Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin hävisivät pienet naisten silmälasit?

Vierailija
10.05.2021 |

Vielä 10 vuotta sitten noita käyttivät kaikki mutta sitten korvautuivat isoilla hipsterilaseilla, isoilla pyöreillä laseilla jne. Pieniä silmälaseja (kehyksettömiä tai kehyksellisiä/hengettömiä) ei näe enää juuri kenelläkään?

Itse pidän pyöreitä isoja laseja mutta haluaisin kokeilla taas pieniä silmalaseja. Mulla oli sellaset yläasteella ja ne on edelleen tallessa mutten nää niillä enää. Kokeilin niitä joku aika sitten ja lämpesin taas sille kuinka siroilta ne näyttävät, koska mun kasvoilla kaikki nykylasit näyttää karikatyyrisiltä mun nenän lyhyydestä ja pienuudesta johtuen. Ongelma on vaan se ettei näitä saa edes mistään. Miehille noita kyllä on mutta ne on kaikki tosi neliskanttisia "nörttilaseja". Olis kiva että niihin sais vähän muotoakin. Lisäksi metallikehykset eikä mitään muovia.

Onko muilla samoja "ongelmia?" Tai miksi noi pienet ylipäätään hävisivät noin totaalisesti? Melkeen kaikkia muita kehysmalleja kuitenkin vielä saa? Noihan oli todella mukavat päällä verrattuna isoihin jotka aina osuu kaikkialle ja on tiellä joka asiassa.

N25

Mihin hävisivät pienet naisten silmälasit?

Vaihtoehdot

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanon että toivoisin että pienet lasit, etenkin kehyksettömät tulis takas. Ihan ylivoimaisesti parhaat naisilla. Kyllä noita ulkomailla näkee etenkin Saksassa nuoremmillakin taas.

Vierailija
2/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin optikko liikkeessä myyjältä suorakaiteen muotoisia pyöristettyjä laseja. Kaivoi kaapista yhdet. Joskin sanka allergisoi, koska suomessa eri metallit niissä on sallittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kehyksiä/silmälaseja on tarjolla sen mukaan mikä on muotia. Muodin orjia siis olemme silmälasiostoksillakin. Kaipa nuo kehyksettömät tulee taas muotiin jossain vaiheessa, tai ehkä jo ovatkin, en tiedä. Itse kyllä pidän kehyksistä/silmälaseista, jotka ei heti meni rikki kun vähän osuu johonkin...että onhan nuo paksut kehykset kestävämmät. Ja olen niitä jotka joutuu käyttämään silmälaseja joka päivä, en näe esim. telkkarin tekstitystä ilman laseja.

Vierailija
4/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minuakin ärsyttää nykymallit. Muovisia, valuvat nenällä, ilman kunnollisia nenätyynyjä. Ostaisin heti jos jostain saisi pieniä, kapean mallisia, kunnollisia kehyksiä.

Vierailija
5/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin oli teininä pienet mutta tykästyin sitten isoihin noihin "hipsteri laseihin" kun ne tuli ja sopivat hyvin mun ns. scene tyyliin silloin. pidän sellaisia vieläkin vaikka violettia tukkaa ei nää olekaan. nyt on sellaiset joissa on mustat kehykset ja toiset joissa läpinäkyvät.

olihan ne pienet lasit söpöt, mukavat ja kevyet eikä niitä tarvinnut tökkiä koko ajan ylöspäin, mutta mulla on taas pidemmät kasvot niin koen että isommat sopii mulle paremmin.

kai nää "hipsteri lasitkin" alkaa olla jo vähän out of season nyt. vähemmän näkee koko ajan. ehkä ne pienet sieltä taas tulla tupsahtaa kun joku instagram julkkis ne kerran laittaa päähänsä :)

Vierailija
6/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanon että toivoisin että pienet lasit, etenkin kehyksettömät tulis takas. Ihan ylivoimaisesti parhaat naisilla. Kyllä noita ulkomailla näkee etenkin Saksassa nuoremmillakin taas.

Aijaa en ole Saksassa käynyt niin en tiedä. Kiva jos ovat tulossa takaisin. Mun makuun kehyksettömät on vähän liian huomaamattomat. Tykkään kuitenkin että näyttää kauempaakin että on lasit eikä näy vaan ne nenätyynyt. :) Läheltähän ne on kyllä kivan näköiset eivätkä peitä kasvoja tai silmämeikkejä. Varmasti myös kevyimmät ja mukavimmat.

Vierailija
7/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mullakin oli teininä pienet mutta tykästyin sitten isoihin noihin "hipsteri laseihin" kun ne tuli ja sopivat hyvin mun ns. scene tyyliin silloin. pidän sellaisia vieläkin vaikka violettia tukkaa ei nää olekaan. nyt on sellaiset joissa on mustat kehykset ja toiset joissa läpinäkyvät.

olihan ne pienet lasit söpöt, mukavat ja kevyet eikä niitä tarvinnut tökkiä koko ajan ylöspäin, mutta mulla on taas pidemmät kasvot niin koen että isommat sopii mulle paremmin.

kai nää "hipsteri lasitkin" alkaa olla jo vähän out of season nyt. vähemmän näkee koko ajan. ehkä ne pienet sieltä taas tulla tupsahtaa kun joku instagram julkkis ne kerran laittaa päähänsä :)

Nykyään taitaa pyöreät olla "se juttu". Olen mies, mutta olen huomannut että juuri sellaiset mustat neliskanttiset muovikehykset, joita vielä 5 vuotta sitten oli jokaisella, on vähentynyt rutkasti valikoimista optikkoliikkeistä. Sen sijaan pyöreähköjä malleja on tarjolla yllin kyllin, sekä metallisia että muovisia. 

Vierailija
8/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä että niitä menneen tai tulevan muodin mukaisia voi löytää pienien paikkakuntien tai muuten ketjujen ulkopuolisista liikkeistä. Ketjuilla koko mallisto vaihtuu muotien mukaan eli vanhat mallit lähetetään pois. Pikku liikkeet ostaa sangat sisään, ja voivat varastoistaan löytää ns. vanhoja malleja.

Itsekin sain ostettua nyt talvella pienikehyksiset.

Vierailija
9/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri muotoisille kasvoille sopii erilaiset. Minusta tämä on sama kysymys, kuin et onko sun mieleen vaaleat vai tummat miehet. En ole koskaan ymmärtänyt asiaa, kaikenlaiset voi olla hienoja, niin miehissä kuin rilleissäkin =)

Vierailija
10/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edelliset rillit oli täydelliset. Sellaiset keskikokoiset, lähes suorakulmaiset (vähän kulmista pyöristetyt) ohuet pokat, vaikka leveät sangat. Nykyiset hankin olosuhteiden pakosta, enkä pidä näistä yhtään. Liian raskaan näköiset. Odottelen muodin vaihtumista, ja sitten menen sovittelemaan. Mutta en aio vaihtaa toisiin ruman näköisiin, nämä yhdet riittää. Pitää olla todella hyvät ne seuraavat.

Vierailija
11/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään taitaa pyöreät olla "se juttu". Olen mies, mutta olen huomannut että juuri sellaiset mustat neliskanttiset muovikehykset, joita vielä 5 vuotta sitten oli jokaisella, on vähentynyt rutkasti valikoimista optikkoliikkeistä. Sen sijaan pyöreähköjä malleja on tarjolla yllin kyllin, sekä metallisia että muovisia. 

Juu ja nyt on tullut kaikkia ihan outoja laseja kuten 8-kulmaisia, tai sellasia ohutkehyksisiä isoja neliskanttisia, Raybanin aviatorien muotoisia, ja myös noi 60-luvun "kulmakarvalasit" (eli ylhäällä tosi paksu kehys ja alhaalla ei mitään) jotka näyttää musta todella oudoilta naisilla. Tottunut itse näkemään noita jollain vanhoilla miehillä.

Kun kävin optikkoliikkeessä kyselemässä niin mulle suositeltiin kaikki tuoreet trendimallit jotka näytti ihan hirveiltä mun päällä. Kokeilin pareja ihan huvikseni ja aina sain kommenttia että "noihan istuis sulle tosi kivasti" :D Joo ei kiitti. Kyselin olisko pieniä ja vastaus oli että ei tällä hetkellä ole valikoimassa, paitsi lukulaseja ja jotain miesten kehyksiä jotka ei sytyttäny mua yhtään. Oivoi.

Ehkä etin kirpparilta kehykset ja meen optikolle vaan teettämään niihin linssit jos ei muuta keksi :) näistä tykkään:

https://photographers.ua/thumbnails/pictures/3929/800xpp.jpg

https://i.pinimg.com/originals/0f/c4/e3/0fc4e305cf5d515b3ed25f38ef57659…

Vierailija
12/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä että niitä menneen tai tulevan muodin mukaisia voi löytää pienien paikkakuntien tai muuten ketjujen ulkopuolisista liikkeistä. Ketjuilla koko mallisto vaihtuu muotien mukaan eli vanhat mallit lähetetään pois. Pikku liikkeet ostaa sangat sisään, ja voivat varastoistaan löytää ns. vanhoja malleja.

Itsekin sain ostettua nyt talvella pienikehyksiset.

Kiitos vinkistä :) Pitää ehkä lähtee sit maakuntamatkalle. Netin valikoimissa ei ole mitään, mutta ehkä pitää mennä paikanpäälle. Selasin jopa amazonista yli 300 sivua kehyksiä mutta ei löytyny :(

Vierailija
13/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glassesusasta olen hankkinut. Minun kasvoilleni eivät jättilasit sovi sitten millään. Ihan hengettömillä kuljen nykyään olipa sitten kuinka out hyvänsä.

Vierailija
14/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glassesusasta olen hankkinut. Minun kasvoilleni eivät jättilasit sovi sitten millään. Ihan hengettömillä kuljen nykyään olipa sitten kuinka out hyvänsä.

Saa laitella linkkejä ja kuvia :) onko isot toimituskulut?

Vierailija
15/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri muotoisille kasvoille sopii erilaiset. Minusta tämä on sama kysymys, kuin et onko sun mieleen vaaleat vai tummat miehet. En ole koskaan ymmärtänyt asiaa, kaikenlaiset voi olla hienoja, niin miehissä kuin rilleissäkin =)

Sopivat, on paras, raameista ei niin nuukaa.

Vierailija
16/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swhän muuttuu muodin mukana, eiköhän ne taas tuu, viimeistään kun 2000-luvun alku tulee taas muotiin

Vierailija
17/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa rillimuotia naisilla ollut viimeiset 5 vuotta. Pokat kuin pilailukaupasta. Harvan naamaan sopii ne jättikehykset.

Vierailija
18/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smartbuyglasses on hyvä ulkomainen nettikauppa. Laaja valikoima ja helppo koon perusteella rajata kehykset. Aidot merkkikehykset ja hyvät linssit alle puoleen hintaan kuin optiikkoliikeistä. Itse vain pitää täyttää vahvuustiedot mitkä löytyy näöntarkastuskortista 👍

Vierailija
19/61 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh että voi lasit näyttää hyvältä. Nää katukuvaan kiitos kaikkien design-hirvitysten tilalle. Tyylikkäät ja seksikkäät samaan aikaan.

Muistutus että simple is beautiful.

Noi toiset puolikehyksettömät ei kyl lämmittäny, tulee mieleen irc-gallerian taiteilijatytöt joskus 2011.

Vierailija
20/61 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarppa95 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh että voi lasit näyttää hyvältä. Nää katukuvaan kiitos kaikkien design-hirvitysten tilalle. Tyylikkäät ja seksikkäät samaan aikaan.

Muistutus että simple is beautiful.

Noi toiset puolikehyksettömät ei kyl lämmittäny, tulee mieleen irc-gallerian taiteilijatytöt joskus 2011.

Ysärin pikkulasit on yksinkertaisesti rumat. Yksi syy, minkä takia lasien kantajia on aiemmin kiusattu. Harvan naamaan sopii tuommoiset kakkulat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän