Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu ~3-4 kiloinen vauva vatsassa?

Vierailija
11.05.2021 |

Alkaa pelottaa :0 olen nyt reippaasti raskauden puolivälissä ja tunnen alle puolikiloisen vauvan muljahtelut ja potkut mahassa. Millaista se sitten on kun maha on oikeasti täynnä sitä vauvaa? Herranjestas, nytkin jo ärsyttää välillä kun tuo herättää yölläkin liikkeillään vaikka tietysti olen onnellinen että on elossa :D

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se liikkuu vähemmän siinä vaiheessa, ei ole tilaa.

Vierailija
2/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä. Mä tykkäsin, kun potki nin, että maha tärisi. Oli tosi villi mahassa ja touhukas on nyt teininäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lähes 5 kg. Olo oli kuin vesimelonilla.

Vierailija
4/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksosia odottaessa lähes 6kg ja täysin pystyin kyllä normaalia arkea elämään, mutta olihan se melko tukalat olot lopussa.

Vierailija
5/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmasti on todella henkilökohtaista. Minulla ei tuntunut juuri miltään. Vielä synnytystä edeltävänä päivänä kävelin 4 km neuvolaan. 

Se vähän pelotti, kun loppuraskaudesta ei enää liikkunut öisin niin paljon. Vaikka olinkin tietoinen, että se on normaalia, niin kyllähän sitä kaikkea ehti pelätä ( varsinkin kun puolisoni kuoli ennen vauvan syntymää ja se laukaisi tosi kovan kuoleman pelon ) 

Ja rakas ystäväni taas oli määrätyssä vuodelevossa  , eikä voinut liikkua ollenkaan,.  

Vierailija
6/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic: Otsikon luettuani ajattelin ensin että joku mies pohtii asiaa ruoansulatuksen kautta. Nyt en saa ajatusta pois mielestäni. :O

Vierailija
7/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä ollessa ei ollut ongelmaa, mutta kun itse rauhoittui nukkumaan, vauva heräsi ja alkoi mylläämään. Silloin kyllä tuntui tukalalta, selinmakuulla liikkeet ihan sattui! Mutta kyllä olikin sitten virkeä ja hyvävoimainen kaveri kun syntyi. 😊

Vierailija
8/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmasti on todella henkilökohtaista. Minulla ei tuntunut juuri miltään. Vielä synnytystä edeltävänä päivänä kävelin 4 km neuvolaan. 

Se vähän pelotti, kun loppuraskaudesta ei enää liikkunut öisin niin paljon. Vaikka olinkin tietoinen, että se on normaalia, niin kyllähän sitä kaikkea ehti pelätä ( varsinkin kun puolisoni kuoli ennen vauvan syntymää ja se laukaisi tosi kovan kuoleman pelon ) 

Ja rakas ystäväni taas oli määrätyssä vuodelevossa  , eikä voinut liikkua ollenkaan,.  

Voi miten positiivinen tarina. Jokainen tuleva äiti haluaa kuulla kokemuksesi! Oletko harkinnut kiertuetta neuvoloissa?! 🙄

Vierailija
9/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin revetä kun 3 kiloinen syntyi, onneksi en. Ei se pahalta tunnu kun vatsassa on vielä vaan se ulosanti on sitten jotain kipeää eli täyttä tuskaa ja kakkakin tulee eli kannattaa antaa kunnon tyhjennys vatsaan tehdä tai tehdä itse. Jos miehesi vieressä, minun käänsi pään äkkiä pois kun kakka tuli ja veri lensi.

Vierailija
10/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on, hmmm, psykedeelinen tunne, kun vauva möyryää mahanahkan alla, rakastin sitä😍.

Jäänyt selvästi mieleen mm se tunne kun hän pissasi, se on sellainen "surina"-fiilis, kun poikalapsi pissaa kohdussa 😄.

Ja se kun juomalasi hyppäsi ilmaan vauvan potkun osuessa "nappiin" ja kun hän asettui aikalailla vain toiselle puolelle hetkeksi ja suoristi varmaan jalkojaan tms kun vatsa meni aivan toispuoleiseksi ja nousi "ilmaan". Ja viimeisen kk aikana välillä tuntui aivan selvästi kämmeneni alla kuinka hän liikutti jalkaansa tai peppuaan tmv, se osa ikäänkuin liukui kämmeneni alla. Ja ne vauvan hikkakohtaukset, alavatsalla nakutti hauskasti silloin, olivat kumpikin raivotarjonnassa aika ajoissa jo niin hikkaamiset tuntuivat jossain häpyluun paikkeilla.

Oi että ❤️

Äitix2

Vierailija
11/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyi vähän yli 5 kiloisena. Synnytystapatarkistusultrassa pyöri niin että lääkäri sanoi ettei ole aiemmin nähnyt vastaavaa. Olin valtava ja olo todella tukala.

Vierailija
12/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 10 lisää, että en revennyt kummallakaan kerralla eikä tarvittu episiotomiaa, tikkejä tms, vauvat oli kumpikin rinnallani n.1h ajan isän katkaistua napanuoran jonka jälkeen kävelin itse suihkuun jne, se tunnetila ei unohdu _ikinä_, voittaja fiilis, Mount Everest valloitettu jne, enkä olisi malttanut pesulle mennä pienen viereltä.

-10-

Vierailija
13/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miten positiivinen tarina. Jokainen tuleva äiti haluaa kuulla kokemuksesi! Oletko harkinnut kiertuetta neuvoloissa?! 🙄

Ihmisen ilkeydellä ei ole rajoja, tästä ylläoleva on täydellinen esimerkki.

T. Ohis

Vierailija
14/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lapsi pissaa kohtuun? Mihin se virtsa menee sieltä?

Vierailija
15/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin luulit sen menevän pissalle? Vessaan? Virtsa menee lapsiveteen ja sikiö juo sitä ja virtsaa uudelleen.

Vierailija
16/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti pissaa, täytyyhän hänen harjoitella mm virtsanerityselimiensä ym toimintaa. Oliko tämä asia sinulle oikeasti uusi??

Lapsivedessä on siten mukana sitä, steriiliä, sikiön virtsaa jota äidin elimistö myös poistaa.

Meillä näkyi jopa eräällä ultrakäynnillä se kun poika virtsasi eikä se näky ole ollenkaan harvinainen.

-10-

Vierailija
17/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa näkyi vauvan potkut ja liikkeet mahan läpi. :D

Aika roteskin näköistä oli. Viimeisellä kuukaudella sitten sängystä ylös pääsy oli yhtä tuskaa, lapsen jalat painoi kylkiluita, joita myös potki sisältä päin. 

Syntyessään painoi noin 3.6kg. 

Vierailija
18/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli 4,4kiloinen ja lähinnä se turvotus oli jäätävä mitä lähemmäs synnytys tuli. Ei se vauva siellä enää kauheesti mitään rallia pitänyt, oli varmaan niin ahdasta. Tiettyyn aikaan päivästä oli vähän aktiivisempi, muuten köllötteli vaan.

Vierailija
19/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenellekään, aikuiselle varsinkaan, ole epäselvää se, että sikiö virtsaa kohdussa ollessaan??

Olen järkyttynyt 😱🤔😟

Vierailija
20/40 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehkä niin potkinut kun ei mahtunut, mutta kyllä käänsi kylkeä ja venytteli itseään. Aikamoinen muljahdus ja kantapää pistää vatsanahkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän