Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs olette mieltä Haapasalon Hatsapureista?

Vierailija
08.05.2021 |

Jotka ovat niitä maistamaan päässeet. Ensi viikolla olisi mahdollisuus päästä itsekkin maistamaan.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on monta georgialaista ravintolaa, josta saa parempia tai ainakin lähempänä georgialaista olevia hatsapureja. Haapasalon versio on vähän kuin sekoitus eri alueiden hatsapureja olematta oikein mikään niistä. Jo mainittu Rioni on ihan hyvä valinta ja siellä joka lounaan kylkeen tulee siivu hatsapuria, niin että voi maistaa muutakin georgialaista ruokaa (toki Suomessa yrttejä on PALJON vähemmän kuin Georgiassa).

Mutta jos haluaa maistaa pelkästään hatsapuria, silloin ei viitsi ravintolaan mennä. Vai voiko niissä tilata pelkkää leipää?

Voi tilata ihan pelkkää hatsapuria jos haluaa. En tiedä tarjotaanko Suomessa missään esim Adjaran alueen hatsapureja, mutta kannattaa kokeilla vaikka niitä myös jos haluaa hieman erilaisen (vielä epäterveellisemmän!) juustoleivän nauttia.

Vierailija
22/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja hintavia ovat. Hinta 12 euroa/kpl. Ostin ensin myyjältä, joka alensi kun ostin kaksi. Seuraavana päivänä oli itse herra Haapasalo myymässä ja eryhdyin tinkimään häneltä kahta ostaessani. Laitoin 22 euroa tiskille ja pyysin siis kahden euron alennusta. Siitäkös herra pillastui, ääni nousi falsettiin ja naama punaisena alkoi valittaa ettei hän saa leipomolta mitään alennuksia, vaikka ostaisi kuinka paljon tahansa. Ei muistanut mainita että omistaa itse leipomon eli puhui täyttä potaskaa. Oli raivona ja kaivoi hirveän huudon ja puhinan säestyksellä kaksi euroa taskustaan ja mielenosoituksellesesti sanoi joutuvansa itse  ne kaksi ekeä omistaan maksamaan, kun olin antanut vain 22 euroa. Höpisi samalla että hänellä rahaa riittää, jos jollain ei ole niin hän kaivaa taskustaan ja jupisi koko ajan vastaavaa lapsellista tekstiä . Pakkasi ostokseni raivopäisesti ja tuuppasi eteeni karjuen: Hyvää päivän jatkoa ja kääntyi pois kuin mikäkin loukattu sielu.

Eli oli herran hermot kireällä. Antaisi vain myyjien myydä ja jos haluaa olla paikan päällä niin malttaisi vain esitellä turpavärkkiään, mutta jättäisi ostajien palvelun parempipäisille. Olikohan vain tilapäinen häiriö vai mahtaako olla noussut neste pipon peittämään hapsistoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on monta georgialaista ravintolaa, josta saa parempia tai ainakin lähempänä georgialaista olevia hatsapureja. Haapasalon versio on vähän kuin sekoitus eri alueiden hatsapureja olematta oikein mikään niistä. Jo mainittu Rioni on ihan hyvä valinta ja siellä joka lounaan kylkeen tulee siivu hatsapuria, niin että voi maistaa muutakin georgialaista ruokaa (toki Suomessa yrttejä on PALJON vähemmän kuin Georgiassa).

Mutta jos haluaa maistaa pelkästään hatsapuria, silloin ei viitsi ravintolaan mennä. Vai voiko niissä tilata pelkkää leipää?

Voi tilata ihan pelkkää hatsapuria jos haluaa. En tiedä tarjotaanko Suomessa missään esim Adjaran alueen hatsapureja, mutta kannattaa kokeilla vaikka niitä myös jos haluaa hieman erilaisen (vielä epäterveellisemmän!) juustoleivän nauttia.

Minkäs tyyppisiä niiden alueelliset erot sitten ovat? Ihan outo leipomus itselle.

