Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistut lukemaan kirjaa tai lehteä?

Vierailija
17.08.2006 |

Olen huomannut, että jos yritän lukea jotakin, lapset tulkitsevat sen niin, että minulla ei ole näköjään mitään tekemistä eli on aikaa kuunnella heidän juttujaan, ja tulevat heti kertomaan asioitaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lykkään heille omat kirjat käteen ja rauha taattu. Kyllä hekin joskus syventyvät omiin opuksiinsa.

Vierailija
2/7 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai auta muu kuin oottaa että muuttavat pois kotoa ja et anna heille vara-avainta? :p

Vierailija
4/7 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se välillä huvittaa avata aamun Hesari siinä vaiheessa, mutta ajattelen, että parempi sekin kuin ei Hesaria lainkaan...

Vierailija
5/7 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselee kuvia, isompi osaa ja lukea itse ja on oikein ihanaa ja rauhallista perheen yhdessäoloa. varmasti auttaa jos pienestä opettaa lapset, että vanhemmat voivat ja saavat keskittyä rauhassa myös omiin lehtiin/kirjoihin.

ja huom. mulla kaksi villiä poikaa jotka ei muuten osaa kotona rauhassa oikein leikkiä, kuin istumalla kirjojen ääreen...

Vierailija
6/7 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni luki (en valehtele) aivan järkyttävän paksuja opuksia ollessaan aikoinaan vauvan kanssa. Siis keitti kahvit, pani vauvan syöttötuoliin ja luki tunnin tai kaksi jotain Dostojevskiä. Varmaan jotain isän auktoriteettia, mutta vauva kunnioitti tuota isukin jokapäiväistä lukuhetkeä ja oppi siihen.

Mutta asiaan: minähän tietenkään en niin vain saakaan lukea rauhassa. Mikäli haluan oikeesti syventyä kirjaan, mun pitää ensin lukea hirveet madonluvut leikki-ikäiselle, ettei se tuu koko ajan siihen hössöttämään. Jos sille jaksaa selittää, et nyt äiti ihan oikeesti lukee, niin se kyllä leikkii sen ajan omia leikkejään. Tosin lukusession jälkeen ympärilläni on megalomaaninen sotku.

Tenava ei ole mikään maailman kiltein lapsi mutta jotenkin tietyt asiat hän on sisäistänyt: vanhempien lukuharrastus on yksi niistä. Mutta siis vielä tarkennuksena, että osaa tämä sama lukemisen arvostaja tehdä pahojaankin. Ei olla täydellisiä kasvattajia.

Vierailija
7/7 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näyttää tosiaan siltä, että en tee mitään. Joskus olen syventynyt johonkin kirjaan niin, että en ole edes kuullut, kun joku jotain sanoo, ja ainakin meidän teinit loukkaantuu verisesti, että minua ei sitten kiinnosta yhtään heidän asiansa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi