Mikä noissa kauppojen irtokarkkilaareissa karmii ihmisiä (ja karmi jo ennen koronaa) ?
Muutin maalta, keskeltä ei mitään, hiljattain kaupunkiin. Muistan saaneeni kerran lapsena elokuvateatterin aulasta irtokarkkeja.
Nyt olin aivan haltioissani kun näin millaiset valikoimat isommissa kaupoissa on. Kaikki tuntuvat kuitenkin yökkivän niille ja kiertävät hyllyt kaukaa. Mikä niissä on niin hirveää?
Kommentit (22)
Irtokarkit on yksi S-ryhmän ostetuimmista tuotteista että kyllä niitä ostetaan.
Av-mammojen lapset klähmivät tahmaisilla käsillään irtokarkkeja. Kätöset ovat ensin käyneet suussa, nenässä ja p*rseessä joten voit kuvitella, mitä eliöitä irtokarkit kuhisevat.
Näin kerran kun joku lapsi keräsi itselleen pussia ja äiti siinä vieressä katseli, kun se pussi punnittiin ja siitä tuli äidin mielestä liian kallis otti lapsi sieltä pussista kädellä karkkeja ja pisti takaisin irtolaariin
Basiliskovaara! Tämä tarttuu rääpäleiden sontaisista sormista, joilla ne käyvät hämmentämässä irtokarkkeja ja koskevat ihan jokaista laatua.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammojen lapset klähmivät tahmaisilla käsillään irtokarkkeja. Kätöset ovat ensin käyneet suussa, nenässä ja p*rseessä joten voit kuvitella, mitä eliöitä irtokarkit kuhisevat.
Tämä! Ja kerran myös näin kun pikkulapsi kaivoi käsillään sieltä karkin suuhun ja laittoi suusta takaisin sinne laariin.
Onneksi niitä kuvottavia salaattibaareja ei ole ollut enää aikoihin! Eräitäkin kertoja ihmisten takinhihat uivat niissä salaattikipoissa ja muuta oksettavaa.
Lapsien kähmimisiä voi estää sillä, että ottaa vain ylälaareista karkkeja. Tosin jotkut aikuisetkin noita maistelevat, joten koskaan ei tiedä mitä pöpöjä ja kuolaa siellä on.
Kannattaa ottaa vaan ylimmistä laatikoista ja jättää alarivi taaperoille
Minä näin kun puliukko, joka oli peseytynyt viimeksi ehkä pari kuukautta sitten, kusi keskelle katua. Pitäen luonnollisesti värkistään kiinni. Pesemättä/pyyhkimättä käsiään suuntasi irtokarkkilaareille. Kynnet varmaan sentin mittaiset ja aluset täynnä mustaa möhnää. Kouri paljain käsin karkkeja suuhunsa niin paljon kuin ehti, kunnes vartija puuttui asiaan. Sen jälkeen olen ostanut karkin umpinaisissa pusseissa...
Ihmetyttää tuossa lähimarketissa Tampereella että irtokarkit ovat jonotuksen kohdalla, eli ei-hygieenisessä paikassa. Kansi ei ole niin tiivis etteikö sinne pääse hiukkasia ja pölyä. Lisäksi tuli paistopistehylly ja ne ovat avonaisia, ei mitään kantta. Todella outoa! Siitä kulkee satoja ellei tuhansia ihmisiä päivässä ohi, osalla ei maskia /osa puhuu keskenään sylki lentäen, vaatteistakin lähtee kaikenlaista irti. Ei auta edes tuotteiden vaihto tässä tapauksessa.
Ostan ne aina muutama päivä etukäteen että pöpöt ehtii kuolla.
Kyllähän niitä moni ostaa?
Itse pyrin ostamaan irtokarkkini mahdollisimman kalliista paikasta ja minimoin tällä todennäköisyyttä sille, että epäpuhdas aines on niitä käpälöinyt (esim. marketissa joku ällö voi käydä vaan ottamassa vaikka käsin karkin ja jatkaa matkaa, ja muutenkin markettien irtokarkkihyllyt kuhisee kaikenmaailman tyyppejä, lähmityt kauhat jätetään miten sattuu jne.).
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ällötä pikkulasten tahmatassut, mutta spermaa ja muita eritteitä erittävät ja vaihtelevat aikuiset epäpuhtaat tyypit ällöttää.
Pidän lapsia lähtökohtaisesti puhtaina, vaikka kädet olisivatkin tahmassa.
Aikuisissa taas on paljon likaisia, vaikka kädet olisivatkin näennäisesti puhtaat.
En koskaan edes ajattele mahdollisia basiliskoja. Lähimarketissani en ole koskaan todistanut mitään epähygieenistä käyttäytymistä irtokarkkihyllyllä. Ehkä isoissa Prismoissa yms. on enemmän tuollaista. Lähikaupassani asioi enimmäkseen nuoria aikuisia ja vanhuksia.
Ostan vain harvoin irtokarkkeja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Myös ne paistopisteen suolaiset ja makeat. Pihdit on ties missä möhnässä, jotkut laittaa lattialle pudonneet tuotteet takaisin ja kerran joku m amuperheen lapsi työnsi sormen suuhun ja sitten munkkiin. Imi sokeria sormesta ja taas kuolainen sormi munkkiin ja sormi suuhun jne. Äitinsä ei sanonut mitään.
Ovat kalliita ja houkuttelevia, kannattaa kiertää kaukaa.
No just, käyppä cittarissa kun karkit on 4,99 per kg. Voimikset kauhoo kilpaa karkkeja täysiin säkkeihin aina.
Olen hygienianeurootikko. En ikinä pystyisi ostamaan irtokarkkeja, joita ihmiset ovat pesemättömillä käsillä lähmineet ja aivastelleet laareihin jne. En mielellään myöskään syö muiden ihmisten (epähygieenisesti) valmistamaa ja säilyttämää ruokaa, äitini, anoppini ja pari ystävää tekevät tässä poikkeuksen. En kuivaa käsiäni ihmisten kylpyhuoneissa roikkuviin epäilyttäviin käsipyyhkeisiin jne.
No, minä olen kerran nähnyt miten muutama vähän vapaampi lapsi 'keitti puuroa sormillaan' ja maisteli niitä irtsareita siinä sivussa ja kerran miten joku mutsi aivastaa pärskäytti siinä hyllyn edessä eikä välittänyt laittaa mitään suunsa eteen, joten "never again" mulle kiitos!