Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pihiydestä eroon? Tilillä ylimääräistä 100k+, enkä raaski silti ostaa juuri koskaan mitään...

Vierailija
08.05.2021 |

?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pihiydessä ole mitään vikaa.

Vierailija
2/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisella pankkitilillähän niitä ei kannattaisi pitää. Mutta kukin tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mekko

Vierailija
4/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjotat Hurstille 100000 niin tulee hyvä mieli aik monelle ihmiselle.

Vierailija
5/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, joskaan rahaa ei ole ihan noin paljon tilillä. Moni tulee vanhemmiten yhä nuukemmaksi ja nuukemmaksi, olen huomannut saman itsestäni. Tosin en kärsi nuukuudestani.

Vierailija
6/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Mulla ei ole kyllä ihan noin paljoa mutta muutama kymppitonni kumminkin. Mitään en raaski ikinä ostaa, varsinkaan itselleni. Metsästän vaan tarjouksia ja euronkin ylimääräinen turha meno harmittaa.

7/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tilillä vaan. Sun perillisesi saa sitten bilettää ne rahat.

Vierailija
8/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin säästät niitä?

Mulla auttoi se, että ajattelin, miten meidän viisi lasta perii lopulta rahat. 100000 tarkoittaa 20000-perintöverot per lapsi. Sen takia ei kannata jättää omaa elämää elämättä.

Vierailija
9/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassakin tulee aina jahdattua punalaputettuja! :) Tosin en mene heti yhdeksältä, koska ajattelen, että ne joilla oikeasti on rahasta pulaa, saavat ensin ostettua niitä.

ap

Vierailija
10/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Pitäisi ostaa parvekkeelle matot, jääkaappi olisi uusittava. En raski, vaikka olisi varaa. En halua tuhlata rahojani, pihistän ja pihistän, koska pelkään, että tulee aika, jolloin tarvitsen rahaa.

Vierailija
11/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hautasmaalla kävelemässä ja samalla mieti onko elämässä tärkeintä raha vai joku muu?

Vierailija
12/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Pitäisi ostaa parvekkeelle matot, jääkaappi olisi uusittava. En raski, vaikka olisi varaa. En halua tuhlata rahojani, pihistän ja pihistän, koska pelkään, että tulee aika, jolloin tarvitsen rahaa.

Miksi pitäisi ostaa - jos matot on edelleen ok ja jääkaappi toimii.

Se että ajattelee asiat järjellä, ei fiiliksellä - ei ole pihiyttä. Se on järkevää. Ja järkevälle jää rahaa yli. Se kannattaa käyttää järkevästi.

Vierailija
13/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullaki tilillä paljon rahaa mutta en osta mitään vain sen takia että varaa on. Ostan vain mitä tarvitsen ja en ole pitkään aikaan tarvinnut mitään enkä tule tarvitsemaan. Autokin on perus bensakoneinen koska en tarvitse sen ihmeellisempää. Jalkoihin en tuollakaan jää ja ohi ehdin tarvittaessa. Auton perusteella moni luulee varmasti että olen köyhä mutta siinähän ajattelevat mitä ajattelevat:) asun vuokralla rivitalossa maalla koska en tatvitse omaa taloa enkä edes omistus asuntoa. Mökkiä ei ole eikä tule koska tykkään enemmän vuokrata erilaisia mökkejä itselleni :)

Vierailija
14/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki sama, ostaisin kyllä uuden pc:n mutta helvatan bittikolikkolouhijat nyysii mun komponentit.

Vierailija
15/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mullaki tilillä paljon rahaa mutta en osta mitään vain sen takia että varaa on. Ostan vain mitä tarvitsen ja en ole pitkään aikaan tarvinnut mitään enkä tule tarvitsemaan. Autokin on perus bensakoneinen koska en tarvitse sen ihmeellisempää. Jalkoihin en tuollakaan jää ja ohi ehdin tarvittaessa. Auton perusteella moni luulee varmasti että olen köyhä mutta siinähän ajattelevat mitä ajattelevat:) asun vuokralla rivitalossa maalla koska en tatvitse omaa taloa enkä edes omistus asuntoa. Mökkiä ei ole eikä tule koska tykkään enemmän vuokrata erilaisia mökkejä itselleni :)

Lisään et ja esim. Tv on mulla 12 vuotta vanha pioneerin plasma. Toki ostan uuden sitten kun hajoaa ja ehdottomasti oled television 55 tai 65 tuumaisen koska nuo koot sopii parhaiten mulle. Nykyine plasma ei ole 4k hdr mutta muilta osin pieksee monen nykytelkan kuvan laadussa niin ei ole tarvetta vielä uutta ostaa:)

Vierailija
16/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla elää noin 5-7 vuotta, jos ei ole mitään tuloja, esim. jos jää työttömäksi, mutta ei halua olla työnhakija ja nostaa tukea. Jos haluaa olla vapaa, eikä halua mitään valvontaa tai kontrollia elämäänsä. Eli aika äkkiä käytetty loppujen lopuksi. Asuntokaupoilla kanssa aika pieni summa. Mutta onhan tuo hyvä summa pitää itsensä ja kotinsa kunnossa, kun ei tarvitse pihistellä, jos jotain tarvitsee. AikA hyvän auton saisi, vaikka onhan niitäkin toki tuotakin kalliimpia.

Vierailija
17/17 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin säästät niitä?

Mulla auttoi se, että ajattelin, miten meidän viisi lasta perii lopulta rahat. 100000 tarkoittaa 20000-perintöverot per lapsi. Sen takia ei kannata jättää omaa elämää elämättä.

Sulla siis puolen miljoonan säästöt? Ei tosta 100.000:n perinnöstä kyllä mene kymppitonniakaan veroja, joten kyllä ne lapset varmaan ihan tyytyväisiä reiluun 90.000 euroonkin per nuppi olisivat.