Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leukaluun tulehdus, ei hoitoa julkiselta puolelta, näin HUS:ssa

Vierailija
11.05.2021 |

Yksityinen hoitaa. Vuosi hampaan poiston jälkeen.
Ensin tulehdus oli päällä 7 kk poistosta, julkisella ei hoidettu/hoidettiin lihaskipuna.
Uusi tämän vuoden maaliskuussa. Jälleen ei hoitoa julkiselta puolelta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? 

Minä alan olla neuvoton. Mun mielestä mulla on ihan järkyttävä tilanne. Mietin oikeasti, että ottaisin johonkin Iltapäivälehteen yhteyttä, (ja siis nimettömänä ainakin, en haluaisi omaa naamaa mihinkään) mutta että kiinnostaako heitä.

Ap

Onhan tuo hoidettava ja mieluummin nopeasti. Tulehdus voi levitä ja muuttua hengenvaaralliseksi.

Odottavatko edelleen, että antibiootti alkaisi tepsiä?

22/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene yksityiselle?

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen tilannettasi.

Mutta täytyy muistaa, että onneksi kuitenkin muualta tänne tunkeneille järjestetään ilmainen hammashoito (kaiken muun lisäksi).

Tämähän on nykyään tärkein asia.

Vierailija
24/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks... Kaks... Kol... Poistuu koska asiaton

Vierailija
25/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä alan olla neuvoton. Mun mielestä mulla on ihan järkyttävä tilanne. Mietin oikeasti, että ottaisin johonkin Iltapäivälehteen yhteyttä, (ja siis nimettömänä ainakin, en haluaisi omaa naamaa mihinkään) mutta että kiinnostaako heitä.

Ap

Kokeile ihmeessä, et häviä siinä mitään. 

Vierailija
26/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko soittaa omalle terveysasemalle. Siis ei suun- vaan ihan yleis-. Luuhun edennyt tulehdus ei ole enää akuuttihammaslääkärin homma. Tuon linkin takaa löytyy tietoa, joka osittain ehkä onkin sinulle tuttua, mutta ilmeisesti sinun on hakeuduttava oman terveysasemasi kautta jatkotutkimuksiin ja hoitoon. Eli terveyskeskuslääkäriltä lähete leukakirugille tai infektiolääkärille, olettaisin, lääkärihän sen osaa arvioida, minä en.  Sairaalahoidon kriteerit eivät täyty, ellet ole kuumeessa ja sepsiksessä.

https://www.duodecimlehti.fi/duo98709

Olen pahoillani puolestasi, vaikuttaa hankalalta kyllä. Kysymällä kuitenkin moni asia selviää.

Vierailija
27/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että joku amorion comp on ihan vääränlainen antibiootti tässä tilanteessa kun /jos tulehdus on jo mennyt luuhun.

Vierailija
28/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kokeile ihmeessä, et häviä siinä mitään. 

Mitä nyt aikaa ja vaivaa sekä ehkä maineensa. Hänethän tunnistaa siitä jutusta, koska tuo tulehdus ei ole järin yleinen. Mutta mikä minä olen neuvomaan, vastustan vain periaatteessa klikkimediaa, jonka ainut agenda on tehdä rahaa mainostuloilla ja kirjoittaa soopaa milloin mistäkin.

Ihan suosittelisin yhteydenottoa omaan terveysasemaan ja lääkärikonsultaatiota siellä. Luussa oleva tulehdus pitää kuvata ja siihen saa kyllä  hoidon, ellei lääkkeet (joita on muitakin kuin mitä on tähän mennessä kokeiltu) pure, niin sitten tulehduspesäke varmaan joudutaan kirurgisesti avaamaan ja puhdistamaan, mikä taas on leukakirurgin hommaa eikä tosiaankaan hammaslääkäriaseman päivystyksessä onnistu.

Vierailija
29/35 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on HUSin toiminta. Ei yllätä.

Mitään ei haluta hoitaa, ei ainakaan ennaltaehkäisevästi. Tutkimukset maksaa, siksi lähetteitä ei haluta tehdä. Eikä varsinkaan tutkita mitään ”ylimääräistä” = yhtään mitään.

Sitten kun pääsi on kainalossa, yritetään ehkä tehdä jotakin epätoivoista ja lopulta todetaan että ei onnistunut.

Sen verran monta syöpään kuollutta omassakin lähipiirissä joiden diagnoosi on venynyt kiitos julkisen terveyden (sairauden) hoidon

Sama se on kaikkialla nykyään. Sitä se on se priorisointi, säästäminen ja potilaiden rutiininomainen kaasuvalotus. Soteuudistuksen jälkeen virkalääkärit tulevat päättämään pääsetkö hoitoon vai et, ja uskonpa että tämä järjestelmä on otettu käyttöön jo vuosia sitten. Nyt siitä vain ollaan tekemässä virallista. 

Vierailija
30/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! LUE TÄMÄ!

Mulla oli tulehdus hampaan -alla-. Hammas poistettiin ja mulle määrättiin kaksi antibioottia: Kefalex ja Trikozol. Toi jälkimmäinen pätee erityisesti anaerobisissa olosuhteissa jyllääviin bakteeereihin ELI VOISI TOIMIA SINULLA!

Ota yhteyttä lääkäriin ja kysy noista mainitsemistani antibiooteista!

Toivottavasti saat avun!!!!!

Vierailija
31/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
32/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä terveyskeskuslääkäriltä pneumokokkirokote. Olis suoja verenmyrkytykseltä.

Vierailija
33/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aloittaja näkee uusimmat viestit, minua jäi huolestuttamaan hänen tilanteensa.

Vierailija
34/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
35/35 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:lle kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän