Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia AINA, ihan riippumatta mitä pyydän kampaajalta, lopputulos on

Vierailija
10.05.2021 |

Lopputulos hiuksiini meinaa melkein aina olla tummanruskea, jossa pieniä aivan ohuita raitoja. Nämä olen saanut, kun olen pyytänyt mm. tummanvaaleaa vaaleilla raidoilla, (näytin kuvaa, jossa hiekanväriset hiukset raidoilla), keskiruskeaa vaaleamman ruskeilla raidoilla, ja tummaa erottuvilla raidoilla ja isolla kontrastilla. En ymmärrä miksi ei kampaaja voi SANOA, että tuo ei nyt ole mahdollista. Sitten jos työn lopuksi sanon että tämä ei näytä sellaiselta kun halusin, niin alkaa selitys, että mutta kun siitä ei saa tuollaista, tai että semmoiset suuren kontrastin raidat näyttäisi vähän hullulta. Kysyinkö, että vastaako se ajatukseni kampaajan käsitystä hienosta? Varsinkin nyt tällä kertaa kerroin varta vasten haluavani erottuvia raitoja ja sanoin että olen tykännyt, kun nämä kunnon raidat on tulleet takaisin muotiin. En ole missään nimessä ilmaissut haluavani mitään mahdollisimman luonnollista vaikutelmaa, missä enimmäkseen tummaa ja loput värit sekoittuu melkein pelkäksi mössöksi. Ilmeisesti se ei ollut kampaamoon rantautunut vielä se ajatus, että ne miniraidat eivät ole mikään ainoa tapa tehdä raitoja tällä hetkellä. Ärsyttää niin vietävästi... Ei siinä oikein voi kun hyväksyä tappio jos kampaaja sanoo kaikesta huolimatta olevansa sitä mieltä, että on tehnyt toiveiden ja mahdollisuuksien mukaan parhaan tuloksen. Kun ei mua haittaisi yhtään se, jos mulle sanotaan, että en tee tuollaista ja käännytettäisiin vaikka pois. Mutta se haittaa, kun joutuu sitten miettimään, että miten se tulos korjattaisiin mieluisaksi käynnin JÄLKEEN.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kuvia katsottiin kanssa, ei ollut pelkän verbaalisen kommunikaation varassa.

Vierailija
2/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kampaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla kysyt heti alkuun, että onko sun hiuksiin mahdollista saada sellainen väri kuin kuvassa ja kerro myös, että kysyt, koska olet pettynyt monta kertaa.

Vierailija
4/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda kampaajaa.

Kaikki kolme tapausta eri kampaajalla! Sitä mietinkin, että onko hiukseni semmoinen, että imaisee yllättävästi värit niin, että jokainen ruskea -> melkein musta ja kampaajat eivät osaa tätä välttämättä ennakoida. Vai onko kyse pelkästä kommunikaation puutteesta?

Olen kyllä haluamanikin hiukset joskus saanut - kun halusin mahdollisimman vaaleat vaalennetut hiukset niin siinä tulin ymmärretyksi, että mitä se tarkoittaa. Myös tumman tyvivärin olen saanut kampaajalla onnistumaan, mutta se on helppo tehdä itsekin.

Tuo tämänkertainen kampaaja oli leikannut hiuksia niin hyvin kerran, että uskalsin nyt mennä väriinkin.

Ap

Vierailija
5/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytin kuvaa missä oli tumma pohja ja ihan vaaleat raidat. Halusin tummankin raitoina eli kaksiväriraidat, tumma ja vaalea.

Lopputulos oli sellainen etten nähnyt mitään eroa. Molemmat sävyt olivat niin lähellä omaa väriä. Kampaajan mielestä raita näkyi kivasti kun valo osui juuri tietyllä lailla. Onneksi sain maksaa lystistä vain 156e.

Vierailija
6/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näytin kuvaa missä oli tumma pohja ja ihan vaaleat raidat. Halusin tummankin raitoina eli kaksiväriraidat, tumma ja vaalea.

Lopputulos oli sellainen etten nähnyt mitään eroa. Molemmat sävyt olivat niin lähellä omaa väriä. Kampaajan mielestä raita näkyi kivasti kun valo osui juuri tietyllä lailla. Onneksi sain maksaa lystistä vain 156e.

No tämä just, samoin kävi mulle. Ja siis kun ne raidat olisi mahdollista tehdä myös ihan näkyvästi monella väreillä, miksei voi?

Kaikkein ätsyttävintä se, kun kampaaja lopuksi sanoo että ei tuollaista olisi edes voinut tehdä tai että ei se ole trendikäs. Kuitenkin ihan eläviä esimerkkejä ympäristössä siitä, että kaikenlaisia hiuksia voidaan tehdä. Ja jos ei juuri mun hiuksiin joku onnistu, niin kuulisin siitä mieluummin etukäteen. Ap

Vierailija
7/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ens kerralla kysyt heti alkuun, että onko sun hiuksiin mahdollista saada sellainen väri kuin kuvassa ja kerro myös, että kysyt, koska olet pettynyt monta kertaa.

Pitää tehdä niin. Voisi varmaan pyytää mennä paikan päälle neuvottelutuokioon ennen aikaa, että ei vaan tarvitse kiireessä alkaa tekemään jotain mistä voi olla epäselvyyttä. Harmi, kun käyn kampaajalla yleensä vain pari kertaa vuodessa, näillä pitäisi olla nyt kesän ajan. Ap

Vierailija
8/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kokeilisin tehdä jo itse kotona muutaman raidan ja katsoa miten onnistuu. Esim. jos nämä ysäripalkit haluat niin nehän saa helposti tehtyä itsekin lapuilla eteen. Nythän ei ole edes tärkeää saada täydellisen näköistä aikaan.

Vierailija
9/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kokeilisin tehdä jo itse kotona muutaman raidan ja katsoa miten onnistuu. Esim. jos nämä ysäripalkit haluat niin nehän saa helposti tehtyä itsekin lapuilla eteen. Nythän ei ole edes tärkeää saada täydellisen näköistä aikaan.

Oli vähän monimutkaisempi työ, kun tyvi piti samalla värjätä. Tyviväri, raidat ja sävytys kotona ei ole helppo

Ap

Vierailija
10/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sellaista kampaajaa, joka osaa hyvin värjätä on vaikea löytää. Olen itsekin monen monta kertaa pettynyt juuri hiusten värjäystulokseen.

Ei ole auttaneet kuvat, ei tarkka selitys.

Kävin aikoinaan kampaajalla, joka oli ihan huippuvärjääjä, aina sai paremman kuin olisi ikinä uskonut. Hän sitten muutti pois, ja sen jälkeen en ole löytänyt lähellekään yhtä hyvää, edes riittävän hyvää.

Käyn nykyään vain leikkauttamassa hiukset. Miksi ottaa väriä, kun samannnäköinen tulee kotonakin värjätessä, sen olen todennut.

Vierailija
11/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmillista. Mullakin samansuuntaisia kokemuksia. Viimeksi kun näytin kampaajalle kuvaa, hän kysyi: ”pitääkö sen olla just tällainen”?

No mielellään, en kai minä muuten sitä kuvaa näyttäisi.

Vierailija
12/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettelin itse värjäämään, sellaisella huppuvärillä sain baylaget mitkä halusin. Ei suomessa varmaan vielä tiedetty kuin muutamassa paikassa mitä ne edes on. Nykyään en värjää, käyn vain kampaajalla joka leikkaa just niinkun sanon. Ja kiellän leikkaamasta kuten kaikki suomessa leikkaa, eli ohentaa paksun tukkani latvat.

Vierailija
13/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska iso osa kampaajista ei osaa värjätä. Eikä leikata. Sitten on muutama huippu.

Vierailija
14/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin kaikki kampaajat ei yhtään tiedä trendejä. Moni on jäänyt vuoteen 2010 kun sai oppinsa. Eli esim paksut raidat, tasapitkä ysäritukka yms, ei ne vaan tajua että ne on nyt in. Värjäävät ehkä kouvolatukkaa tai tätikampauksia. Sori että yleistän.

