Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulun aloitus jännittää ja pelottaa minua (äitiä)

Vierailija
11.05.2021 |

Lapsella alkaa koulu ensi syksynä. Ihan kiva koulu kai, ja tuttuja kavereita tulossa samaan kouluun. Lapsi itse ei ole moksiskaan koulun alkamisesta, mutta minä koen äitinä valtavaa haikeutta yhden elämänvaiheen loppumisesta. Lisäksi jännittää ihan kamalasti miten lapsi tulee pärjäämään koulussa. Eskari on sujunut hyvin, on kavereita jne mutta silti. Koulussa on niin paljon lapsia, niin vähän aikuisia. Miten varmistan että lapsi ei tule kiusatuksi, saa kunnollisia kavereita, pärjää kaikessa? Vai pitääkö vaan päästää irti ja luottaa?

Itsellä ristiriitaisia muistoja koulusta, meidän koulussa oli mm aika paljon koulukiusaamista 80-ja 90-luvuilla. Koulu oli sinänsä helppoa mutra läsnä oli jatkuva kauhun tasapaino kiusaamisen, kaveruuksien ym suhteen. Kunpa tilanne olisi nykyään parempi. En tietenkään lapselle tätä näytä mutta ihan kamala fiilis 😭

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jännittävää ja luonnollistakin pelätä. Useimmin kuitenkaan ne pelot eivät toteudu. Ja lapsilla on koulussa turvallisia aikuisia ja tukea löytyy jos tulee ongelmia. Kavereita saavat kun ikää karttuu. Tsemppiä kaikille pikkuihmisten vanhemmille ja enkeleitä koulutielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme