Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?
Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .
Kysymys otsikossa.
Kommentit (667)
Vetoa koronaan, niin ei kovin mieltänsä sitten pahoita. En minäkään menisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä lapsen kanssa, jää sinä kotiin. Anoppi on tyytyväinen kun oikeasti sitä ei miniän kuulumiset kiinnosta vaan saa olla ”omalla” porukalla. Miehellä kissanpäivät kun äiti laittaa ruokaa ja hoitaa lapsen.
Ei mies suostu ilman minua (anoppi ei pärjää lapsen kanssa eikä mies halua yksin hoitaa lasta mökillä). Ap
Ei tarvitse aikuisen ihmisen vedota koronaan vaan ihan on lupa sanoa, ettei halua tulla.
Aina olisi helpointa sanoa se heti alkuunsa, ei vasta sitten kun on hampaat irvessä useita kertoja suostunut tulemaan. Mutta koskaan ei ole liian myöhäistä.
Itse varmaan menisin lyhyeksi aikaa, joku kaksi yötä nyt voi ihan hyvin olla ilman omaa rauhaakin ja nukkua anopin aikataulun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi mennä lapsen kanssa, jää sinä kotiin. Anoppi on tyytyväinen kun oikeasti sitä ei miniän kuulumiset kiinnosta vaan saa olla ”omalla” porukalla. Miehellä kissanpäivät kun äiti laittaa ruokaa ja hoitaa lapsen.
Ei mies suostu ilman minua (anoppi ei pärjää lapsen kanssa eikä mies halua yksin hoitaa lasta mökillä). Ap
No sitten mieskään ei mene. Hänen valintansa. Tai mies menee ja sinä ja lapsi jäätte kotiin tai minne ikinä menettekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten mieskään ei mene. Hänen valintansa. Tai mies menee ja sinä ja lapsi jäätte kotiin tai minne ikinä menettekin.
Tämä käy minulle hyvin, mutta ei miehelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan menisin lyhyeksi aikaa, joku kaksi yötä nyt voi ihan hyvin olla ilman omaa rauhaakin ja nukkua anopin aikataulun mukaan.
Minä en. Minulle oma rauha ja oma tila ovat niin tärkeitä, etten niistä luovu edes työmatkoilla vaikka meillä on periaate, että samaa sukupuolta olevat samaan huoneeseen. Mieluummin maksan 1hh lisän tai annan pidättää sen päivärahasta.
Puoliso tietää, etten lähde hänen sukulaisilleen enkä kavereilleen yökylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa, sitten miehen turha loukkaantua asiasta. Keskustelkaa nyt miehen kanssa.
Ensin olin tulossa ehdottamaan, että mene yhdeksi yöksi kohteliaisuudesta ja sitten jonkun "menon" takia sinun pitää palata ja mies ja lapsi voivat jäädä.
Anoppia en tässä niin miettisi, parisuhdettasi kyllä.
Onko tämä miehelle tärkeä asia? Onko hän odottanut, että saa esitellä lapselleen mökkimaisemaa ja puuhastella siellä yhdessä?
Jos on, teidän pitää löytää kompromissi. Kovin monta päivää et ymmärrettävästi noissa olosuhteissa viihdy, mutta onnistuisiko pari yötä? Sitten jatkatte pariksi yöksi (jos siis on kesälomasta kysymys) johonkin sinulle mieleiseen kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse aikuisen ihmisen vedota koronaan vaan ihan on lupa sanoa, ettei halua tulla.
Aina olisi helpointa sanoa se heti alkuunsa, ei vasta sitten kun on hampaat irvessä useita kertoja suostunut tulemaan. Mutta koskaan ei ole liian myöhäistä.
Tämmöinen voi olla tosi törppöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomauta, että hänelle on luonnollista viettää aikaa äitinsä kanssa, sinulle se ei ole samalla tavalla. Sellainen tilanne on myös kohtuuton, jossa mies ei voi ottaa vastuuta lapsesta.
No en IKINÄ menisi!
Juttelet miehellesi ja jos se ei ymmärrä, niin sitten onkin aika miettiä asioita...
Et ole kohtuuton. Mikäli tunnet olosi epämukavaksi, sinulla on oikeus kieltäytyä. Mies menee itse äitinsä kanssa mökille viihtymään ja viettämään laatuaikaa. Mikäli anopille ei mene puhe perille, on syytä jättää se asia miehen selvitettäväksi. Sinulla on oikeus tehdä juuri niin kuin itsestäsi tuntuu hyvälle, eikä kukaan voi sinua painostaa. Tuollainen aikuisen anopin kiukuttelu ja loukkaantuminen on henkistä painostusta, älä anna sille valtaa.
Puhun kokemuksesta. Itse en suostunut anopin painostukseen, vaan toimin kuten parhaaksi katson. Asiat loksahtavat paikoilleen ajallaan. Enää siitä ei edes keskustella. Olen tytyväinen, että toimin oman hyvinvointini mukaan. Sain mielenrauhan.
Onpa jaska anoppi. Ostais nyt miniälle kelvollisen mökin. Kirjoita sille lista vaatimuksista, varmaan metrin pituus riittää?
Eikö anopille voisi ehdottaa, että ottaa valmiiksi vedet keittiöön jo illalla.
Mutta siis kuvailet ihan painajaista, en suostuisi menemään.
Pitäisikö odotella parisen vuotta, jotta lapsenne on sen verran iso eskarilainen, että pärjää jo paremmin ilman anopin avustusta mökillä.
Ja miksei mies halua hoitaa mökillä omaa lastaan?
Käytä hätävaletta, että lapsella on tapaturman myötä haava, jonka paraneminen ei nyt mökkiolosuhteissa onnistu kivasti. Saat jäädä lapsen kanssa kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa jaska anoppi. Ostais nyt miniälle kelvollisen mökin. Kirjoita sille lista vaatimuksista, varmaan metrin pituus riittää?
Kiitos joo, en halua omaa mökkiä, en niin kovin oikein mökkeilystä edes välitä. Ap