Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motoristit, ajatteletteko koskaan sitä riskiä kuolla liikenteessä jonkun toisen töppäilyn ja törkeilyn vuoksi vaikka itse noudattaisitte sääntöjä pilkulleen?

Vierailija
09.05.2021 |

Pyrittekö mitenkään vähentämään tätä riskiä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä riskiä voi vähentää?

Vierailija
2/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan tavannut motoristia, joka ajaisi edes suunnilleen sääntöjen mukaan. Yhdestä sain melkein hengen pois, kun se ennen risteystä päätti ohittaa minut pientareen puolelta eikä huomannut, että oli vilkku oikeaan. Takaa tullut autoilija todisti, että olin tilanteessa viaton osapuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että ensimmäinen kommentti on tämä! Jos et sitä tajua, niin ei voi mitään. Mutta kyllä sitä voi!

Vierailija
4/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia lopetin koko prätkäilyn muutama vuosi takaperin. Riskinsä siinä on ollut aina, mutta aiemmin niiden välttäminen oli paremmin omissa käsissä. Nykyään on ihan liikaa piittaamattomia kuljettajia liikenteessä.

Vierailija
5/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sekä autoilija että moottoripyöräilijä ja pitää sanoa että lähes kaikki vaaratilanteet johtuu omasta itsestä ja päätöksestä poiketa normaalista liikennevirrasta. Toki niitä kolmion takaa eteen tulevia sattuu useammin pyörällä, mutta yhden käden sormilla vuodessa jos ajaa sääntöjen mukaan.

Vierailija
6/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että ensimmäinen kommentti on tämä! Jos et sitä tajua, niin ei voi mitään. Mutta kyllä sitä voi!

No anteeksi, että kysyin asiallisen kysymyksen. Sinä kysyit, "...jonkun toisen töppäilyn ja törkeilyn vuoksi...".

Kysyn uudestaan ja toivon asiallista vastausta. Miten sitä riskiä voi vähentää?

Olen ajanut lähes viisikymmentä vuotta moottoripyörällä ja en todellakaan tajua, miten voin välttää jonkun toisen töppäilyä, tai törkeilyä.

"Mutta kyllä sitä voi!", ei ole vastaus.

Vierailija
7/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vastata.

Vierailija
8/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vastata.

En ole se, jolta kysyit, mutta seuraavan vinkin olen kuullut. Tärkeintä on oikea ulkoasu:

- Valkoinen kypärä

- Siniset ajohaalarit

- Moottoripyörä, jossa ei ole kirkkaita värejä

Tuo toimii yllättävän hyvin.

Vierailija
9/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vastata.

Ohis. Ensinnäkin jos olisit ajanut 50-vuotta, olisit jo sen ikäinen ettet olisi jossain palstalla jankkaamassa asiasta.

Riskejä voi minimoida monellakin tapaa. Esim..

-huomioliivi

-kolmion taakse pysähtyneen auton tarkkailu

-turvavälit

-nopeus

-omista oikeuksista joustaminen

-jne

Vierailija
10/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vastata.

En ole se, jolta kysyit, mutta seuraavan vinkin olen kuullut. Tärkeintä on oikea ulkoasu:

- Valkoinen kypärä

- Siniset ajohaalarit

- Moottoripyörä, jossa ei ole kirkkaita värejä

Tuo toimii yllättävän hyvin.

Kyllä, itsestäänselviä asioita.

Vierailija
11/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos moottoripyörä keksittäisiin nyt, sen käyttö kiellettäisiin. On meinaan tosi vaarallista kyytiä. Ja nyt kun niitä on, pitää heti määrätä laki, että iso rekisterikilpi sekä eteen ja taakse. Voivat kaahata kun kameratolpat ei voi sakottaa. Juurikin yksi motoristi ajoi pitkään takapuskurissani kiinni kun oli ruuhkaliikenne, ajoin nooeusraj.mukaan.

Vierailija
12/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ajaleminen nyt pelota, mutta kyllä ainakin itse huomaan olevani "tuntosarvet" pystyssä prätkällä ajaessa eli paljon tarkemmin seurailee kokoajan sitä muuta liikennettä ja ympäristöä kuin autolla ajaessa.