Vierailija
15/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tyvivärin ja raidat.

Kun kysyin aikaa ja kerroin mitä toivoisin, kampaaja sanoi, että minun pitää ensin kotona värjätä se tyvi ja sitten hän laittaa raidat.

Eiköhän se ole kampaajan tehtävä laittaa koko tukka kuntoon. En mennyt sinne, mielestäni tuo oli ammattitaidon puutetta.

Vierailija
16/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se itsevärjäys ole niin maailmanloppu. Joo voit pilata tukkasi mutta jos perehdyt kunnolla, tuskin pilaat. Ja tee allergiatesti.

Perehdy kunnolla mitä värinpoisto, sävyte, kestoväri ja suoraväri tekee ja tutki kylmän sävyinen, punasävyinen yms pohjavärit. Harjoittele tekniikkaa. Ja aina jos menee pilalle osta oman hiuksen värinen väri vaan siihen päälle. Toki pitää olla aika uskalias mutta tolleen olen saanut sen mitä halunnut.

Vierailija
17/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opettelin itse värjäämään, sellaisella huppuvärillä sain baylaget mitkä halusin. Ei suomessa varmaan vielä tiedetty kuin muutamassa paikassa mitä ne edes on. Nykyään en värjää, käyn vain kampaajalla joka leikkaa just niinkun sanon. Ja kiellän leikkaamasta kuten kaikki suomessa leikkaa, eli ohentaa paksun tukkani latvat.

Onneksi on joku muukin kuin minä, joka ei anna käyttää ohennussaksia. Hiukseni alkavat hapsottaa ohennussaksien käytöstä. Kukaan kampaaja ei usko sitä. Eivät usko ennenkuin itse näkevät seuraavalla kerralla, miltä näyttää, kun on ohennussaksilla saksittu.

Vierailija
18/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla vaivalla tummanruskea pohja (lähes musta) vaalennettiin, että sain vaaleanruskeat hiukset! No, vaihtui kampaaja! Sen jälkeen on kokoajan siirrytty aina vaan tummempaan sävyyn ja aina punaista sekaan, joka ei pysy hiuksissani kuitenkaan kun viikon! Olen pyytänyt vaaleita raitoja etuhiuksiin, välillä koko päähän! Jostain ihan kummasta syystä ne tehdään päällimmäisten hiusten alle! Ne eivät siis näy ollenkaan, koska hiukset lyhyet ja eivät siis liiku mihinkään! Viimeksi kampaaja sai muutaman osumaan päälle  ja ne näkyvät! Siitä ei ole kyse, että ne eivät onnistuisi! Vielä kun saisi seen vaaleanruskean takaisin...liikaa kai vaadittu!

Vierailija
19/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan amiksessa on perusjutut samalla kaavalla eli ohennussakset ja yksi värityyli ja kaikki oppii sen

Vierailija
20/46 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä perus kampaajan koulutukseen ei sisälly mitään erikoista ja se perus kampaaja arpoo värin enemmän tai vähemmän arvalla miettimättä sävyjä, niiden sekoittumista ja hapetteiden vahvuutta kovin paljoa. Värjäys on pitkälti kemiaa ja myös arpomista. Jos haluaa oikeasti hyvän ja taidokkaan kampaajan, olisi varmaan mentävä jollekin alallaan kilpailleelle ja itseään lisäkouluttaneelle kampaajalle. Joka sitten maksaa satoja euroja.

Itse käyn nykyään vain leikkaamassa. Suurin osa kampaajakäynneistä on epämiellyttäviä. Menen sinne hakemaan tasaleikkauksen ja raidat ja asiakaspalvelu on usein tympeää ja saan kettuilua siitä että hiukset päässeet venähtämään ja ovat ohuet ja mitä vielä. Maksat sitten 200€ tuosta lystistä ja ihanasta kokemuksesta samalla kun kampaaja riuhtoo harjalla märkää tukkaa ja tuhahtelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän