraksi liikenteessä muille. Ja toki olet vaaraksi itsellesikin, mutta jos et välitä siitä niin toivon, että välität edes muista.

Vierailija
10/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole alinopeutta ja uusissa autoissa mittarivirhe on  mitätön, turha puolustella kaahamista sillä että joskus 80-luvulla analoginen näyttö näytti reilusti alaspäin. '

Yksikään alinopeutta ajavista valittavista ei ikinä vastaa kun kysyn, että miten te pärjäätte satasen alueella, jos edessä on rekkoja jonoksi asti eikä vastaantulijoiden takia saa ohitettua. Miten te pärjäätte kun tiellä on traktori? Miten te pärjäätte jos tiellä on mopoauto? En aja alinopeutta, mutta itse kun ajoin muutama vuosi sitten joka viikonloppu n. 800 km, niin eniten liikennettä hidasti rekat - kerran yksi kaatunut rekka - joten aikaa meni aika paljon enemmän - seuraavaksi traktorit ja sitten mopoautot, joista tosin pääsee helposti ohi.  Ajoin aina vakkarilla kun vain voi ja suunnilleen rajoitusten mukaan, mittarivirhe 2-3 km/h ja se monella tapaa tarkistettu. Ohituskolarissa syy on aina ohittajan, varsinkin kun ei kaaliin menee, että kaikki eivät edes saa ajaa suurinta sallittua nopeutta, eikä se, että jos et näe mikä jonoa hidastaa, älä ohita jonossa. Kerran oon ollut pysähtyneessä jonossa kolaripaikalla, sieltä joku hermoheikki lähti ohittamaan ja ajoi kolarin vastaantulijan kanssa. Siinä ei onneksi käynyt pahasti. 

Vierailija
11/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole alinopeutta

No on se, kun ne rajoitukset on päin hevlettiä mitoitettu. Erkkikään viitsi niin hitaasti ajaa.

Vierailija
12/12 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko taas audi ja bemaripellet liikenteessä.