Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä lapset eivät osaa leikkiä hetkeäkään ilman järjetöntä kiljumista?!

Vierailija
11.05.2021 |

Joo ymmärrän että ääntä kuuluu mutta se järjetön kiljuminen käy todella hermoille. Ois kiva nauttia edes hetki hyvästä säästä ilman, että joutuu sitä kuuntelemaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne. Huikkaa sinne, että olkaapa vähän hiljempaa välillä.

Vierailija
2/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen aina ihmetellyt. Omat lapset on jo aikuisia, mutta siitä asti kun jotain tajusivat, sanoin ihan ystävällisesti että hys, eipäs häiritä muita ihmisiä kiljumalla. Eivätkä tosiaan kiljuneet, mutta eivät myöskään saaneet siitä mitään traumaa. Muuten olin aika rento huithapeliäiti, mutta opetin, että toiset ihmiset pitää ottaa huomioon. Eikö nykyvanhemmat vaadi lapsilta ihan alkeellisimpia käytöstapoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on niin kuuma 👿. Mitä tekivät että joutuivat ?

Vierailija
4/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se joie de vivre eli elämänilo!

Vierailija
5/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on niin kuuma 👿. Mitä tekivät että joutuivat ?

Kiljuivat

Vierailija
6/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat, jos on kasvatusta. Ehkä ulkoleikissä tulee kiljuminen, mutta mistä syystä. Ja rauhoittuisiko jossain vaiheessa. Jos on useita lapsia alueella konsertti on kauhea, ellei aikuiset ohjeista.

Vierailija
7/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet osaakin. Mutta jotkut tosiaan kiljuu ja melskaa aina, olen miettinyt tuleeko niistä niitä aikuisia jotka myös kailottavat ja melskaavat muista piittaamatta?

Vierailija
8/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset oppii olemaan hiljempaa kun heille opetetaan. Innostuessaan tietysti ääni korottuu eikä siitä lasta saa syyttää. Kauniisti voi muistuttaa lapsea olemaan kiljumatta (toki voi joutua pyytämään pari kertaa, lapsilla on tapana unohtaa :) )

Vierailija
9/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse muista että olisin kiljunu lapsena.Ei ollu sopivaa eikä tarvetta.

nykyaikaa?

Vierailija
10/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tarha, lapset kiljuu niin, että lähellä asuvilla on aivan hermot menneet. Kysyin kaverilta, joka asuu siinä, että miten kestät, hän sanoi, että ei voi kuvitellakaan nukkuvansa yövuoron jälkeen, se on aivan järjetöntä se kiljuminen ja siellä on sentään aikuisia vahtimassa. Kukaan ei sano kiljumisesta mitään. Voi lapsiraukkoja, tuollaisesta saa kuulovamman jo lapsena.

Ruotsissa laitettiin päiväkoteihin ja kouluihin meluanturit vuosikymmeniä sitten, eikä kukaan kiru tuolleen heikkopäisesti, vaan oppivat normaalin äänenkäytön jo lapsena. Täällä nää teinit kiljuu ja huutaa kaiken samanlailla, mitä eivät kuiskaa. Aivan kuin parivuotiaat. Normaalit käytöstavat ovat täysin kadonneet. Myös kielenkäyttö on säälittävää. Sanavarasto pelkkää kirosanaa jne. solvaamista, jo tuolla tarhan pihalla.

Huomaa, mitä kotona on opetettu.

Vierailija
11/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt nyt reilun vuoden, kun seinän taa muutti yksinhuoltajaäiti neljän lapsen kanssa. Mutta olen aikani hampaitani kiristeltyäni tullut siihen tulokseen, että pikku Kiljuset ovat ihan ystävällismielisiä ja äiti laittaa heidät iltaisin ajoissa nukkumaan ja tekee muutenkin parhaansa. Hänen jaksamistaan ihmettelen, kun itse olin kovilla jo kahden tenavan kanssa.

Lopullisesti sydämeni suli kahdelle pienimmälle, alle kaksivuotiaille kaksosille, kun nämä vaappuivat toppahaalareissaan asunnosta ulos kuin kaksi pingviiniä ja sanoivat hyvin kohteliaasti ja iloisesti Huomenta. En tiedä onko kaksi yhtä pikkuista ihmistä ikinä oma-aloitteisesti sanonut minulle niin :D paitsi omat lapset aikoinaan.

Vierailija
12/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Sellainen melunilmaisin maksaa muutaman kympin. Että ei ole rahasta kiinni. Tahto puuttuu opettaa lapsille normaaleja käytöstapoja.

Vierailija
13/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on äänihuulet erilaiset,ei se kyllä oikeuta huutamaan tai kiljumaan.

Vierailija
14/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse muista että olisin kiljunu lapsena.Ei ollu sopivaa eikä tarvetta.

nykyaikaa?

Kuule oli niitä ennenkin. Oma muistini ulottuu 1960-luvulle. Silloinkin juntit huusivat.

Vierailija
15/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sattuu alakoulun ohi kulkemaan silloin kun pääsevät ulos, niin voi ihme mikä huuto, huutavat suoraa huutoa. En käsitä miksi nykylapset huutavat koko ajan. Ehkä niillä on niin paljon patoutunutta energiaa, että on päästettävä ulos huutamalla. Tietysti on luonnollista tiettyyn rajaan se kiljuminenkin, silloin tällöin, mutta ei koko aikaa. Mutta niinhän ne nykyiset lasten piirretyt ohjelmatkin ovat yhtä metakkaa, nopeita leikkauksia ja hulinaa, kai niiltä menee pää sekaisin kun pienestä pitäen sellaista katsovat. Ennen lapset olivat paljon aikuisten seurassa, myös muiden kuin omien vanhempien, ehkä silloin oppivat paremmin hillitympää käytöstä esimerkistä. 

Vierailija
16/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, paitsi pikkulapsia aikuisen pitää vahtia tai sanoa nätisti, isommat osaavat säätää ääntä ja muistuu paremmin mieleen.

Vierailija
17/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme parin sadan metrin päässä koulusta. Teen etätöitä ja kuulen aina, kun lapset ovat välitunnilla. Se kiljunta kuuluu suljetun ikkunankin läpi.

Vierailija
18/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut sisätiloihin! Ulos tullaan vasta kun ostaan olla ihmisiksi eikä kuin paviaanilauma.

Vierailija
19/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tarha, lapset kiljuu niin, että lähellä asuvilla on aivan hermot menneet. Kysyin kaverilta, joka asuu siinä, että miten kestät, hän sanoi, että ei voi kuvitellakaan nukkuvansa yövuoron jälkeen, se on aivan järjetöntä se kiljuminen ja siellä on sentään aikuisia vahtimassa. Kukaan ei sano kiljumisesta mitään. Voi lapsiraukkoja, tuollaisesta saa kuulovamman jo lapsena.

Ruotsissa laitettiin päiväkoteihin ja kouluihin meluanturit vuosikymmeniä sitten, eikä kukaan kiru tuolleen heikkopäisesti, vaan oppivat normaalin äänenkäytön jo lapsena. Täällä nää teinit kiljuu ja huutaa kaiken samanlailla, mitä eivät kuiskaa. Aivan kuin parivuotiaat. Normaalit käytöstavat ovat täysin kadonneet. Myös kielenkäyttö on säälittävää. Sanavarasto pelkkää kirosanaa jne. solvaamista, jo tuolla tarhan pihalla.

Huomaa, mitä kotona on opetettu.

Ei opeteta käytöstapoja. Tarhan tädit on siellä varhaiskasvattamassa. Kasvattakoon ajattelemaan muita ihmisiä. Viestiä sinne tarhaan että se elukan lailla elämöinti loppuu. Koiratkin opetetaan olemaan haukkumatta niin pitäisi ihmisen mukulankin sen oppia.

Vierailija
20/31 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihmetellyt tuota kiljumista kotvasen itsekin. En koskaan kuule oman talon pihassa leikkivien lasten kiljuvan, enkä muista, että omat lapsetkaan olisivat kiljuneet. Mutta voi hirveys tuota naapuritalon lasten kirkumista, meinaa tärykalvot haljeta. Tekisi mieli mennä sanomaan, että lopettakaa, mutta en kehtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi