Milloin viimeksi olit sekasaunassa
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Näin varttuneempana naisena olen oppinut, että sekasaunaan tarvitaan vain oikea mielentila ja itsetuntoa.
Omalla miehellä on kaveriporukan ja suvun pienin pippeli, eikä se halua hävetä sitä yhtään. Aina ensimmäisenä ja viimeisenä munasillaan, kylmä tekee vielä tehtävänsä. Esittelee sitä kylmän pienentämää prinssinakkia, muka vilvoittelee.
Koko ajan sekasaunotaan meillä kotona ja mökillä. Ekat kymmenen vuotta häpesin silmät päästäni ja kuuntelin naisten kikatusta, nyt olen usein ainoa naispuolinen sekasaunoja. Muiden naisten miehet ei päästä naisiaan sekasaunaan. Itse olen muodokas, isoperseinen ja suht rintava. Nykyisin (37v) saan joka kerta ehdotuksia isomunaisilta mieskavereilta. Aikuiset miehet osaavat herkkuaan tarjoilla ja nykyisin en tosiaankaan vastusta kiusausta, vaan nautin elämästä.
Päästän vieraan pesemään selkää ja aina saan samalla hyvää hoitoa, yleensä pesijän mitta riittää takaapäin, ja naiset jututtaa terassilla pienimunaista miestäni. Kikattaa, kun oma mies pesee minun selkää saunassa. Löylyissä nostan jalat lauteille ja miesten syliin.
You are such a bitch, i like it 😘
Opiskeluaikoinen yliopistolla. Sekasaunoja oli viikottain. Se oli ihan normaalia.
Näin vanhempana jälkikäteen metka muistella, miten normaalia se olikin silloin saunoa alasti kaikkien kanssa ihan sekaisin, ja monesti ei edes tuntenut kaikkia, kun tyyppejä meni ja tuli bileisiin.
Olen juuri neljäkymppiä täyttänyt ja kohtuullisen hyväkroppainen nainen.
Nuorena olin hyvinkin siveä ja ujo, mutta kolmekymppisestä lähtien olen aina vaan herkempi riisumaan itseni alasti nimenomaan vieraiden tai puolituttujen miesten nähden. Yksinkertaisesti tunnen oloni varmaksi.
Jos vaan joku sopiva syy löytyy, niin minusta kyllä saa nakupellen alta aikayksikön.
Onneksi meillä suomalaisilla on tuo sauna, jolla verukkeella, saa näyttää sulojaan. Esimerkiksi mökkisaunoilla mulle ei saa edes villihevoset pyyhettä suojaksi, kun tulen verannalle vilvoittelemaan miesten silmien eteen. Ei vaikka kaikilla muilla naisilla olisi joku rätti ympärillä, niin minä tykkään olla ihan ilman rihmankiertämää.
Enkä tarvitse tähän edes mitään suuria alkoholimääriä, vaan muutama siideri riittää tai vaikka selvinpäin. Mieheni ei alussa oikein ymmärtänyt tekosiani, mutta nykyään se on hänellekin niin luonnollista, ettei edes kiinnitä siihen huomiota. Päinvastoin kuin moni täysin vieras mies, joilta meinaa silmät pudota aluksi.
Yleensä vielä vetkuttelen pukemista erilaisilla verukkeilla, esim. käyn vielä kerran saunan päälle uimassa ja vielä kerran ja vielä yhden kerran. Saatan olla vielä sinä vaiheessa nakuna, kun toiset naiset on jo kuivatelleet ja pukeneetkin. En flirttaa, enkä levittele jalkojani muille, mutta tykkään olla täysin alasti, vaikka olisin ainut porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihmisen pitää olla pervo jos käyttää ns. yleisiä sekasaunoja. Tirkistelyä ja itsensä esittelyä, sanominen on toissijainen juttu.
Montako ns. yleistä sekasaunaa tästä maasta edes löytyy? Ei kovin montaa.
Mutta siis joo. Alastomuus ei tee ketään pervoksi, pervous on ihan muuta.
Helsingissä etenkin pop-up-saunat ovat sekasaunoja, esimerkiksi Tuomaan markkinoilla oleva konttisauna tai Helsinkipäivän jurttasauna. Olen myös naisena saunonut sekasaunassa Lapinlahden Lähteen saunassa ja siellä on saunan lisäksi myös yhteinen puku- sekä pesuhuone.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin hyvinkin siveä ja ujo, mutta kolmekymppisestä lähtien olen aina vaan herkempi riisumaan itseni alasti nimenomaan vieraiden tai puolituttujen miesten nähden. Yksinkertaisesti tunnen oloni varmaksi.
Jos vaan joku sopiva syy löytyy, niin minusta kyllä saa nakupellen alta aikayksikön.Onneksi meillä suomalaisilla on tuo sauna, jolla verukkeella, saa näyttää sulojaan. Esimerkiksi mökkisaunoilla mulle ei saa edes villihevoset pyyhettä suojaksi, kun tulen verannalle vilvoittelemaan miesten silmien eteen. Ei vaikka kaikilla muilla naisilla olisi joku rätti ympärillä, niin minä tykkään olla ihan ilman rihmankiertämää.