Vierailija
13/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vastata.

Ohis. Ensinnäkin jos olisit ajanut 50-vuotta, olisit jo sen ikäinen ettet olisi jossain palstalla jankkaamassa asiasta.

-huomioliivi

-turvavälit

-nopeus

-jne

Ja kyse ei ole jankkaamisesta. AP ei osannut antaa mitään vastausta.

Kysymys sinulle; Mikä on ikäraja keskusteluun täällä?

Vierailija
14/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan se on mielessä kun itse ajan. Esim jos kääntyy vasemmalle 100km/h tieltä, vietän ne hetket kuin olisivat viimeiseni koska ei ikinä tiedä mikä dementia-vanhus/huumekuski sieltä takaa tulee joka ei ymmärrä väistää. usein myös autolla ajetaan perässä kiinni, esim viime kesänä lähes kaaduin yllättävän tiekuopan takia melko sokeassa kohdassa, takana keski-ikäinen nainen ajoi Volvollaan 1m päässä. En kuitenkaan kaatunut koska ajoin tarpeeksi hiljaa tuntemattomalla tiellä, siksi autoilija 1m päässä perässä kiinni.

Jos tätä viikonlopun onnettomuutta miettii, niin mielestäni ainakaan kenenkään joka ei itse ajanut prätkällä, tulisi kommentoida yhtään mitään motoristin käytöksestä. kommentoikaa sitten kun teillä itsellä ajokokemusta prätkällä. Autoilijan takia syytön motoristi kuoli taas.

Vierailija
15/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se ajaleminen nyt pelota, mutta kyllä ainakin itse huomaan olevani "tuntosarvet" pystyssä prätkällä ajaessa eli paljon tarkemmin seurailee kokoajan sitä muuta liikennettä ja ympäristöä kuin autolla ajaessa.

Juuri näin. Itsesuojeluvaisto on muutaman pykälän korkeammalla tasolla.

Vierailija
16/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä riittävän turvavälin.

Vierailija
17/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vastata.

-huomioliivi

-turvavälit

-nopeus

-jne

Ja kyse ei ole jankkaamisesta. AP ei osannut antaa mitään vastausta.

Kysymys sinulle; Mikä on ikäraja keskusteluun täällä?

Ei ollut jankkaamista:)

Miksi ap olisi vastannut kysymykseen, kun itse vastasit ap:n kysymykseen pelkällä vastakysymyksellä. Ja onhan se päivän selvää että kaikissa masilman asioissa riskejä pystytään minimoimaan.

Ja eikai edellinen kirjoittaja maininnut mitään ikärajoja. Näytti vain epäilevän väittämääsi ajokokemusta, mutta silti vaan jatkat eri asialla jankkaamista:)

Vierailija
18/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka kerta.

Siksi ajankin tuppi nurin, sinkki kireellä, nasta laudassa, että jos henki lähtee niin on sitten tasan omaa ansiota.

Vierailija
19/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan tavannut motoristia, joka ajaisi edes suunnilleen sääntöjen mukaan. Yhdestä sain melkein hengen pois, kun se ennen risteystä päätti ohittaa minut pientareen puolelta eikä huomannut, että oli vilkku oikeaan. Takaa tullut autoilija todisti, että olin tilanteessa viaton osapuoli.

Yksi motoristi meinasi lentää metsään kun peruutin sen eteen sivutieltä, ei sitä pyörää peruuttaessa nähnyt kun ilmestyi niin nopeasti taakse.

Vierailija
20/25 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos moottoripyörä keksittäisiin nyt, sen käyttö kiellettäisiin. On meinaan tosi vaarallista kyytiä. Ja nyt kun niitä on, pitää heti määrätä laki, että iso rekisterikilpi sekä eteen ja taakse. Voivat kaahata kun kameratolpat ei voi sakottaa. Juurikin yksi motoristi ajoi pitkään takapuskurissani kiinni kun oli ruuhkaliikenne, ajoin nooeusraj.mukaan.

Sillä etukilvellä ole wtunkaan väliä, tolpan kohdalla ajat keskiviivaa niin ei kamerat räpsy..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän