Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia AINA, ihan riippumatta mitä pyydän kampaajalta, lopputulos on

Vierailija
10.05.2021 |

Lopputulos hiuksiini meinaa melkein aina olla tummanruskea, jossa pieniä aivan ohuita raitoja. Nämä olen saanut, kun olen pyytänyt mm. tummanvaaleaa vaaleilla raidoilla, (näytin kuvaa, jossa hiekanväriset hiukset raidoilla), keskiruskeaa vaaleamman ruskeilla raidoilla, ja tummaa erottuvilla raidoilla ja isolla kontrastilla. En ymmärrä miksi ei kampaaja voi SANOA, että tuo ei nyt ole mahdollista. Sitten jos työn lopuksi sanon että tämä ei näytä sellaiselta kun halusin, niin alkaa selitys, että mutta kun siitä ei saa tuollaista, tai että semmoiset suuren kontrastin raidat näyttäisi vähän hullulta. Kysyinkö, että vastaako se ajatukseni kampaajan käsitystä hienosta? Varsinkin nyt tällä kertaa kerroin varta vasten haluavani erottuvia raitoja ja sanoin että olen tykännyt, kun nämä kunnon raidat on tulleet takaisin muotiin. En ole missään nimessä ilmaissut haluavani mitään mahdollisimman luonnollista vaikutelmaa, missä enimmäkseen tummaa ja loput värit sekoittuu melkein pelkäksi mössöksi. Ilmeisesti se ei ollut kampaamoon rantautunut vielä se ajatus, että ne miniraidat eivät ole mikään ainoa tapa tehdä raitoja tällä hetkellä. Ärsyttää niin vietävästi... Ei siinä oikein voi kun hyväksyä tappio jos kampaaja sanoo kaikesta huolimatta olevansa sitä mieltä, että on tehnyt toiveiden ja mahdollisuuksien mukaan parhaan tuloksen. Kun ei mua haittaisi yhtään se, jos mulle sanotaan, että en tee tuollaista ja käännytettäisiin vaikka pois. Mutta se haittaa, kun joutuu sitten miettimään, että miten se tulos korjattaisiin mieluisaksi käynnin JÄLKEEN.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän kampaajan löytäminen on tosi vaikeaa. Ja se hyväkin kampaaja tulee koko ajan paremmaksi, kun oppii tuntemaan juuri sinun hiustyypin ja sen miten väriaineet siinä käyttäytyvät. Siksi pidän kyllä kynsin ja hampain kiinni, kun löydän jonkun, joka tekee omaan makuun sopivan lopputuloksen, oikeasti seuraa alaansa ja osaa ehdottaa uusia juttuja. Ja mun mielestä kampaajalla vietetään niin paljon aikaa, että myös kemioiden on jollain tasolla kohdattava. Itse esim. en tykkää hirveästi jakaa elämästäni, vaikka muutaman jutun voinkin jutella siinä istuskellessa. Liian uteliaalle tai ylipuheliaalle kampaajalle en palaa.

Yksi hyvä kampaaja lähti äitiyslomalle ja yhdestä en tiedä minne... Yritin tutulle värjääjälle, joka teki kerran tosi kivat hiukset, mutta on varmaan muuttanut jonnekin muualle! Siksi kokeilin nyt tätä, joka oli leikkauksessa onnistunut mulle joskus. Ap

Vierailija
42/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin halusin joskus vaalentaa tummanruskeaksi värjätyt hiukset. Ymmärrän kyllä nyt, että kerralla olisi ollut liian rankkaa, mutta kampaaja ei sanonut mitään, että tekee vaaleampia raitoja. Lopputulos ei ollut yhtään luonnollinen ja olin aika pettynyt.

Lisäksi permis /rakennekäsittely on mennyt joka kerralla jotenkin pieleen. Ekan kerran pitkistä hiuksista jäi latvoista puolet kihartumatta, aine ei mennyt niin syvälle. Muuten lopputulos oli ok joten leikattiin sitten puolet mun tukasta pois. Vuosia myöhemmin otin toisen permanentin eri kampaajalla ja siitä tuli ihan kauhea käkkärä. Kampaaja sitten vaan tokaisi, että se kihara tarttuikin vähän paremmin kuin hän oli kuvitellut. Sain sitten suoristella sitä kunnes kasvoi ulos.

Vielä kolmannen kerran sorruin ottamaan permiksen ja varoittelin, että viimeksi tuli liian kihara. No tällä kertaa sitten sitä kiharaa ei tullut vaikka miten puristeli sitä ja lähdin sitten suoralla tukalla kotiin ja nieleskelin itkua että rahat meni hukkaan. Hän kyllä tarjoutui tekemään uuden käsittelyn, mutta en viitsinyt rasittaa hiuksia enempää. Nyt en olekaan sitten käynyt enää vuosiin kampaajalla :D

Joillekin saa ihanat hiukset, mulle ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne ohennussakset on kyllä yks kirous. Kuka on keksinyt, että ohutta suomalaista tukkaa pitää vielä ohentaa? Itse aina ensimmäisenä kiellän käyttämästä ohennussaksia. Värjäykset menee myös aina pieleen, tulee aina liian tumma ja parin kuukauden päästä haalistunut/vihertävä tms joten olen myös lakannut värjäämästä kokonaan.

Vierailija
44/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näytin kuvaa missä oli tumma pohja ja ihan vaaleat raidat. Halusin tummankin raitoina eli kaksiväriraidat, tumma ja vaalea.

Lopputulos oli sellainen etten nähnyt mitään eroa. Molemmat sävyt olivat niin lähellä omaa väriä. Kampaajan mielestä raita näkyi kivasti kun valo osui juuri tietyllä lailla. Onneksi sain maksaa lystistä vain 156e.

No tämä just, samoin kävi mulle. Ja siis kun ne raidat olisi mahdollista tehdä myös ihan näkyvästi monella väreillä, miksei voi?

Kaikkein ätsyttävintä se, kun kampaaja lopuksi sanoo että ei tuollaista olisi edes voinut tehdä tai että ei se ole trendikäs. Kuitenkin ihan eläviä esimerkkejä ympäristössä siitä, että kaikenlaisia hiuksia voidaan tehdä. Ja jos ei juuri mun hiuksiin joku onnistu, niin kuulisin siitä mieluummin etukäteen. Ap

Miksi ihmeessä kampaaja sanoo "tuo ei ole trendikäs"?! Mitä se kampaajalle kuuluu, jos asiakas haluaa sellaisen, hän asiakaspalvelijana toteuttaa asiakkaan pyynnön ja tekee sen! Se on hänen työtään. Ei neuvoa mikä on trendikästä ja mikä ei. Jos joku haluaa mulletin ja permiksen, se tehdään ja sillä siisti.

Todennäköisesti hän ei vain osaa.

Vierailija
45/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut tyytyväinen hiuksiini kampaajan jälkeen! Lopulta olen oppinut, että ei kannata edes haaveillä mistään "uudesta ja kivasta". Minulla on kuulemma sellainen tukka, johon on tosi vaikea saada näkyviä raitoja.

Vierailija
46/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä tulee aina mieleen kaveri, jolle kampaaja kieltäytyi leikkaamasta lyhyttä tukkaa "rumien korvien takia, ne pitää olla tukan alla piilossa"..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän