Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amorion-antibiootti ja paha allerginen ihoreaktio!!!

Vierailija
06.06.2008 |

Onko kellään ollut? Millaista ihottumaa ja kauanko kesti?

Mulla aivan mielettömän paha reaktio ja epätoivo iskee:(

Ilmeisesti melko yleistä tämän lääkkeen kohdalla!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho-oireiden kohdalla ei välttämättä ole kyse penisilliiniallergiasta (penisilliinijohdannaisten käytön yhteydessä voi kai aika useinkin tulla sellaista ihottumaa, joka ei kuitenkaan ole allerginen reaktio - toisin kuin moni luulee).

Vierailija
42/48 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut syömään muutaman Amorion kuurin hammasleikkausten takia. Virtsa tummui ja uloste vaaleni jo toisen kuurin aikana. Menin Terveyskeskukseen kuten sivuvaikutuksissa kehoitettiin. Hoitaja keskusteli puhelimessa todennäköisesti lääkärin kanssa. Hän kehoitti vain syömään kuurin loppuun. Se oli virhe. Seuraavan kuurin syötyäni sain Erythema fixum ihoreaktion pahana ja äkäisenä. Se alkoi viikon kuluttua kuurin loppumisesta ja on kestänyt jo kuukauden. Uusia alueita nousee vanhan ympärille eikä mikään auta.

Kukaan ei välitä, vaikka välinpitämättömyyttä esiintyi. Masentavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheutti astman, HIV:n ja keuhkoempolian amoxin.

Vierailija
44/48 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stevens Johansson syndroma tai TENS, gooclaa. FACEBOOKISSA suomenkielinen ryhmä

Vierailija
45/48 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stevens Johansson syndroma tai TENS, gooclaa. FACEBOOKISSA suomenkielinen ryhmä

Vierailija
46/48 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stevens Johansson syndroma?

Vierailija
47/48 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tämän vanhan keskustelun ja pakko kommentoida, että Amorion on tosi yleinen allergisten reaktioiden aiheuttaja! Tiedän useamman tapauksen ja olen yksi niistä, enkä ymmärrä miksi tätä lääkettä aina vaan määrätään. Jos huomaat tätä lääkettä käyttäessäsi pieniäkään outoja oireita, lopeta lääkkeen käyttö heti ja ota yhteys lääkäriisi. Itse tajusin onneksi heti näin tehdä ja ottaa myös allergialääkkeen, ennen kuin ihottuma levisi pahemmaksi. Lääkäri kehoitti syömään allergialääkettä vähintään viikon ajan ja kirjoitti myös Epipenin varmuuden vuoksi mahdollisen anafyllaktisen shokin varalta.

Vierailija
48/48 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ihottumaa. Mutta tuli aivan jäätävä kutina alaosastoon joka ei meinannut lähteä pois ja oli liian kauan. Hiivalääkkeet ja voide ensin, maitohappobakteeri ja lopuksi maitohappovagisan joka helpotti. Lekurin pitäsi ehkä huomioida tämä etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi