Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu ~3-4 kiloinen vauva vatsassa?

Vierailija
11.05.2021 |

Alkaa pelottaa :0 olen nyt reippaasti raskauden puolivälissä ja tunnen alle puolikiloisen vauvan muljahtelut ja potkut mahassa. Millaista se sitten on kun maha on oikeasti täynnä sitä vauvaa? Herranjestas, nytkin jo ärsyttää välillä kun tuo herättää yölläkin liikkeillään vaikka tietysti olen onnellinen että on elossa :D

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hereillä ollessa ei ollut ongelmaa, mutta kun itse rauhoittui nukkumaan, vauva heräsi ja alkoi mylläämään. Silloin kyllä tuntui tukalalta, selinmakuulla liikkeet ihan sattui! Mutta kyllä olikin sitten virkeä ja hyvävoimainen kaveri kun syntyi. 😊

Tämä! Kun peiton veti päälleen, alkoi vauva möyrimään. Voitelin vatsani kylmägeelillä, se tuntui rauhoittavan menoa.

Vierailija
22/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikiloinen liikkui mahassa niin vähän, että hädintuskin huomasi. Terve vauva kuitenkin oli. Olo oli lähinnä turvonnut ja raskas, varsinkin kun synnytys meni pari viikkoa yli lasketun ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 🙂

Vierailija
24/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvältä. Mä tykkäsin, kun potki nin, että maha tärisi. Oli tosi villi mahassa ja touhukas on nyt teininäkin.

Se oli kauheaa kun koitti nukkua mutta vauva potki mahassa

Vierailija
25/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kenellekään, aikuiselle varsinkaan, ole epäselvää se, että sikiö virtsaa kohdussa ollessaan??

Olen järkyttynyt 😱🤔😟

Ei, mutta kahden raskauden kokemuksella mulle on ihan uutta, että äiti voisi tuntea tuon virtaaamisen. En tuntenut itse kyllä kertaakaan. Poikasikiö oli kyseessä.

Vierailija
26/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja kaikki syntyneet hieman alle 3-kiloisina. Istukat oli siinä edessä niin, että tunsin potkut aika huonosti ja pehmeästi. Mitään vauvan käänymisiä en tunnistanut vaan niitä pieniä, pehmeitä potkuja vain. Ei kai ne vauvat hirveän paljon mahdu kääntyilemäänkään enää loppuraskaudessa, että kovin villejä liikkeitä voisi tuntea? Mutta joo, muistan vain, että potkut olivat aivan pehmeitä enkö esim. kertaakaan vauvan liikkumisen takia herännyt eikä ollut edes vaikea nukahtaa. Ilmeisesti kävi tuuri. Ei siis tunut oikein muulta kuin, että olisi iso maha.

Vierailija
27/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vauva enää loppuraskaudessa mahtunut varsinaisesti potkimaan moneen viikkoon. Sen sijaan venytteli ja kääntyili niin että mahassa tuntui tosi ilkeältä se venytys. Otti varmaan jostain kohdun takaseinästä jaloilla vauhtia ja työnsi peppuaan vatsanahkaani vasten että siihen nousi iso kumpu :D oli kyllä aika rauhallinen tapaus, silloin kun nukkui niin välillä ihan unohti olevansa raskaana vaikka olikin jo niin pitkällä. Outoa ettei sellainen mötikkä tunnu mitenkään painavalta, maha on toki vähän tiellä ahtaissa paikoissa.

Vierailija
28/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vauvamaha tuntui mukavalta, mutta kun se törötti suoraan eteenpäin, oli etäisyyksien arviointi ahtaissa tiloissa haastavaa. Aina välillä törmäilin kurveissa esim pöydänkulmiin ja ovenpieliin, toki vain hipaisuista oli kyse.

Vierailija
29/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maha vain on iso. Se on siinä edessä ja äiti kävelee vaappuvasti.

Vierailija
30/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavalta!

Vierailija
31/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu puolenkilon matikalta...miehetkin tietää😉

Vierailija
32/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se jää siihen 3-4 kiloon kun siellä on lapsivedet yms tuomassa lisäpainoa. Sehän sanotaan, että synnärille jää 10kg.

Vierailija
33/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut hullumalta, potkut tuntu vaan hauskoilta. Meidän vauva taisi olla kyllä armollinen äitiään kohtaan eikä esim potkinut juurikaan kylkiluihin, vaan ennemmin liikutteli raajojaan maltilliseen tahtiin.

Vierailija
34/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppu törötti tuossa vatsan yläosassa, niin lähinnä muistan, että taputtelin sitten sitä peppua jatkuvasti :D Jalka törötti sivulla oikealla ja sitä toisinaan tökin, että sain lapsen potkuttelemaan takaisin. Ei ollut mikään hurja myllääjä enää loppuraskaudessa, mutta liikkui kuitenkin. Ei mennyt missään vaiheessa lapsen liikkeiden takia yöunet, päinvastoin jos olin muutenkin hereillä siksi, että olo oli tukala, niin siinä sitten sitä peppua taas taputtelin. Lapsi on 9kk ja edelleen taputtelen peppua, jäi vähän tavaksi. Siihen tuntuu rauhoittuvan itkut.

Kylkiluihin ei minua potkittu missään vaiheessa, mutta olenkin pitkäselkäinen niin ei tuo 50cm pitkänä ja 3,3kg painavana syntynyt napero yltänyt sinne potkimaan. Ne jalat oli koukussa pyllyä alempana muutenkin. Tosiaan vinossa tuossa navan alapuolella oli toinen viikkotolkulla.

Vierailija
35/40 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva myllertää ja möyrii, ja välillä koko maha hypähtelee.

Onhan se välillä melko tukalaa, mutta kyllä sen kestää. Pahinta oli, kun vauva oli usein semmoisessa asennossa että painoi virtsarakkoa, silloin tuntui siltä että olisi pissatulehdus, kirveli ja tuntui että pitäisi pissata koko ajan.

Vierailija
36/40 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄

Vierailija
37/40 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Offtopic: Otsikon luettuani ajattelin ensin että joku mies pohtii asiaa ruoansulatuksen kautta. Nyt en saa ajatusta pois mielestäni. :O

Olen syyllinen. Voin kertoa tuosta näkökulmasta ;D

Vierailija
38/40 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tuntunut oikein miltään . 

Olin vähän harmissani ettei ollut edes raskausvatsaa. Mutta "muljahteli " sentään joskus. 

Vierailija
39/40 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tuntunut oikein miltään . 

Olin vähän harmissani ettei ollut edes raskausvatsaa. Mutta "muljahteli " sentään joskus. 

Ja sinällään jännä, että olin hyvin pikkuruinen noihin aikoihin.

Vierailija
40/40 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lähes 5 kg. Olo oli kuin vesimelonilla.

Ei vesimelonilla ole mitään oloja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä