Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkasärky-kohta pyörätuolissa?

Pelokas
09.05.2021 |

Olen reilusti ylipainoinen. Painan 130 kiloa. Olen yrittänyt vuosia laihduttaa, pahinta on tunnesyöminen johon saan myös nyt apua. Nyt olen jonossa lihavuusleikkaukseen. Ennen koronaa liikuin paljon, tanssin, kävelin, pyöräilin, vesijuoksin ja vesijumpassa kävin. Jo muutama vuosi sitten, vaikka liikuin, alkoivat jalkaongelmat: särkyä, maitohapoilla jatkuvasti, polviongelmia (turvotusta, kuvauksessa löytyi nivelrikkoa). Pärjäilin kuitenkin.
Nyt tilanne se että pysty jalkasäryn takia kunnolla liikkumaan. Molempia jalkoja särkee, kipuilee kävellessä. Hetken kun istun, jalat ei tahdo "kantaa" kun lähden liikkeelle.
Särkyä jalkaterissä mutta eniten pohkeissa ja säärissä, polvissa. Jalat on jo aamulla jäykät ja väsyneet. Kuin maitohapoilla koko ajan.

Mitä teen? Pelkään etten pääse kohta enää kävelemään 😭😭😭 Hiljalleen tilanne pahenee koko ajan vaikka yritän liikkua, jumpata, käyttää kipugeelejä ja ottaa kipulääkettä.

Auttakaa! En tahdo pyörätuoliin!

Ja kyllä, koko ajan myös laihdutan mutta miten sen käy jos en pysty enää kohta kävelemään? Mitä tää voi olla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu painosta, sitä on aivan liikaa.

Koita saada liikuntaa itsellesi, pieniä kävelymatkoja, nouse portaita, osta kuntopyörä...

Vaihda ruuan laatua, jos on vaikea olla syömättä niin yritä saada hedelmillä ja vihanneksilla mahdollisimman paljon korvattua niitä ruokia mitä normaalisti syöt.

Leikkaus on tosi hyvä juttu, se varmasti helpottaa työtäsi, mutta terveellisempiä suuntia kannattaa hakea jo heti.

Vierailija
2/3 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se apu löytyy ainoastaan sinun itsesi kautta. Jos nivelrikko on todettu, niin joka tapauksessa lääkäri käskee ennen leikkausta laihduttamaan, ja kilojen tiputtaminen saattaa ehkäistä tulevia nivelrikkoja. Tosiasia on että yleensä nivelrikot leviävät myös lonkkiin, ja siinä ei enää kipugeelit auta. Kannattaisi varata aika ravitsemusterapeutille, itse sain sieltä apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa pyörätuolissa on se jalkasärkykohta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi