Milloin viimeksi olit sekasaunassa
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihmisen pitää olla pervo jos käyttää ns. yleisiä sekasaunoja. Tirkistelyä ja itsensä esittelyä, sanominen on toissijainen juttu.
Montako ns. yleistä sekasaunaa tästä maasta edes löytyy? Ei kovin montaa.
Mutta siis joo. Alastomuus ei tee ketään pervoksi, pervous on ihan muuta.
ehkä joskus 11vuotiaana kun olin äidin ja isän kanssa saunassa. En menisi mistään hinnasta saunaan vieraiden ihmisten, ainakaan miesten kanssa.
Ei ole ollut koskaan tapana. Omassa perheessä sekasaunominen loppui varhaisteini-iässä mielestäni ihan luontevasti. Ihmetyttää kun tätä aina ulkomaalaisille esitellään jonain maan tapana. En tiedä jos se sitten jollain seudulla on yleisempää, mutta ei ainakaan missään missä itse olen asunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut koskaan tapana. Omassa perheessä sekasaunominen loppui varhaisteini-iässä mielestäni ihan luontevasti. Ihmetyttää kun tätä aina ulkomaalaisille esitellään jonain maan tapana. En tiedä jos se sitten jollain seudulla on yleisempää, mutta ei ainakaan missään missä itse olen asunut.
Tiedän monta perhettä jossa teinit ja aikuiset lapset saunoo yhä vanhempien kanssa. Ja myös melkein kaikki mun kaverit tykkää sekasaunoa alasti. Itse voisin ehkä uikkareissa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monta perhettä jossa teinit ja aikuiset lapset saunoo yhä vanhempien kanssa. Ja myös melkein kaikki mun kaverit tykkää sekasaunoa alasti. Itse voisin ehkä uikkareissa mennä.
No minä en tiedä yhtään. Tasapeli?
Opiskeluaikana 8v sitten oli aina sekasaunat. Nykyään aina menee luonnollisesti niin, että pariskunnista ensin saunaan menee naiset ja sitten miehet. Voisin mennä sekasaunaan kyllä, mutta ei niitä enää ole missään. Samapa tuo.
2010, sen jälkeen en ole isommissa porukoissa saunonut, enimmäkseen yksin.
Viime juhannuksena oltiin koko porukalla saunassa ja myös alasti uitiin. Neljä naista ja miestä. Eka saunottiin, uitiin ja sitten siirryttiin grillaamaan ja syömään. En löydä tuosta mitään pervoa, enkä mä sitä koe mitenkään seksuaalisesti kiihottavaksi tilanteeksi vaikka alastomia naisia ja miehiä on ympärillä. Olemme varmaan tosi outoja ihmisiä kun toimimme noin.
Sompasaunassa viime kesänä.
Naisia en kaipaa Sompassa löylykavereiksi, mutta asialliset menevät siinä sivussa. Viimeksi toissapäivänä eräs nainen aloitti riidan ja jatkoi sitä Facebookissa.
Äijien kanssa saunominen on mukavampaa ja rennompaa. Ne äijät ovat rakentaneet Sompan saunat ja ylläpitävät niitä. Naisten kontribuutio on alle 10%.
M48
Vierailija kirjoitti:
Sompasaunassa viime kesänä.
Naisia en kaipaa Sompassa löylykavereiksi, mutta asialliset menevät siinä sivussa. Viimeksi toissapäivänä eräs nainen aloitti riidan ja jatkoi sitä Facebookissa.
Äijien kanssa saunominen on mukavampaa ja rennompaa. Ne äijät ovat rakentaneet Sompan saunat ja ylläpitävät niitä. Naisten kontribuutio on alle 10%.
M48
Mitä jos sitten menisit johonkin muuhun yleiseen saunaan, etkä just siihen yhteen, jossa miehet ja naiset saunovat sekaisin?
Vedetäänkö sekasaunoissa sekä ykköseen, että kakkoseen?
Lapsena 9-vuotiaana sukulaisen juhlissa. Olen nyt 25v. En voi sietää sekasaunoja.
Eipä ole tullut käytyä kun joskus ihan lapsena
Teekkarina joskus -90 loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit edes kerran kokeillut saunassa panemista, niin et kysyisi tuollaista. Siellä ei nimittäin jaksa panna. Yhden kerran on varmaan monet kokeilleet, mutta toista kertaa ei kukaan.
Vuosia sitten, itse olen valmis sekasaunomaan vaikka heti, mutta ei mun kanssa kukaan halua saunoa eikä antaa pillu@ muutenkaan, ei edes avokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit edes kerran kokeillut saunassa panemista, niin et kysyisi tuollaista. Siellä ei nimittäin jaksa panna. Yhden kerran on varmaan monet kokeilleet, mutta toista kertaa ei kukaan.
Hä? Minä olen pannut lukemattomia kertoja, välillä on meinannut taju lähteä, mutta sitten on jatkettu suihkussa, terassilla, järvessä, missä vaan viileässä.
Joskus 18-vuotiaana kun en kehdannut kieltäytyä kun kaikki muutkin menivät.
Mielestäni ihmisen pitää olla pervo jos käyttää ns. yleisiä sekasaunoja. Tirkistelyä ja itsensä esittelyä, sanominen on toissijainen juttu.