Mihin hävisivät pienet naisten silmälasit?
Vielä 10 vuotta sitten noita käyttivät kaikki mutta sitten korvautuivat isoilla hipsterilaseilla, isoilla pyöreillä laseilla jne. Pieniä silmälaseja (kehyksettömiä tai kehyksellisiä/hengettömiä) ei näe enää juuri kenelläkään?
Itse pidän pyöreitä isoja laseja mutta haluaisin kokeilla taas pieniä silmalaseja. Mulla oli sellaset yläasteella ja ne on edelleen tallessa mutten nää niillä enää. Kokeilin niitä joku aika sitten ja lämpesin taas sille kuinka siroilta ne näyttävät, koska mun kasvoilla kaikki nykylasit näyttää karikatyyrisiltä mun nenän lyhyydestä ja pienuudesta johtuen. Ongelma on vaan se ettei näitä saa edes mistään. Miehille noita kyllä on mutta ne on kaikki tosi neliskanttisia "nörttilaseja". Olis kiva että niihin sais vähän muotoakin. Lisäksi metallikehykset eikä mitään muovia.
Onko muilla samoja "ongelmia?" Tai miksi noi pienet ylipäätään hävisivät noin totaalisesti? Melkeen kaikkia muita kehysmalleja kuitenkin vielä saa? Noihan oli todella mukavat päällä verrattuna isoihin jotka aina osuu kaikkialle ja on tiellä joka asiassa.
N25
Kommentit (61)
Minulla vanhat hyväkuntoiset viimevuosien malliset joihin haluaisin uudet linssit - ei kuulemma käy.
Kysymykseen miksi ei? En saanut selventävää vastausta. Outoa.
Matalia kehyksiä ei tosiaan löydy ainakaan ketjuliikkeistä.
Pienet lasit on ihan järkkyjä! Rumentaa niin naisen kuin miehen, kunnon nörtti-look...
Makuja on monia - myös muoti vaikuttaa siihen, mitä yleisesti pidetään hyvännäköisenä. Mulla on ollut isoa, pientä, kulmikasta, pyöreää - nykyään keski-ikäisenä pidän hillitystä ja kohtuullisesta.
No kiikuttakaa ne vanhat kehykset optikkoliikkeeseen ja pyytäkää niihin uudet linssit uusilla vahvuuksilla. Mahdollista ainakin jos on samasta liikkeestä kehykset joskus ostettu. Luulis että onnistuu muutenkin.
Muoti määrää kaiken, mitä kaupoissa on. Onhan se vähän tylsää. Etenkin jos on sitten melkein samannäköisistä jo useampi eri versio.
Mä oon pikkutytöstä lähtien tykännyt pyöreistä laseista. Kulmikkaat tai pienet eivät yksinkertaisesti sovi mun naamaan. Lisäksi muovikehykset, etenkin paksut sellaiset näyttävät mulla haaleapiirteisellä naisella todella rumilta. Eli mä oon ihan iloinen tästä nykyisestä kehysmuodista.
Vierailija kirjoitti:
Ysärin pikkulasit on yksinkertaisesti rumat. Yksi syy, minkä takia lasien kantajia on aiemmin kiusattu. Harvan naamaan sopii tuommoiset kakkulat.
Silmälasien pitäminen oli kyllä monien mielestä noloa (minunkin mielestä aluksi kun ne sain), mutta niin oli noloa pitää myös heijastinta, pyöräilykypärää ja talvivaatteitakin. Muistan kun hytistiin talvella alaselät paljaana.
Kyllä se kiusaaminen kuitenkin lähti lähes jostain muusta, esimerkiksi kasvonpiirteistä, ylipainosta, puheviasta tai ylipäätään erilaisuudesta ja siinä sit saatettiin ottaa lasit lyömäkirveeksi. Tuohon aikaanhan muuten ne oli isot lasit jotka yhdistettiin nörtteyteen (esim. 80-luvun Rayban aviator-malliset lasit ja muutenkin paksut kehykset).
Oma kokemus on se että mm. kuvake/irc-galleria-aikoihin kun laitoin kuvaan lasit päähän niin sitä sihteeri/koulutyttö/opettaja läähätystä tuli ihan uskomaton määrä. Kun kirjautu ulos pariksi tunniksi niin takaisin tullessa oli 300 uutta kommenttia. En muista että kukaan olis ikinä sanonut että hyi onpa rumat kakkulat. Pikemminkin tuli sitä että laita lisää kuvia lasit päässä, ja tietystihän niitä sit huomionkipeänä laitettiin. En siis nyt allekirjoita ihan tota väitettä että jotkut kehykset olis yleisesti vaan rumia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän tylsää. Etenkin jos on sitten melkein samannäköisistä jo useampi eri versio.
Joo tuo on jännä kyllä että tietyistä malleista on helposti 50 erilaista versiota jotka eivät eroa toisistaan ensinäkemältä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanon että toivoisin että pienet lasit, etenkin kehyksettömät tulis takas. Ihan ylivoimaisesti parhaat naisilla. Kyllä noita ulkomailla näkee etenkin Saksassa nuoremmillakin taas.
Aijaa en ole Saksassa käynyt niin en tiedä. Kiva jos ovat tulossa takaisin. Mun makuun kehyksettömät on vähän liian huomaamattomat. Tykkään kuitenkin että näyttää kauempaakin että on lasit eikä näy vaan ne nenätyynyt. :) Läheltähän ne on kyllä kivan näköiset eivätkä peitä kasvoja tai silmämeikkejä. Varmasti myös kevyimmät ja mukavimmat.
Kehyksettömät lasit näyttävät samalta kuin rintsikoiden silikoniolkaimet, eli ne ovat olevinaan huomaamattomat, mutta ovat kuitenkin todellisuudessa häiritsevän ja ruman näköiset.
Vierailija kirjoitti:
Jarppa95 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://photographers.ua/thumbnails/pictures/3929/800xpp.jpg
Huhhuh että voi lasit näyttää hyvältä. Nää katukuvaan kiitos kaikkien design-hirvitysten tilalle. Tyylikkäät ja seksikkäät samaan aikaan.
Muistutus että simple is beautiful.
Noi toiset puolikehyksettömät ei kyl lämmittäny, tulee mieleen irc-gallerian taiteilijatytöt joskus 2011.
Ysärin pikkulasit on yksinkertaisesti rumat. Yksi syy, minkä takia lasien kantajia on aiemmin kiusattu. Harvan naamaan sopii tuommoiset kakkulat.
Samaa mieltä, aivan järkyttävät. Iski päälle melkoiset traumat 90-luvulta heti kun näin tuon kuvan.
Kivat, voisin ottaa:
https://www.silmaasema.fi/tuotteet/silmalasit/naisten-silmalasit/inspir…
Kauheat, ei ikinä tuollaisia 80-luvun tyylisiä:
https://www.silmaasema.fi/tuotteet/silmalasit/naisten-silmalasit/od%2Fo…
En pidä nykyisestä kehysmuodista, onneksi on vielä joitakin pyöristettyjä neliskulmaisia malleja. Olen kulmikaskasvoinen, melko neliön malliset kasvot, joten kaipaan hieman pyöristettyjä malleja.
Silmälaseissakin on muoti.
Samoin kuin laukuissa, kengissä ja vaatteissa. Ja ruuissa ja muussa.
Menneen kauden tavaraa, olipa se mitä tahansa ei kaupoista enää löydy.
Miksi he pitäisivät niitä varastossa, kun niille ei ole yleistä kysyntää.
Mutta silmalaseissakin on klassikot, jotka ovat aina käypää tavaraa ja niitä malleja löytyy edelleen kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarppa95 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://photographers.ua/thumbnails/pictures/3929/800xpp.jpg
Huhhuh että voi lasit näyttää hyvältä. Nää katukuvaan kiitos kaikkien design-hirvitysten tilalle. Tyylikkäät ja seksikkäät samaan aikaan.
Muistutus että simple is beautiful.
Noi toiset puolikehyksettömät ei kyl lämmittäny, tulee mieleen irc-gallerian taiteilijatytöt joskus 2011.
Samaa mieltä, aivan järkyttävät. Iski päälle melkoiset traumat 90-luvulta heti kun näin tuon kuvan.
Ihanaa että silmälaseissa 1994-2007 tyyliset pienet ja tyylikkäät lasit tekevät paluun, ja oksettavat retrohipster jättilasit tyyliin 2008-2021 ovat lähdössä pois muodista. Olen vahingoniloinen hipstereille.
On kyllä ärsyttävää, että ei saa kuin tietynlaisia laseja. Minulle ei esim. pyöreät sovi. Näytän tyhmältä.
Tykkään keskikokoisista neliskanttisista. Saavat näkyä ja tuoda väriä kasvoille, mutta ei kiitos mitään överirillejä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa rillimuotia naisilla ollut viimeiset 5 vuotta. Pokat kuin pilailukaupasta. Harvan naamaan sopii ne jättikehykset.
Minkäs teet kun muuta ei myydä?
Vierailija kirjoitti:
Pienet lasit on ihan järkkyjä! Rumentaa niin naisen kuin miehen, kunnon nörtti-look...
Nörtti-look naisella on seksikäs 😍
M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa rillimuotia naisilla ollut viimeiset 5 vuotta. Pokat kuin pilailukaupasta. Harvan naamaan sopii ne jättikehykset.
Minkäs teet kun muuta ei myydä?
Myydään kun jaksaa kiertää optikkoliikkeitä tai miesten valikoimasta. Isot ketjut menee muodin mukaan ja yleensä suppea valikoima.
Täältä olen tilannut jo useat lasit ja voin suositella https://www.smartbuyglasses.fi/ 👍
Jos ei tuolta löydä mieleisiä pokia niin sitten ei niitä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vanhat hyväkuntoiset viimevuosien malliset joihin haluaisin uudet linssit - ei kuulemma käy.
Kysymykseen miksi ei? En saanut selventävää vastausta. Outoa.
Kaikki pokiin ei voi vaihtaa linssejä, sanoi kaveri, joka on optikko.
Mä tykkään pyöreistä. Mul on melko pitkät, luisevat kasvot ja entisissä neliskanttisissa aina oli liikaa sivuilla silmälasia.
Nykyään pyöreät paremmat, sopivan kokoiset ja häivyttää myös isoa nenääni ja silmät näkyy paremmin.
Myös isommilla likinäöillä mun mielestä hengettömät tai neliskanttiset eivät imartele, vaan esim pilottityyliset tai pyöreät saa silmät nätisti esiin