En keksi äitienpäivälahjaa. Onko kukka hyvä lahja?
En keksi mitään lahjaa. Äidillä pursuaa kaapit jo valmiiksi tavaraa ja miljoonittain astioita. Hän ei myöskään välitä mistään hieronnasta tai hoidoista (lahjakortit). Onko kukka hyvä lahja?
Kommentit (32)
Itse pesen hänen puolestaan ikkunat.
Ostin suklaatakin ja pyöräilyhanskat hankin.
Lahjakortti alusvaate liikkeesseen (oletan että olet tytär). Jokainen nainen aina joskus tarvitsee uudet liivit tai uimapuvun tms. Sen lisäksi orkidea =100e. Siis jos tämä käy budjettiisi.
Mammana ilahtuisin valmiista ruoasta ja/tai kukkasista. Päälle vielä lämmin halaus. On toivottu, harvoin olen saanut, kerran kokattu ja pari kertaa kukkasia. Täällä taas leivon kakkua ja teen salaatteja huomiseksi kun tulevat äitiä juhlimaan :)
Olen itse päälle nelikymppinen äiti-ihminen, kaikkea tavaraa on yllin kyllin enkä yhtään välitä mistään hemmotteluhoidoista.
Toivon äitienpäivälahjaksi vuosittain ammattilaisen tekemän huollon eräälle harrastusvälineelleni. Maksaa noin satasen ja tuo iloa vuodeksi eteenpäin. Keksin vastaavanlaisia lahjoja paljon enemmänkin: esimerkiksi sälekaihdinten korjaajaa en ikinä jaksa tilata, mutta olisipa kiva, jos se hankalasti jumittava sälekaihdin tulisi kuntoon. Tai ammattilainen tekemään uuden terassin. Me keski-ikäiset suomalaiset naiset olemme käytännöllisiä, ja meillä on usein kaikkea paitsi aikaa.
Lisäksi mieheni tekee yllätysruoan äitienpäivänä ja lapset koulussa/päiväkodissa mitä ikinä sattuvat tekemäänkään. Käymme piknikillä joka vuosi jos sää sallii. Tässä on jo yllin kyllin lahjaa.
Juu :) Kuulostaa toimivalta lahjalta, ystävä hyvä :)
Meillä äiti saa kukan ja kakun.Itse pyysi et tuutteko syömään?Sanoin et no jos jälkkäriks keität kahvin mä tuon kakun.Oli tyytyväinen.Yleensä on ostettu jotain lahjakorttia tai muuta mut nyt en jaksanut ruveta hommaamaan kun sytostaattihoidot päällä.Ihan tarpeeksi et saa kakun tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä ideoista! Äitini ei myöskään käy kampaajalla eikä ravintoloissa ja hän ahdistuisi kotisiivoojan käynnistä. Häneltä jää syömättä kaikki erikoisemmat tuotteet, jos niitä on ollut esim. lahjakorissa.
Ajattelin jotain ruukkuruusua tms. minkä voisi laittaa parvekkeelle koko kesäksi tuomaan iloa.
Hanki terassihortensia, se kukkii koko kesän. Nuo ruukkuruusut toivat ainakin meidän äidillemme mieleen hautaistutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukka on hyvä lahja, kunhan et sitä pienintä ja halvinta ruusunrääpälettä äidille vie. 😉
Joskus se halvin on mieleisin. Mun mummo oli järjettömän saita ja se ilahtui eniten lahjoista joihin oli jätetty alennushintalappu ja jos sanoi että vielä siitä alehinnasta sai alennusta niin se oli tosi onnellinen. 😁
😀😀😀 Tuotapa en tullut ajatelleeksi. Jospa lapsi äitinsä tuntee siltäkin osin.
Ostin äidille Frederikin elämäkerran "Harva meistä on Fredrik." Suosittelen lahjaksi kirjaa, lehtitilausta tai suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Ostin äidille Frederikin elämäkerran "Harva meistä on Fredrik." Suosittelen lahjaksi kirjaa, lehtitilausta tai suklaata.
+ e
Mä ostin kirjan. Ja tiedän, että miellytti, kun jo annoin lahjan ja sain kiitokset ja kommentit.
Kukka on oikein hyvä!