Iittalan punaiset tarrat laseissa
Raivostuttaa, kun mies huvikseen repii tarroja laseista aina kun katan Iittalat pöytään. Sanoo, että ne voi repiä pois. Minun mielestä ne kuuluvat laseihin ja nehän pysyvät niissä kiinni vuosikymmenet jos niiden antaa olla repimättä. En kata niitä enää.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea tältä palstalta oppii. Siis mä en ole ikinä nähnyt missään kylässäkään, että astioissa olisi myyntititarrat jätetty. En tiedä, miksi naurattaa tämä asia sikana. Joihinkin kuohuviinilaseihin on kaiverrettu merkki, mutta siis onko jollain jossain ihan juomalaseissa tarrat kiinni? Miksi?
Entä vaatteissa? Pahvilappu niskassa, josta näkee merkin?
Niken vaatteissa ja kengissä näkyy koko nimi koko ajan.
Samoin naisten laukuissa ym. Periaatteessahan se on sama asia.
Että kaikki näkee, että käytän laadukasta tavaraa, desingtuotetta joka maksaa, enemmän kuin joku halphallin tai Ikean roska.
Puhelimissa ja tietokoneissa sama. Ja monessa muussa jutussa.
On väliä, pitää repiä pois. Kyllä ne tunnistaa Iittalan laseiksi ilmankin sitä tarraa. Näen ne myös pienenä hygieniariskinä. En ymmärrä ihmisiä, jotka jättävät hintatarratksan tuotteisiin. Sitten ne ajan myötä jämähtää kiinni, kuluu ja tummuu. Tosi rumaa.
Käyttölasista pois ilman muuta, mutta harrastan myös keräilyä, niissä saa tarrat olla.
Mutta niihin vaatteisiin se merkki tai logo on suunniteltu näkymään, se on osa sitä designia ja ulkonäköä. Joskus vaatteisiinkin on liimattu joku tarra, mutta ei kai sitäkään kukaan niihin jätä.
Minulla tulee mieleen tarrallisista laseista, että ne olisi jostain lainassa ja olisi tarkoitus palauttaa ne kauppaan vielä tms. Että ei ole omasta tavarasta kyse.
Perikunta kiittää jos tarrat tallessa.
Olen myynyt netissä sukulaislesken astioita ja suuri apu on ollut hinnoittelussa jos tarrat tallessa. Voi etsiä onko kyseessä Nuutajärvi, Kumela. Harvoin iäkkäät leskimiehet tietävät mistä astioista on kyse ja melkoinen asiantuntija pitää olla jos vuosikymmenten takaisia astiasarjoja tunnistaa.
Hyvin ovat menneet kaupaksi.
Mä aiheutin vahingossa p*skamyrsyn sukulaistytön luona kun autoin tiskaamisessa ruuan jälkeen. Aloin näet raaputtaa sitä tarraa irti, luulin että vahingossa jäänyt (oon tuota tarra ei kuulu desingniin-koulukuntaa). Ja taas olin paha ihminen :) Toki jokainen tyylillään.
Ohiksena, en ole myöskään sitä koulukuntaa, joka ottaa paremmat astiat käyttöön vain juhlapäivinä. Mitä ne siellä kaapissa ilahduttaa ja niitä näkee vain kerran ja jouluna? Kattauksen ja muun tilpehöörin avulla voi sitten juhlapäivinä panostaa.
Mutta edelleen, kukin tyylillään.
Eikös Iittalaltakin ilmoitettu että ne tarrat on tarkoituskin repiä pois.
Minä tiskaan käsin, ja tarrat lähtivät pois parissa kuukaudessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Sarpanevan vaimohan totesi haastattelussa repivänsä ne veks.
Tosiasiahan on kuitenkin kiistatta se, että niistä saa paljon paremman hinnan myydessä jos ne i-tarrat ovat tallella.
Joten ihan oma valinta mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästääkö ap Rintajoupin tarrankin auton takalasissa?
Auton takalasiin en halua mitään tarroja. Ne otan pois. Ap
Enpäs ole tullut edes ajatelleeksi että tarran voi ottaa pois takalasista. Oletin että se on tiukasti kiinni ja hajoaa jos sitä yrittää repiä. Toisaalta ei tuo "Opel. Wir leben Autos" minua haittaakaan.
Otatteko aurinkorasvoista pois ne tarrat joissa lukee UV? Revittekö vaatteista hintalaput pois kun otatte vaatteen käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt netissä sukulaislesken astioita ja suuri apu on ollut hinnoittelussa jos tarrat tallessa. Voi etsiä onko kyseessä Nuutajärvi, Kumela. Harvoin iäkkäät leskimiehet tietävät mistä astioista on kyse ja melkoinen asiantuntija pitää olla jos vuosikymmenten takaisia astiasarjoja tunnistaa.
Leskimiehet vois vaikka ostaa uudet astiat Prismasta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006083987.html
Jättäkää vaan mammat ne tarrat paikoilleen. Ei tarvitse sitten ihmetellä miksi tiskikone hajosi.
Aika tumpelo pitää olla jos ei ensinnäkään erota Nuutajärveä Iittalasta ilman tarraa saati tiedä, miksi 70-luvulla Arabian tarroja oli laseissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika tumpelo pitää olla jos ei ensinnäkään erota Nuutajärveä Iittalasta ilman tarraa saati tiedä, miksi 70-luvulla Arabian tarroja oli laseissa.
Niin..jos ei ole astioista pätkään kiinnostunut niin en sanoisi että on tumpelo jos ei erota Nuutajärveä Iittalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskimiehet vois vaikka ostaa uudet astiat Prismasta.
Voi toki..niillä rahoilla jotka on saatu vanhojen myynnistä. Leskimies ei halua säilyttää 3-4 eri astiastoa myydessään omakotitaloa muuttaessaan pienempään kerrostaloasuntoon. Kaikilla kun ei ole sitä jälkikasvua joille astioita lahjoittaa. Ja vaikka olisikin,lapset eivät niistä välttämättä perusta.
Vierailija kirjoitti:
Sarpanevan vaimohan totesi haastattelussa repivänsä ne veks.
Tosiasiahan on kuitenkin kiistatta se, että niistä saa paljon paremman hinnan myydessä jos ne i-tarrat ovat tallella.Joten ihan oma valinta mitä tekee.
Mutta mitä mieltä itse Timo oli tarroista?
Mä en ainakaan tunnistais vaikka Karhulan lasia ilman tarroja. Tai ne säilöntäpurkit tunnistaisin
Kaikkea tältä palstalta oppii. Siis mä en ole ikinä nähnyt missään kylässäkään, että astioissa olisi myyntititarrat jätetty. En tiedä, miksi naurattaa tämä asia sikana. Joihinkin kuohuviinilaseihin on kaiverrettu merkki, mutta siis onko jollain jossain ihan juomalaseissa tarrat kiinni? Miksi?
Entä vaatteissa? Pahvilappu niskassa, josta näkee merkin?