Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko outo kun odotan lapsen isän muistavan äitienpäivänä?

Vierailija
09.05.2021 |

Lapsen isällä uusi vaimo, jonka kanssa lapsia. Tälle uudelle naiselle ostaa kukat ja lahjat ja tekee ruuat ym. äitienpäivän.

Lapsi asuu luonani koko ajan. Isä näkee silloin tällöin. Tuntuu surulliselta, että ei edes äitienpäivänä muista, että huolehdin yksin hänen lapsestaan kaiken aikaa..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toivottanut hyvää isänpäivää ja lähettänyt lapsen tekemät jutut postissa..

Olemme kuitenkin ihan hyvissä väleissä, niin tuntuu pahalta. Tulee tunne, että en merkitse mitään

Ap

Vierailija
2/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin merkkaatkaan, jos sillä on kerta uusi puolisokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Minulla vähän samanlainen tilanne, tosin en odottaisi exältä mitään, vaan sen, ettähän opettaisi lapsen muistamaan äitiä. Miesystäväni tekee lapsensa kanssa lapsensa äidille taidetta ja hommaa lahjoja, eli sellaisiakin miehiä on.

Vierailija
4/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuskin merkkaat mitään hänelle, se on vain nieltävä ja jatkettava eteenpäin. Kaikki miehet ei tajua näitä juttuja, ajattelevat, että kun parisuhde päättyy, päättyy myös yhteinen vanhemmuus.

Vierailija
5/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole exäsi äiti. Miksi pitäisi sinua muistaa?

6/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ex-miehesi äiti. Miksi hänen pitäisi onnitella? En toki myöskään ymmärrä, miksi hän onnittelee jaa hemmoittelee nykyistä vaimoa. Ei nykyinen vaimokaan ole (todennäköisesti) hänen äitinsä. Minä nyt en vain mitenkään ymmärrä sitä, että odotetaan miehen järjestävän jotain äitienpäiväjuttuja. miehet onnitelkoot omia äitejään ja teidän lapsenne teitä. 

Vierailija
7/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni osti äidilleni lahjan vielä eron jälkeenkin. Samoin äiti isälleni. Toki siis meiltähän se lahja tavallaan oli, mutta eihän meillä silloin pieninä ollut juuri omaa rahaa. 

Mutta vanhempani olivatkin ystäväiä eronsa jälkeenkin ja kumpikin myös tykkäsi ( ja elossa oleva yhä tykkää) lahjojen antamisesta.

Vierailija
8/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä onnittelet omaa äitiäsi ja mies omaansa. Lapsesi tehtävä on sitten onnitella sinua. Meneekö tämä jotenkin yli tajunnan?

Vierailija
9/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 kirjoitti:

Et ole ex-miehesi äiti. Miksi hänen pitäisi onnitella? En toki myöskään ymmärrä, miksi hän onnittelee jaa hemmoittelee nykyistä vaimoa. Ei nykyinen vaimokaan ole (todennäköisesti) hänen äitinsä. Minä nyt en vain mitenkään ymmärrä sitä, että odotetaan miehen järjestävän jotain äitienpäiväjuttuja. miehet onnitelkoot omia äitejään ja teidän lapsenne teitä. 

Kuitenkin vanhemmat ovat se esimerkki, joilta juhlien viettoon opitaan ja kenen teoista muodostuu perheiden traditiot. 

Vierailija
10/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N57 kirjoitti:

Kuitenkin vanhemmat ovat se esimerkki, joilta juhlien viettoon opitaan ja kenen teoista muodostuu perheiden traditiot. 

Opeta sitten lapsellesi, että lapsen tehtävä on äitienpäivänä muistaa äitiä, ei sen miehen. Ei vaimot ole aviomiehen äitejä...eivätkä exät, vaikka haluaisivatkin.

Vierailija
11/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N57 kirjoitti:

Opeta sitten lapsellesi, että lapsen tehtävä on äitienpäivänä muistaa äitiä, ei sen miehen. Ei vaimot ole aviomiehen äitejä...eivätkä exät, vaikka haluaisivatkin.

No meillä opetettiin, että on tärkeää huomioida toisia ja esim. äitien - ja isänpäivänä se oli lasten mielestä hauska juttu, kun yhdessä valmisteltiin aamupalaa sille vanhemmalle jonka juhlapäivä oli. Ja mitä isommaksi lapset tulivat sitä enemmän he toki ottivat asiasta itse vastuuta, mutta aluksi tarvitsivat tietysti vähän apua. 

Samoin äitienpäivänä muistettiin isovanhempai ja isoisovanhempia. 

Ja näistä on kyllä kivat muistot nytkin, kun lapset ovat aikuisia. 

Vierailija
12/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lapsesi isän äiti vaan lapsesi. Lapsesi muistaa sinua äitienpäivänä sitten kun osaa.

Vierailija
13/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu se oudolta, että lähikaupan kassa toivottaa hyvää äitienpäivää, mutta lapsen isä ei.

Toivoisin hieman arvostusta ja kunnioitusta. Toivottaahan hän hyvää äitienpäivää myös muiden lastensa äidille

Ap

Vierailija
14/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kyllä muisti kukin exäänsä ja ex-anoppiaan kun lapset olivat vielä pieniä. Mutta kun kasvoivat teineiksi, tapa loppui.

Vierailija
15/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ihan hemmetin outoa ja epäkorrektiakin, jos lähikaupan kassa toivottaa hyvää äitienpäivää.

Minusta exäsi tehtävä ei ole muistaa sinua äitienpäivänä.

Vierailija
16/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tähän äitienpäivään voisi suhtautua vähän toisella tavalla. Sen sijaan, että odottaisi kauheasti arvostuksen osoituksia muilta, kuten eksiltään, ottaisi sen päivän itsen ja lapsen spessuna päivänä. Minusta ei ole niinkään olennaista, kuinka moni muistaa onnitella, vaan olennaista on luoda itseä ja lasta lähentäviä perinteitä, joista jää kivoja muistoja. Voi vaikka yhdesäs leipoa kakun - ei sen tarvitse olla lapsen yksin leipoma, jotta hän "osoittaisi arvostusta". Juhlatunnelman saa jo sillä, että laittaa ihanan aamupalan, joka syödään yhdessä, käydään ravintolassa tai tilataan ruokaa kotiin, ja sitten juhlistetaan sillä leivotulla herkulla. Ja tehdään jotain yhdessä. Ihan yhtä hyvin voi itse ilmaista sanoin lapselle, miten onnellinen on siitä, että on äiti, ja juuri hänen äitinsä.

Vierailija
17/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan minustakin olisi kiva saada aamiainen sänkyyn - mutta kun toisaalta EN HALUA syödä aamulla (juon vain kupin kahvia), niin ei siinä oikein olisi järkeä.

Vierailija
18/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on fiksu exä. Hän muistaa mua äitienpäivänä, mä häntä isänpäivänä. Exän äitiäkin onnittelin tänään. Erosta jo useita vuosia.

Ois se lapsen isä sulle voinu tekstarin laittaa, ihan käytöstavoista ja kunnioituksesta.

Hyvää äitienpäivää sulle❤

Vierailija
19/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle exä on satunnaisesti laittanut toivotukset, nyt tuli mieleen että aina silloin kun on ollut sinkkuna eli ilmeisesti odottanut pääsevänsä kiksauttamaankin tms.

Vierailija
20/29 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 kirjoitti:

Eli äitienpäivänä voi odottaa ensimmäisen kerran muistamista sitten kun lapsi tekee sen vain ja ainoastaan itse ja oma-aloitteisesti. Tai jonkun muun avustamana kuin isän.  Varmaan koulussa askarrellaan kortti ja opetetaan että sillä voi äitiä muistaa. Miehen ei tähän tarvitse puuttua koska "eipä ole minun äitini...."  ?