Enkä tarvitse tähän edes mitään suuria alkoholimääriä, vaan muutama siideri riittää tai vaikka selvinpäin. Mieheni ei alussa oikein ymmärtänyt tekosiani, mutta nykyään se on hänellekin niin luonnollista, ettei edes kiinnitä siihen huomiota. Päinvastoin kuin moni täysin vieras mies, joilta meinaa silmät pudota aluksi.Yleensä vielä vetkuttelen pukemista erilaisilla verukkeilla, esim. käyn vielä kerran saunan päälle uimassa ja vielä kerran ja vielä yhden kerran. Saatan olla vielä sinä vaiheessa nakuna, kun toiset naiset on jo kuivatelleet ja pukeneetkin. En flirttaa, enkä levittele jalkojani muille, mutta tykkään olla täysin alasti, vaikka olisin ainut porukassa.
Tuo kuulostaa jo itsensäpaljastelulta. Mietipä kun joku mies käyttäytyisi noin, niin naiset huutaisivat äänensä käheäksi metoo:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan joku sopiva syy löytyy, niin minusta kyllä saa nakupellen alta aikayksikön.Onneksi meillä suomalaisilla on tuo sauna, jolla verukkeella, saa näyttää sulojaan. Esimerkiksi mökkisaunoilla mulle ei saa edes villihevoset pyyhettä suojaksi, kun tulen verannalle vilvoittelemaan miesten silmien eteen. Ei vaikka kaikilla muilla naisilla olisi joku rätti ympärillä, niin minä tykkään olla ihan ilman rihmankiertämää.
Enkä tarvitse tähän edes mitään suuria alkoholimääriä, vaan muutama siideri riittää tai vaikka selvinpäin. Mieheni ei alussa oikein ymmärtänyt tekosiani, mutta nykyään se on hänellekin niin luonnollista, ettei edes kiinnitä siihen huomiota. Päinvastoin kuin moni täysin vieras mies, joilta meinaa silmät pudota aluksi.Yleensä vielä vetkuttelen pukemista erilaisilla verukkeilla, esim. käyn vielä kerran saunan päälle uimassa ja vielä kerran ja vielä yhden kerran. Saatan olla vielä sinä vaiheessa nakuna, kun toiset naiset on jo kuivatelleet ja pukeneetkin. En flirttaa, enkä levittele jalkojani muille, mutta tykkään olla täysin alasti, vaikka olisin ainut porukassa.
Tuo kuulostaa jo itsensäpaljastelulta. Mietipä kun joku mies käyttäytyisi noin, niin naiset huutaisivat äänensä käheäksi metoo:ta.
Ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä netistä lukee.
Viime marraskuussa firman pikkujouluissa.
Toissasyksynä kaveripariskunnan häissä oltiin jossain jumalanselän takana lähellä Venäjän rajaa. Alkuyöstä savusaunaan kiipesi lähes 50 häävierasta, mukana myös esiintyjät. Ihan luontevaa ja tavallista.
En käy sekasaunoissa, mutta yhteissaunoissa viihdyn. Keski-Euroopassa niitä riittää ja Helsingissäkin on muutama.
Hieman ennen koronan tokaa aaltoa. Mutta silloin kaikilla uima-asut. Kuten nykyään aina kun sekasaunomme.
En ole ollut koskaan ( jos lapsuuden perhettä ei lasketa). Ei ole minun juttu. En muutenkaan sauno ryhmässä edes samaa sukupuolta olevan kanssa. En keksi yhtään syytä miksi pitäisi.
Opiskelutovereiden kanssa silloin tällöin v. 2017 alkaen opintojen loppuun. Osa oli alasti, osa tuli saunaan uikkareissa (sekä miehistä että naisista). Eipä siinä ollut mitään ihmeempää tai kiusallista. Jatkettiiin yhdessä saunan jälkeen usein johonkin ravintolaan. Tämä Helsingissä muiden helsinkiläisten kesken.
Huhtikuussa olin parinvaihtajien mökkitapaamisessa sekasaunassa ja paljussa.
Seitsenvuotiaana oman perheen kanssa. Sen jälkeen ainoastaan puolison seurassa. En harrasta sekasaunoja muiden ihmisten kanssa.
Vaimoni käy harrasteporukan kanssa alasti sekasaunassa (on porukan ainoa nainen). Aluksi olin hieman mustasukkainen, mutta järjestely on vain käytännön takia ja se kaikille miehille hyvin kuulemma sopii. Muuten joutuisivat jakamaan saunavuorot vain vaimoni takia, eikä toisaalta olisi juttuseuraa. Hyvien tuttujen kesken sekasaunassa tai nakuilussa ei ole mitään erikoista.
Hän harrastaa siis polkujuoksua, joka on luonnollisesti todella hikistä touhua. Ajatus siitä, että ennen saunaa vaihdettaisiin bikinit tai kiedottaisiin hikisen kropan ympärille pyyhe ei houkuttele. Siis edes minua, joka en harrastuksessa mukana edes ole. Ja ennen sekasaunomisen aloittamista vaimo kysyi toki mielipiteeni asiaan, joka on kaiken a ja o. Kukin tavallaan, kunhan keskustellaan. Ja kyllä, varmasti vaimon paikat on katseilla nopeasti "tsekattu", mutta ei hän siellä kävisi, jos yhtään ahdistuisi.
Kyllä ja välillä 1-2 1-1 2-2
Tuplat mihin reikään vaan on aika härskiä touhua.