Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän varata miesystävälle kunnalta aikaa

11.05.2021 |

Yritämme päästä pariterapiaan ja päihdeterapiaan. Hänellä alkoholiongelma, menneisyydestä traumoja ja meillä vaikeuksia vuorovaikutuksessa. Molemmat halukkaita, mutta minä enemmän ja siksi hoidan tätä. Olen soittanut terveysasemallemme nyt kaksi päivää, mutta siellä ruuhkaa. Kuulma voi varata maisa-palvelun kautta, mutta siellä ei suostu laittamaan viestiä kuin suuterveydenhuoltoon. Olen soittanut psykiatriselle ja päihdepolille, mutta sieltä sanoivat, että ekana terveyskeskuksen kautta lääkärin lähete. Kirkolle laitoin jonotuksen, vapaita aikoja perheneuvontaan aikasintaan kk päästä. Yksityisille pariterapeuteille olen laittanut viestiä, mutta hinnat siellä niin isot ja ne ei ole tuohon alkoholiongelmaan (tietty erikseen vielä yksityinen päihdeterapia). Soittelen taas tänään terveysasemalle ja jonnekin päihdepolin toiseen paikkaan ja yritän saada edes jonkun työntekijän ottamaan meidät vastaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten tuolla on kadut täynnä isoja mainoksia tekstillä: "Järki hoi, älä jätä käymättä terapiassa." Ei taida tuon idioottimaisen kamppiksen luojat tajuta, miten vaikea Suomessa on päästä hoidon pariin vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
2/5 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte Helsingissä niin Valkonauhaliitolla voi olla edelleen ilmaista pariterapiaa. Kunnan kautta en ole kuullut kenenkään sellaiseen päässeen, kyllä kaikki tuntemani pariterapiassa käyneet ovat menneet joko omalla rahalla yksityiselle tai sitten seurakunnan järjestämään. Mikä ei tarkoita etteikö kunnassa voisi sellaista palvelua olla, mutta en kyllä ensisijaisesti tk:sta lähtisi sitä hakemaan. Kuukauden jonotusaika on ihan normaali, Helsingissä yleensä pitempikin.

Yleisesti ottaen päihdeongelma pitäisi hoitaa ensin, muu terapia vasta sitten. Päihdeongelmassa olet kai jo ollut yhteydessä paikalliseen A-klinikkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte Helsingissä niin Valkonauhaliitolla voi olla edelleen ilmaista pariterapiaa. Kunnan kautta en ole kuullut kenenkään sellaiseen päässeen, kyllä kaikki tuntemani pariterapiassa käyneet ovat menneet joko omalla rahalla yksityiselle tai sitten seurakunnan järjestämään. Mikä ei tarkoita etteikö kunnassa voisi sellaista palvelua olla, mutta en kyllä ensisijaisesti tk:sta lähtisi sitä hakemaan. Kuukauden jonotusaika on ihan normaali, Helsingissä yleensä pitempikin.

Yleisesti ottaen päihdeongelma pitäisi hoitaa ensin, muu terapia vasta sitten. Päihdeongelmassa olet kai jo ollut yhteydessä paikalliseen A-klinikkaan?

Korjaan kommenttiani: A-klinikat näyttävät muuttuneen viime vuosien aikana yksityisiksi eli vastaavaa palvelua ei enää ole kuin vuosituhannen vaihteessa.

Löytyisikö täältä mitään, jos asutte pks:lla: https://tukikohta.org/tietoa/paihdepalvelut-paakaupunkiseudulla/

Vierailija
4/5 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap aivan varma, että haluat jatkaa suhdetta miehen kanssa, jolla on päihdeongelma ja jonka kanssa tarvitset pariterapiaa jo seurusteluvaiheessa?

5/5 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kiitos vinkeistä, tsekkaan kaikki linkit.

Olen varma, että haluan jatkaa suhdetta. Ei ole kyse rakkauden puutteesta, vaan menneisyyden traumoista ja päihdeongelma linkittyy niihin. Hyvä, rakastava ja luotettava on. Yhdessä vaiheessa oli vuoden juomatta. Sitten retkahti taas kun tuli iso elämänkriisi. Ollaan oltu muutama vuosi yhdessä ja naimisiinmenosta on puhuttu myös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi