Minkä takia hyväosaisten perheiden teineille annetaan kesätöitä
Miksi ei niille jotka oikeasti sitä rahaa tarvii?
Aika epäreilua kun kaverini haki töitä paikasta koska ihastus töissä siellä ja m sai sieltä mä en saanu mistään vaikka lähetin 8 eri paikkaan hakemukset.
Mä olisin oikeesti tarvinnu rahaa uusiin kenkiin.
Kommentit (126)
Aikaisempi esimerkki linnunpöntöistä niin pitää paikkansa.
Mä monta vuotta toin mökiltä jätesäkeittäin risuja. Risusäkki painoi muutaman sata grammaa. Risusavottaa oli mökillä aina
Vuoden ympäri tein koristeita ja ennen pääsiäistä kiinnitin ne.
Moni tuttu haki niitä lapsilleen.
Myin niiitä vain euron kpl, oksat tuli maksamaan 0 euroa.
Nyt ollaan tehty mummon jogurttipurkeillä businessta.
Silkkiruusuja kasvatettu edellisenä vuonna kukista otetuista siemenistä.
Multa otettu taloyhtiön bioskasta.
2 euroa kpl ja jono on valtava.
Tomaatin taimet myös myyvät.
Pitääpä toi linnunpönttövinkki laittaa muistiin.
Mökkipaikkakunnalla on saha ja siellä on vaihtokauppoja tehty pätkistä.
Noissa ei kauaa menisi aikaa ja kun hinnan pitää kohtuullisena, pääsee ok tuottoihin.
Kyllä mä ymmärrän myös ap:tä.
Itse monessa paikassa asuneena... edes kohtalaisen kokoisessa kaupungissa on helpompaa saada se työ ihan 'omin avuin' tai harrastusten kautta.
Jos kuitenkin asut jossain pikkupaikkakunnalla ja satut olemaan "Risto ja Ritu Renttulaisen"(kylän tunnetut hulttiot) lapsi olet melkoisella takamatkalla siinä luotetaanko sinunkaan työntekijänä.
Ap, onko sinun mahdollista hakea kesätöitä jostain vähän etäämpää? Meillä oli jossain vaiheessa töissä tyttö, joka kulki kahdella bussilla/pyörällä ja bussilla joka aamu kaupunkiin n 1h30min suuntaansa?
Ja useammankin etäämmällä asuneen nuoren muistan, jotka saattoivat kesätöiden vuoksi fillaroida abt 20km etäisyydelle kaupunkiin.
Toki myös voi selvittää, jos ikä riittää, otetaanko nykyään vielä suomalaisia "Suonenjoelle mansikoita poimimaan" - tai toisaalta ainakin saariston venesatamissa on etsitty siivoojia yms raatajia, joilla siellä myös majoitus?
Hei,
olen itse jo lähes eläkeiässä ja olen pienviljeliperheestä..töitä aina on ollut.
Nyt tänä kesänä havahduin asiaan, nykyisessä työssäni.Kesätöihin oli palkattu nuori, aina kalliit merkkivaatteet, kalliita kaukomatkoja ym vanhemmilta. Olen suht pieneltä paikkakunnalta, miksi rikkaitten ja huonompi osaisten kuilua kasvatetaan jo tässä vaiheessa. Onko kyseessä suhteilla pääseminen töihin..tähän pitäisi kunta tasolla puuttua.Korruptio kukoistaa jo tuossa vaiheessa .
Hei vielä,
työpaikalla lisäksi pomon lähiomaisia töissä..
Heipsatin66 kirjoitti:
Hei,
olen itse jo lähes eläkeiässä ja olen pienviljeliperheestä..töitä aina on ollut.
Nyt tänä kesänä havahduin asiaan, nykyisessä työssäni.Kesätöihin oli palkattu nuori, aina kalliit merkkivaatteet, kalliita kaukomatkoja ym vanhemmilta. Olen suht pieneltä paikkakunnalta, miksi rikkaitten ja huonompi osaisten kuilua kasvatetaan jo tässä vaiheessa. Onko kyseessä suhteilla pääseminen töihin..tähän pitäisi kunta tasolla puuttua.Korruptio kukoistaa jo tuossa vaiheessa .
Siis oikeastiko ehdotat että kunnan pitäisi määritellä että yritykset saavat palkata vain 'köyhälistön lapsia'
Väittäisin että ne jotka haluaa töitä kyllä hankkii töitä