Miksi ihmisten alkoholin ostamista ei yhtään valvota ja rajoiteta?
Mielestäni alkoholin ostamisessa saisi olla tunnistautuminen käytössä ja joku raja kuinka paljon yksi ihminen voi ostaa päivässä. Onhan uhkapelaamisessakin se tunnistautumisjuttu koska aiheuttaa riippuvutta, miksei alkoholissa ole joka kaiken lisäksi vielä tappaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoittamisessa ei voitettaisi yhtään mitään vaan alkoholin myyminen painuisi saman tien maan alle ja pimeille markkinoille. Saman tien. Ongelma ei ole alkoholissa, vaan alkoholismi on oire jostain muusta.
Tällä logiikalla myös huumeiden pitäisi olla laillisia ja ostettavissa kaupoista.
Niin hurjalta kuin se tuntuukin niin huumeista olisi luultavasti vähemmän haittaa laillisina. Huumeongelma ei katoa minnekkään mutta jos halutaan niin siinä ei ole pakko olla rikollisuutta mukana. Kieltoahan on koitettu kaikkien nähtävillä menestyksellä. Laittomat huumeet ovat yleisempi kuin koskaan kieltolain aikana.
Vierailija kirjoitti:
Se on geeneissä että aina pitää vetää kaksin käsin.
Totuus on että sopivasti on pikkusen liikaa. Lisää siis.
Pitäisi olla myös raja monta pakettia sokeria voi ostaa, sipsejä, pitsoja jn, ovat terveydelle vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuria Suomessa pitäs, se riittää. Humalassa esiintyminen noloksi kuten monessa maassa.
Totta! Esim. Saksassa humalassa oleminen julkisesti on vähän noloa. Ajatuksena ”Etkö sä osaa kontrolloida itseäsi”
Kyllä sielläkin on sakki joskus aika tuiterissa, mutta eivät ala rähisemään. Yhdessä pubissa oli baatimestarikin joskus siinä kunnossa, että horjahteli.
Silti yleensä kaikilla on vaan hyvä meininki.
Loppujen lopuksi suomalaisetkin rähisee kännissä suht vähän. Monet muut rähisee paljon enemmän.
Väkivaltarikokset vähenisi 99%, jos päihteitä ei olisi. Se nyt vain on fakta. Voisi hyvin kieltää. Aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltarikokset vähenisi 99%, jos päihteitä ei olisi. Se nyt vain on fakta. Voisi hyvin kieltää. Aivan turhaa.
Eikä olisi helpompaa kieltää väkivaltarikokset kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä olisi helpompaa kieltää väkivaltarikokset kokonaan?
Tai kieltää alkoholin ostaminen ja juominen loppuelämäksi, jos on tehnyt vakavan väkivaltarikoksen kännissä. Reilu peli.
Kyllä kerrostaloissa ainakin valvotaan ja seurataan vaikka naapureita ei tunnetakkaan
Oon itse suurkuluttaja ja mulle sopii. Alkossa olen käynyt viimeksi viisi vuotta sitten. Kolmen vuoden sisällä kahdesti baarissa juomassa kaksi. Eikö haittaa kun tilaan muualta? Hitto että rikastuisin.
Jos tämmönen tulee niin haluan myös sokeriveroa korkeammalle ja lihottavien tuotteiden rajoittamista. Kassalla vaaka jolla ostaja punnitaan ja joku prosentuaalinen osuus kehon painosta jolla saa ostaa herkkuja.
Tuo oli myös hyvä idea että kaikille lakisääteinen puoli kiloa vihanneksia päivään ennen kuin saa syödä mitään muuta.