Mies väittää, ettei aikuisella voi olla nälkäkiukkua ja että kyse on itsehillinnän puutteesta
Sitä huolimatta, että olin käydä miehen rinnukseen kiinni kun halusi vaan kävellä (ennen koronaa) pitkin Tallinnaa vaikka kyselin asteittain kiristyvällä äänellä, että voidaanko jo etsiä ruokapaikka kun aamiaisesta aikaa. Vasta kun huusin kurkku suorana " ET SAA ENÄÄ IKINÄ SEKSIÄ ELLEI NYT MENNÄ SYÖMÄÄN!" tajusi että olen tosissani ja ohjasi minua naama punaisena lähimpään ravintolaan.
Mielestäni on luonnotonta, että joku voi olla tuntitolkulla syömättä ja hymy huulilla. Ellei ole joku anorektikko.
Ja olen 45vuotias, niin en ymmärrä missä vaiheessa tämän pitäsi iän myötä helpottaa!
Kommentit (41)
Nälkäkiukku on todellista, mutta aikuisen ihmisen on kyettävä hallitsemaan nälästä johtuvat reaktionsa. Sitä en kyllä ymmärrä miksei voi mennä syömään kun on nälkä, mutta nälän aiheuttamat räjähtämiset pitää hallita.
Mieheni ymmärtää hyvin nälkäkiukun ja siksi ruoka on aina pöydässä kun tulen töistä. N45
Se helpottaa oikealla ravinnolla. Eikä ole mikään "lasten juttu"
No siis mulle tulee myös nälkäkiukku ja migreeni ja heikottaa jos en syö. Osalle ei tule. En tiedä mistä johtuu, joku verensokeri ei heittele samalla lailla? Koitan nykyään varautua niin että matkalla on AINA joku eväs, pähkinöitä, suklaapatukka tai joku ensiavuksi.
Jos aikuisella ihmisellä ilmenee nälkäkiukkua, kannattaa käydä lääkärissä. Syynä voi olla alkava diabetes.
Nää mies väittää-trollit on kyllä typeriä.Ihan oikeesti ap hanki joko aivot tai elämä.
Ei ole mitään, joka ei neurolepteillä korjaantuisi.
Oma mieheni oppi nälkäkiukkuni hyvin nopeasti. Tätä nykyä hän tunnistaa sen jo orastavassa vaiheessa, jo ennen kuin minä itse. Huolehtii, että saan ruokaa tai edes kahvin. Ihana mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään harvinaista, että tämän päivän länsimaiset aikuiset kiukuttelevat, kun tulee paha mieli. 3-vuotiaan tasolle laskeutuvat aikuiset ovat uusi normaali.
Tähän lisäyksenä myös ruokaa pitää mussuttaa tunnin välein, ettei energiat laske. Ei ihmekään että lihavuus vaivaa lähes kaikkia, kun ruokaa ahdetaan kitusiin eikä edes pientä näläntunnetta kestetä ilman itkupotkuraivareita.
Vierailija kirjoitti:
Se helpottaa oikealla ravinnolla. Eikä ole mikään "lasten juttu"
Helpottaa millä tahansa ravinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitenkään harvinaista, että tämän päivän länsimaiset aikuiset kiukuttelevat, kun tulee paha mieli. 3-vuotiaan tasolle laskeutuvat aikuiset ovat uusi normaali.
Tämä. 30-40 vuotiaat käyttytyvät ja valittavat kuin pikkulapset. Masennus on puolella väestöstä.
Suomesta on tullut kummallinen, koko maailman päiväkoti jossa kaikkia hyysätään, ja AP:n kaltaiset keskenkasvuiset, itseään hillitsemättömät ihmiset ovat valittevasti uusi normaali.
Jokusen tunnin nälän pitäisi olla siedettävissä, mutta auta armias kun jouduin kerran olemaan eräässä tarjoiluongelmista kärsineessä ilmailun massatapahtumassa... Aamupalaksi leipä klo 7, mukaan puoli litraa vettä kummallekin ja lisää ei saatukaan enää tapahtuma-alueella, jossa oli hellettä ja paahdetta, seuraava ruoka ja juoma klo 22 illalla. Voin sanoa, että ruuhkassa kökkimisen jälkeen äänensävy ei ollut kauhean kannustavan rakastava kun mies ajoi vahingossa ohi lähimmän ruokapaikan liittymästä ja tuli muutaman kymmentä kilometriä lenkkiä.
Veikkaan, että näillä nälkäkiukkuilijoilla on orastavaa aikuisiän diabetestä aluillaan. Haima ei enää pysy mukana insuliinin tuotannossa. Terveellä verensokeri ei heilahtele eikä tule kiukkukohtauksia eikä hurjaa nälkää
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että näillä nälkäkiukkuilijoilla on orastavaa aikuisiän diabetestä aluillaan. Haima ei enää pysy mukana insuliinin tuotannossa. Terveellä verensokeri ei heilahtele eikä tule kiukkukohtauksia eikä hurjaa nälkää
Paastosokeri edellisessä työterveystarkastuksessa pari vuotta sitten 4,4 ja muutkin arvot priimaa. BMI 19,5. En kyllä varsinaisia kiukkukohtauksia saa, mutta ärsyyntymiskynnys on nälkäisen selvästi matalampi, ja äkkipikaisemmin reagoin kuin muuten.
Tunnistan saman piirteen myös tyttäressäni.
Oliko kuulijoita, kun huusit miehellesi tuon seksijutun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paastosokeri edellisessä työterveystarkastuksessa pari vuotta sitten 4,4 ja muutkin arvot priimaa. BMI 19,5. En kyllä varsinaisia kiukkukohtauksia saa, mutta ärsyyntymiskynnys on nälkäisen selvästi matalampi, ja äkkipikaisemmin reagoin kuin muuten.
Tunnistan saman piirteen myös tyttäressäni.
Huomaa, että aikuisiän diabetes voi tulla myös hoikille ihmisille. Entä oletko teettänyt sokerirasitustestin?
Minun mieheni taas raivostuttaa minua suunnattomasti silloin, kun hän puhuu nälkäkiukusta minulla. Jos huomautan hänelle aiheellisesti (ja vihaisestikin, jos ei ole ensimmäinen kerta) jostain asiasta, hän kiertää huomautuksen ja kuittaa sen sanomalla "olet pahalla tuulella, koska sinulla on nälkä".
Jokaisella ihmisella on myös se lapsi-minä ja se tulee esille juuri tuollaisissa tilanteissa. Psykopaatit ovat niitä, joilla ei tuota tilaa esiinny.
Verensokeri heittää joten mukana pillimehu vesipullo ja keksi karkki tai leipä.Kyllä lasi vettä ja konjakki tai kahvikuppi auttaa.