Olenko ainut jonka tämä helle on lamauttanut ihan täysin?
Tomintakyky on mennyt kokonaan. Pystyn vain makaamaan ja odottamaan iltaa josko viilentyisi vähän. :(
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Elimistöltä kuluu noin viikko lämpimään säähän tottumiseen. Sitten helpottaa.
Onneksi ei ole vielä trooppisia öitä. Silloin vasta onkin tukalaa.
Yksinkertaisin keino viilentää elimistöä on kosteaksi kasteltu pyyhe rintakehän päällä.
Olen itse suhteellisen lämminverinen. Siinä vaiheessa kun sisälämpötila on +28 astetta, niin on oikeastaan koko ajan hiki pinnassa riippumatta mitä sitä kotonaan tekee. Silloin sisä- ja ulkolämpötilat ovat yleensä hyvin lähellä toisiaan. Onneksi asuntoni ikkunat ovat pääasiassa itään päin, joten ei ole pakko pitää verhoja alhaalla suurinta osaa päivässä kuten niissä asunnoissa, jotka ovat pääasiassa etelän ja lännen suuntaan.
Tämän päiväinen sää on vielä hyvin kaukana helteistä kun ei edes virallinen helleraja +25 ole mennyt rikki.
Ehkä.
Koko päivä mennyt pihaa haravoidessa. Mittarissa +23 ja aurinko paistaa täydeltä terältä. Ihanan lämmin mutta ei täällä mitään hellettä ole.
Lääkäriin tai laihikselle jos o. oin vetämätön!
Tämä 60+ mummo on tehnyt rankkaa pihahommaa nyt 8h, irroitan terassilankkuja kun huomenna tulee uudet. Sormet rakkuloilla mutta vielä jaksaa, näin eteläterassilla on paahteessa reilusti yli 30 astetta.
Aargh, kun kutittaa kaulaa ihan sairaasti. Aina tulee aurinkoallergiaa näin keväällä/alkukesällä, kun aurinko alkaa paistaa. Onneksi kortisonivoide on keksitty kun maha ei tykkää antihistamiineista.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi että mitä te helteistä tykkäävät oikein sit teette helteellä?
Kuinka moni urheilee ja liikkuu aktiivisesti ulkona?
Nyt ei ole ielä helle, mutta helteellä elelen ihn normaalisti. Ulkoilutan koiraa, toki huomioin, että sen täytyy päästä veteen tai varjoon aika ajoin. Jumppaan, lenkkeilen, käyn uimassa.
Teen töitä, luen, syön, juon, oleilen, kunnon helteellä mieluummin varjossa.
Tää on parasta! Toivottavasti koko kesän on ihan vähintään +25. Muutamat sadepäivät sinne tänne luontoa kosteuttamaan, mutta muuten hellettä ja aurinkoa kiitos! 😍
Eipä helteeseen heti totu, osa ei ollenkaan. Oudon viileää ilmaa tulee parvekkeen ovesta. Ulkona piti olla 23.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Pitäis hakee kaljaa, mutta on niin veltto olo, ettei millään jaksais.
Mä kävelin tua auringonpaisteessa ja eilisestä heikkona, pakko hakee tasottavaa, niin oli kyllä kamalaa. tuskanhiki päällä ja matka tuntu järjettömän pitkältä n.1km oikeesti.
En suosittele jos ei ihan pakko oo.
Paitsi nyt on parempi olla kun sai juotavaa, että sinänsä kannatti kärsiä.
Taidat olla ainut.
Meillä oli täällä tänään +33 enkä lamaantunut.