Vierailija
24/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi mitä maksoi, Rionin versio on once-in-a-lifetime ja tokihan se on koettava, kukin itse.

(Eivätkä vittuile asiakkaalle)

Vierailija
25/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on leivän hinnasta tinkiminen ihan oma narratiivinsa. Voi reppanaa.

26/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat. Ymmärrän hinnan hyvin, tässä maassa ei voi tuollaisia(kaan) lättyjä muutamalla eurolla myydä, jos aikoo kattaa toiminnan kulut ja vielä pitäisi jäädä viivan allekin jotain.

Vierailija
27/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta sitä, hinta tätä. Taidatte olla vähän hintahtavia?

Vierailija
28/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duecorso kirjoitti:

Hyviä ovat. Ymmärrän hinnan hyvin, tässä maassa ei voi tuollaisia(kaan) lättyjä muutamalla eurolla myydä, jos aikoo kattaa toiminnan kulut ja vielä pitäisi jäädä viivan allekin jotain.

Ilmeisesti ovat vielä esipaistettuja, ja niitä kuskaillaan ympäri suomea myyntikojuihin. Siitä vaan kokeilemaan jos onnistuu halvemmalla tekemään että saa vielä palkkaakin.

Vierailija
29/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua oikeastaan kuulla esipaistetuista / pakastevalmiista hatsapureista enää ikinä!

Tottahan av-urpot ostavat nekin Lidlistä :-D

Vierailija
30/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua oikeastaan kuulla esipaistetuista / pakastevalmiista hatsapureista enää ikinä!

No mikset?

Vierailija
31/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset?

Koska mä en keskustele heikkolahjaisten kanssa.

Vierailija
32/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä, mutta turhan kalliita. Niitä on toki helppo tehdä itsekin.

Mä tein joskus Hesarin ohjeella ja se meni ihan päin honkia. Olen huomannut, että HS ruokaohjeet on usein vähän sinne päin. 

Taidat olla kokkina ”vähän sinne päin.”

Resepti on kartta, pitää osata myös suunnistaa.

Kyllä mä kokata osaan ihan kohtuullisesti, mutta leipomisessa reseptit pitäisi olla just eikä melkein ja Hesarissa on ne on usein  miten sattuu. Oletko itse kokkaillut Hesarin ruokasivustojen  ohjeilla?

Vierailija
33/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläistä juustoa??? Jätän muille, kiitos.

Vierailija
34/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä, mutta turhan kalliita. Niitä on toki helppo tehdä itsekin.

Mä tein joskus Hesarin ohjeella ja se meni ihan päin honkia. Olen huomannut, että HS ruokaohjeet on usein vähän sinne päin. 

Taidat olla kokkina ”vähän sinne päin.”

Resepti on kartta, pitää osata myös suunnistaa.

Kyllä mä kokata osaan ihan kohtuullisesti, mutta leipomisessa reseptit pitäisi olla just eikä melkein ja Hesarissa on ne on usein  miten sattuu. Oletko itse kokkaillut Hesarin ruokasivustojen  ohjeilla?

Iltasanomissa tai -lehdessä oli Haapasalon resepti. Tosin sen käyttämää juustoa ei saa suomesta.

Vierailija
35/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläistä juustoa??? Jätän muille, kiitos.

Onhan niillä maailman parasta Valion Oltermannia siellä.

Vierailija
36/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syötte jotain mihin Ville Haapasalo on koskenut?

Milloin oletatte että kys Herra viimeksi kävi suihkussa tai edes pesi kätensä paskantamisen jälkeen?

Vierailija
37/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Haapasalon henkilöllä ja siitä tulevilla mielikuvilla ei voi myydä ruokaa.

Vierailija
39/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pakastetut ja esipaistetut ovat steriilejä...

Vierailija
40/93 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin on leivän hinnasta tinkiminen ihan oma narratiivinsa. Voi reppanaa.

Hvetti mikä ihmislaji jotkut ruoasta tinkijät.