Posti kadottaa lähetyksiä
Mihin ihmeseen joutuvat ne kaikki paketit joita Posti kadottaa ja jotka eivät koskaan tule perille?
Tietääkö joku?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kiinan pikkupapeketteja jakajat varmaan nakkaavat roskiin, kun ne v*tuttavat.
Ne tulee muuten aina perille. Postin työntekijätkin tietää, ettei niissä ole koskaan mitään arvokasta. :)
Vierailija kirjoitti:
mulla ne hukkasi sängyn
Meni varmaan tarpeeseen.
:DDD
Vierailija kirjoitti:
Kaksi fillaria on hevinnyt Helsingin lajittelukeskuksessa.
Eikös posti ollut niitä firmoja jotka harrastavat positiivistä syrjintää
Joo kyllä ehdottomasti syyn on pakko olla ulkomaalaistaustaisissa :-D Voi pyhä yksinkertaisuus tuota persujen ajatuksenjuoksua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paketin osoitteessa on yhdenkin kirjaimen virhe niin Posti ei toimita pakettia perille vaan palauttaa sen takaisin lähettäjälle epäselvän ja tunnistamattoman osoitteen vuoksi. Tämä on ikävää varsinkin jos osoitteessa on enemmän kuin 15 merkkiä eli se ylittää standartoidun maksimipituuden .
Tässä puhutaan nyt niistä paketeista, jotka katoavat, eivät siis päädy vastaanottajalle eivätkä edes takaisin lähettäjälle.
POSTIlla on tosiaan pakko olla jossain massiivinen halli, jossa nököttää kadotettuja paketteja kasapäin.
Nähnyt montakin kertaa miten Posti säilyttää paketrirullakoita taivasalla ja vartioimatta. Pohtinut että kuinka helppoa tuosta olisi ohi mennessä helppoa napata joku Zalandon tai Bootzin paketti matkaan kun muita ihmisiä ei näy mailla eikä halmeilla. Ja kun rullakot ovat muutenkin ahdettu niin täyteen että paketit pursuilee putoilee niistä maahan.
Jyväskylässä on Postin varasto ihan nuorisotilan vieressäsi eikä siihen uuteen avovankilaankaan ole pitkä matka. Välillä siinä varaston pihassa saattaa seistä kymmenenkin pakettirullakkoa ilman että ketään näkyy missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paketin osoitteessa on yhdenkin kirjaimen virhe niin Posti ei toimita pakettia perille vaan palauttaa sen takaisin lähettäjälle epäselvän ja tunnistamattoman osoitteen vuoksi. Tämä on ikävää varsinkin jos osoitteessa on enemmän kuin 15 merkkiä eli se ylittää standartoidun maksimipituuden .
Tässä puhutaan nyt niistä paketeista, jotka katoavat, eivät siis päädy vastaanottajalle eivätkä edes takaisin lähettäjälle.
POSTIlla on tosiaan pakko olla jossain massiivinen halli, jossa nököttää kadotettuja paketteja kasapäin.
Nähnyt montakin kertaa miten Posti säilyttää paketrirullakoita taivasalla ja vartioimatta. Pohtinut että kuinka helppoa tuosta olisi ohi mennessä helppoa napata joku Zalandon tai Bootzin paketti matkaan kun muita ihmisiä ei näy mailla eikä halmeilla. Ja kun rullakot ovat muutenkin ahdettu niin täyteen että paketit pursuilee putoilee niistä maahan.
Oikein ryhdyin miettimään tätä. Mikä todennäköisyys on, että pöllitystä paketista löytyisi juuri sinulle sopivaa tavaraa (oikea koko/sukupuoli, tarpeellinen tuote, oma maku jne)? Pöllijöiden täytyy myydä varastettua tavaraa eteenpäin, ei ole muuten mitään järkeä. Tai sitten täytyy olla iso suku...
Postilla pitäisi olla joku vastuu lähetyksestä kun se luovutetaan Postin haltuun.
Nythän se väittää, että lähettäjä on vastuussa lähetyksestä koko sen ajan kun se on Postin hallussa.
Ilmeisesti minun pitäisi lähteä katsomaan sen lähetyksen perään sinne Postin tiloihin?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi fillaria on hevinnyt Helsingin lajittelukeskuksessa.
Eikös posti ollut niitä firmoja jotka harrastavat positiivistä syrjintääJoo kyllä ehdottomasti syyn on pakko olla ulkomaalaistaustaisissa :-D Voi pyhä yksinkertaisuus tuota persujen ajatuksenjuoksua...
Ei tässä oikein voi tulla muuhun johtopäätökseen, kun 70-luvulla kaikki kirjeet ja paketit tuli perille, kun oli vain suomijuntteja postiljooneina. Sori tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä verkkokaupassa posti kadottaa n 5% (helmi-maaliskuu) kuljetuksista. Tarjoavat vain postimerkkejä korvaukseksi.
Teime viime viikolla päätöksen että poistamme kesäkuun alusta postin toimitusvaihtoehdoista.
Muutkin kuljetusliikkeet takertelevat, mutta yleensä lähetykset menevät perille. Posti on kyllä mokailussa omaa luokkaansa, siitä kärsivät asiakkaat ja me kauppiaat.
Juuri näin.
Postia kannattaa äänestää jaloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Postilla pitäisi olla joku vastuu lähetyksestä kun se luovutetaan Postin haltuun.
Nythän se väittää, että lähettäjä on vastuussa lähetyksestä koko sen ajan kun se on Postin hallussa.
Ilmeisesti minun pitäisi lähteä katsomaan sen lähetyksen perään sinne Postin tiloihin?!
Paskinta palvelua, mitä maailmasta saa. Suomen Posti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä on Postin varasto ihan nuorisotilan vieressäsi eikä siihen uuteen avovankilaankaan ole pitkä matka. Välillä siinä varaston pihassa saattaa seistä kymmenenkin pakettirullakkoa ilman että ketään näkyy missään.
Parikin kertaa tehnyt rikosilmoituksen tästä Jyväskylän varastosta. En sen takia että hukkaa at paketteja vaan sen vuoksi miten he menettelee noitten rullakkojem kanssa. Ei saisi jättää paketteja ulkosalle noin valvomatta. Ei vaan poliiseja tunnu asia kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tulee muuten aina perille. Postin työntekijätkin tietää, ettei niissä ole koskaan mitään arvokasta. :)
Tulisivatkin. Mulle eivät tule, vaikka väitetään olevan Postin kuljetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tulleet ihan kaikki. Olen tosiaan tilannut täysin arvotonta tavaraa. Jotain lampun lisäosaa tai yksittäistä kasvomaskia. Eivät ole kelvanneet kellekään. Läpivaaliseekohan noi Postin työntekijät paketit, vai mistä ne tietää, ettei kannata pölliä?
Mun tyttäreltä pöllittiin käytetty lasten talvihaalari, jonka se myi nettikirpparilla ja lähetti ostajalle postitse. Postimaksut tais olla kalliimmat kuin haalarin hinta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia postia ei edes kiinnosta korjata ongelmaa.
Ihan sama missä ne paketturullakot makoilee ja kuka paketteja hiplailee, kun ei kerran tarvitse mitää korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tulleet ihan kaikki. Olen tosiaan tilannut täysin arvotonta tavaraa. Jotain lampun lisäosaa tai yksittäistä kasvomaskia. Eivät ole kelvanneet kellekään. Läpivaaliseekohan noi Postin työntekijät paketit, vai mistä ne tietää, ettei kannata pölliä?
Mun tyttäreltä pöllittiin käytetty lasten talvihaalari, jonka se myi nettikirpparilla ja lähetti ostajalle postitse. Postimaksut tais olla kalliimmat kuin haalarin hinta.
Läpivalaiseekohan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti minun pitäisi lähteä katsomaan sen lähetyksen perään sinne Postin tiloihin?!Juuri tämän takia postia ei edes kiinnosta korjata ongelmaa.
Ihan sama missä ne paketturullakot makoilee ja kuka paketteja hiplailee, kun ei kerran tarvitse mitää korvata.
Järkyttävän huoletonta...
Vierailija kirjoitti:
Toi oli ihan hyvä idea, että lähettäjä kuvaa paketin ja sen sisällön, ja ryhdytään pitämään jotain julkista Facebook-sivustoa, missä julkaistaan Postin hukkaamat paketit. Eipähän jää ainakaan salaisuudeksi.
Niinpä.
Esimerkiksi mun kolmen lapsen yhdenkään koulun yksikään posti ei ole tullut perille.
Osoite takuulla oikea, laatikossa selkeästi nimet, kadun numero jne.
Jokainen on joutunut hukkateille, vanhempainillan kutsu, viimeksi lasku yo-kokeista.
Lukion kanslisti sanoi, että arviolta noin puolet noista yo-laskuist hukkuu heillä joka vuosi.
Joskus myös tulee sitten reilusti myöhässä, esimerkiksi kirjalähetys naapurikaupungista 15 kilsan päästä kesti viisi kuukautta.
Miksi ette lähetä sähköpostia? Menee varmasti perille ja samana päivänä.
Itsellä käynyt kaksi täysin postista johtuvaa kämmiä; varasin lokeron lähettääkseni paketin ja kun avasin lokeron, siellä olikin jo jonkun paketti. Epärehellinen nappaa paketin tässä kohtaa mukaansa.
Lokeroa ei saanut enää lukkoon, ilmeisesti lukkiutuu vain tyhjänä. Sain fb:n kautta lähettäjän kiinni ja paketti pelastui.
Toinen oli kun posti oli laittanut minut lähettäjäksi täysin tuntemattoman ihmisen lähetykseen. Paketti palautui ” lähettäjälle” eli munulle. Taas olisi ollut tilaisuus ottaa paketti. Tätä selviteltiin sitten kolmen täysin tuntemattoman ihmisen toimesta kuukausi.
Ladatkaa omaposti ja kirjoittakaa lähettäjänä puhelinnumero niin seuraavan paketin omistajan selvittely paljon helpompaa!
mulla ne hukkasi sängyn