Abortti pelottaa
Kirjoitin tänne jo aiemmin abortista ja adoptiosta. Olen siis 18-vuotias tyttö ja olen raskaana, koska ehkäisy petti.
Lapsen isä ei missään nimessä halua että raskaus jatkuu ja lähipiirini toivoo myös aborttia.
Olen itse yrittänyt esittää kovaa ja ehdottomasti kompannut että tietysti teen abortin eikä muita vaihtoehtoja ole, mutta sisimmässäni tunnen surua ja kipua koko asiasta.
Olen aina halunnut lapsia, mutta nyt olen huonossa elämäntilanteessa eikä minulla ole tukiverkostoa, vaan jäisin täysin yksin. Minulla on PCOS ja endometrioosi, jotka vaikeuttavat varmasti raskautumista myöhemmin. Siksi pohdin, minkälaisen riskin olen tässä ottamassa ja mikä olisi järkevin tapa toimia.
Seuraan monia PCOS-pariskuntia somessa ja lähes kaikilla vaikeuksia luomuraskaudessa nuoresta iästä huolimatta, se mietityttää.
Olisi kuitenkin taloudellinen ja sosiaalinen itsem'rha pitää lapsi.
Kommentit (86)
Kannattaa varmaan miettiä pystytkö oikeasti tarjoamaan lapsellesi hyvän kodin ilman muiden tukea, itsekästä saattaa lapsi maailmaan vain oman halun takia.
Vierailija kirjoitti:
Koen varastavani rahaa, geenejä ja elämän sekä vapauden mieheltä, jos pidän tämän.
Sekin tuntuu pahemmalta kuin abortti, samoin se, jos välit mieheen katkeaisi tämän takia kokonaan.
Ap
No mene sitten tekemään se abortti, vielä kun ehdit.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee aborttia jos edes vähänkään epäröit! Kuten niin epäröitkin! Todennäköisesti tulet katumaan jos teet abortin.
Eikä sun pidä miettiä mitä lasten isä tai vanhempasi ajattelevat. Sinä sitä lasta kuitenkin kannat ja sinä sen synnytät jos synnytät, sulle se on suurin asia henkisesti ja fyysisesti. Sinä teet päätöksen omien halujen ja tunteiden pohjalta!
Kenenkään painostuksesta älä missään nimessä tee aborttia!
Mitä tulee rahaan, niin on paljon vähävaraisia naisia joilla on lapsi ja siltikin he jotenkin aina pärjäävät. Et ole ainoa. Suomessa on kuitenkin hyvä sosiaaliturva ja etenkin jos on lapsi niin ei Suomessa heitteille jätetä lapsen kanssa.
Yhteiskunnan tuilla elämistä ei pidä hävetä. Ja kaikki on vain väliaikaista. Ajattele tulevaa positiivisesti.
Älä tee lasta, jos epäröit yhtään. Näin päin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannustatte aloittajaa pitämään lapsen? Hän on selvästi rationaalinen ja älykäs ihminen joka ei pilaa kroppaansa ja elämäänsä pennuilla. Tunteilu ei ole tässä tilanteessa järkevää.
Ehkä siksi kun lapsi on jo olemassa. Puhut itsekin lapsen pitämisestä. Se sanontakin kertoo, että lapsi on jo olemassa. Kaikille oman lapsen elämän päättäminen ei helppoa. Ap: n tapauksessa siihen ei ole mitään aihetta.
Se ei ole mikään lapsi vielä. Sillä ole edes tietoisuutta. Pitämällä sen, se joutuu kärsimään täällä.
Vierailija kirjoitti:
Koen varastavani rahaa, geenejä ja elämän sekä vapauden mieheltä, jos pidän tämän.
Sekin tuntuu pahemmalta kuin abortti, samoin se, jos välit mieheen katkeaisi tämän takia kokonaan.
Ap
Kuulostat kommentti kommentilta yhä enemmän mieheltä, joka trollaa tällä aiheella. Selkeästi yrität haukkua naisia ja yhteiskunnan tukia saavia ihmisiä.
Älä tapa vauvaasi. Hän on ihminen.