Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valittaako jotkut vanhemmat, että ei ole riittävästi puettu, vai puetaanko "kalenterin mukaan" vai miksi ei voi päiväkodissa pukea kesäisemmin?

Vierailija
11.05.2021 |

Vai onko se vaan niin, että laitetaan ne, jotka on aamullakin ollut, eikä uskalleta jättää yhtään pois? Vai miten teillä menee pukeutumiset, jos iltapäivällä on selvästi lämpimämpää? Ihmettelinpä vaan, kun hain tyttöä esikoulusta, itse olin ihan t-paidassa ja hyvin tarkeni. Niin lapsella oli samat kuin aamulla eli välikausipuku, lapaset ja pipo ja sen lisäksi oli vielä kurahousut ja kurakäsineet. Kun tultiin kotiin, niin sai suunnilleen puolet vaatteista riisua ja hyvin tarkeni sen jälkeen olla pihalla! Ainakin käsineet ja pipo ihan liikaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästä keskustelusta jo näkee että se mikä on toisen vanhemman mielestä järkevää, ei ole toisen vanhemman mielestä. Lisäksi lapset todellakin on yksilöitä; myös pakkasella ja helteellä. Joskus keli ehtii muuttumaan oleellisesti jo parin tunnin ulkoilun aikana. Lisäksi työntekijät on vain ihmisiä, joille sattuu inhimillisiä arviointivirheitä.

Kannattaa myös sille omalle lapselle opettaa aika pienestä sellaista itseilmaisua, että jos tulee kuuma, kylmä, nälkä, hätä, jano.. niin sen voi kertoa aikuiselle ja kannattaa. Esim. eskarilainen osaa jo sanoa jos pipolla ja hanskoilla tulee kuuma, tai ainakin on jo aika opetella. Jos aikuinen ei siihen reagoi niin se on sitten asia erikseen ja siitä kannattaa sanoa suoraan henkilökunnalle.

Ei taida riittää aika ja resurssit siihen, että jokaisen saisi itse päättää mitä haluaa pukea.

Missä sanoin että saa itse päättää mitä pukee? Tottakai aikuinen katsoo että se on suhtkoht järjellistä. Ja kyllä me otamme ihan ne yksilölliset erot huomioon vaikka lapsia on paljonkin. Sijaiset ei toki sellaisia asioita sitten osaa huomioida. Ja jos lapsi tulee pihalla sanomaan että nyt on kuuma, niin kyllä siinä sit ihan yksilöllisesti tarkastetaan onko ihan hikinen ja tehdään korjauksia. Joskus lapsi saattaa leikkiä aivan tyytyväisenä eikä sitä sitten huomaa että on tullut kuuma.

Vierailija
42/49 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tänään teepaidassa ja polvihousuissa niin ohi kävellyt mummeli tuli toppatakki päällä valittamaan että oottepa te nuoret hävyttömiä kun vielä on kevät ja topoavaate aika. Sain saarnan paleltumista ja paljasta nilkoista. Käy sääli sitä mummelia jos kerran palelee vaikka varjossa on 25 astetta lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tänään teepaidassa ja polvihousuissa niin ohi kävellyt mummeli tuli toppatakki päällä valittamaan että oottepa te nuoret hävyttömiä kun vielä on kevät ja topoavaate aika. Sain saarnan paleltumista ja paljasta nilkoista. Käy sääli sitä mummelia jos kerran palelee vaikka varjossa on 25 astetta lämmintä.

Oletko paljasnilkkateini?

Vierailija
44/49 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset tönöttää paikallaan eivätkä tule ajatelleeksi että liikkuvat lapset tarkenevat kyllä kevyemmässä asussa vaikka lämpöä ei olisi edes helteeksi asti. Hikipäässä sitten kiukuttelevat nestevajeessa.

Vierailija
45/49 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset tönöttää paikallaan eivätkä tule ajatelleeksi että liikkuvat lapset tarkenevat kyllä kevyemmässä asussa vaikka lämpöä ei olisi edes helteeksi asti. Hikipäässä sitten kiukuttelevat nestevajeessa.

Ja useinhan on vielä niin että se paikallaan seisoskeleva aikuinen on pukeutunut kevyemmin kuin se liikkuva lapsi eli juuri väärinpäin!

Vierailija
46/49 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että vanhempi olisi tähän mennessä jo oppinut millaiset käytännöt siellä on. Jos tietää, että ne laittaa hattuja ja hanskoja keväälläkin, niin hankkii ihan ohuet sellaiset. Jos tietää, että kurahousuja käytetään, niin ei sitten laita liian paksuja housuja alle jne. Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
47/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin siellä ovat yleensä pykälän verran enemmän puettuina kuin itse laittaisin, mutta ei se nyt varsinaisesti haittaa menoa.

Vierailija
48/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi ei hoksaa sitä, että lapsi ei voi olla samoilla housuilla sisällä ja ulkona. Jos lapsella ei ole mukana kuin päällään olevat housut, niin silloin ulos puetaan ne ulkohousut tai haalari, vaikka olisi kesäsää. Tai jos lapsella ei ole päiväkodissa mukana aurinkorasvaa, on päälle puettava pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet, vaikka repussa olisi myös t-paita ja shortsit.

Vierailija
49/49 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vanhempi ei hoksaa sitä, että lapsi ei voi olla samoilla housuilla sisällä ja ulkona. Jos lapsella ei ole mukana kuin päällään olevat housut, niin silloin ulos puetaan ne ulkohousut tai haalari, vaikka olisi kesäsää. Tai jos lapsella ei ole päiväkodissa mukana aurinkorasvaa, on päälle puettava pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet, vaikka repussa olisi myös t-paita ja shortsit.

Voiko kurahousut pukea suoraan sisävaatteiden päälle vai laitetaanko silloinkin ensin ulkohousut väliin, vaikka olisi lämmintä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi