Iittalan punaiset tarrat laseissa
Raivostuttaa, kun mies huvikseen repii tarroja laseista aina kun katan Iittalat pöytään. Sanoo, että ne voi repiä pois. Minun mielestä ne kuuluvat laseihin ja nehän pysyvät niissä kiinni vuosikymmenet jos niiden antaa olla repimättä. En kata niitä enää.
Kommentit (85)
Tiskataanko teillä käsin? Tiskikoneessa lähtee yhdessä pesussa.
Astioista irrotan ne tarrat jotka lähtevät vaivattomasti, muuten en. Jollekin tuikkukipoille ihan sama.
Yök, tarroja laseissa. Totta kai ne pitää irrottaa. Vain moukka jättää ne paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Käsin pesen paremmat lasit, kun tiskikoneessa tulee vaaleaa vaikeasti poislähtevää saostumaa pintaan. Ap
Ennen irrotin aina, nykyään ei niin väliä. Ne on usein jo valmiiksi ihan vinossa tai huonosti kiinni.
Tarrat ei kuulu laseihin, se nyt on ihan selvä asia.
Ostan astioita käyttöön, en keräilyyn, joten revin tarrat pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on v.1982 saadut Nuutajärven Pioni-lasit joista yhdestä meinasi irrota tarra mutra tiskikoneessa se liimautui takaisin.
Säästääkö ap Rintajoupin tarrankin auton takalasissa?
Tottakai ne poistetaan, kun astia otetaan käyttöön.
Jokin taidelasi tai maljakot asia erikseen, ne saattavat olla pitkän ajan käyttämättä ja niissä se tarra voi siksi olla pitkäänkin paikoillaan. Kyllä se niistäkin katoaa, kun käyttöön tulevat elleivät ole pelkkiä koristeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on v.1982 saadut Nuutajärven Pioni-lasit joista yhdestä meinasi irrota tarra mutra tiskikoneessa se liimautui takaisin.
Nuo vanhat eivät lähdekään niin helposti, mutta uudet lähtevät. Vanhoissa lasiesineissä näkee noita Nuutajärven sinisiä tarroja.
Mutta semmoinen juttu tuli tästä kaikesta mieleen, että mulle on ihan sama, jos joku jättää laseihin ne tarrat. Vissiin epäsuosittu mielipide.
Kiissä on tarrat nykyään tosi huonosti kiinni. Saattavat törröttää lasin reunan yläpuolella tai sitten tuntuvat painavan huuleen.
Minusta voivat olla. Lähtevät kun lähtevät. Eivät estä juomista.
No todellakin otan pois. Miksi ne pitäisi jättää?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta halvassa Prisman House-astiastossani on H-tarrat. Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Auton takalasiin en halua mitään tarroja. Ne otan pois. Ap
Ihan jo hygieniasyistä kannattaa irrottaa 👍
Pois vaan, höhlää jättää tarroja tuotteisiin, jotka otettu käyttöön.
Nyt keräilijät kivittäkää, kiskon minäkin aina jokaisen tarran pois. Ne ärsyttävät minua.