Puoli sukua pakottaa ottamaan rokote.
Erehdyin sanomaan isälle et mietin vielä rokottautumista. Nyt painostaa isä ja puoli sukua. Soitellaan jatkuvasti ja lähetellään jotain linkkejä rokotteen eduista jne.
Sanoin jo kerran isälle et minun keho, minä päätän.
On vahva epäily et myöhäisiä ongelmia rokottrista tulee. Autoimmuunissirauksia jne. En koe rokotetta turvalliseksi, on tutkittu liian vähän ja kehitetty liian nopeasti.
Toisekseen rokotettuna voin edelleen sairastua ja levittää tautia tietämättäni. Eli mikä muuttuu? Ei mikään. Edelleen kuljetaan maskit naamalla ja pidetään etäisyyttä toisiin.
Tämä on nyt meidän normaali. Paluuta ei ole 2019 normaaliin.
Kommentit (76)
Se on ihan normaalia, että lääkärien on uskottava siihen tieteeseen, joka on heidän ammattinsa. Minunkin on uskottava omaan työhöni tai joudun vaihtamaan ammattia.
Ystäväpiirissäni on kyllä myös ihminen, joka on vaihtanut ammattia juuri tuosta syystä, ettei tutkimustyössä ollessaan enää suhtautunutkaan niihin yleisen vallitsevan narratiivin mukaisesti.
Ap. Ota suvun painostus välittämisenä. He haluavat, että sinä et sairastuisi koronaan ja saisi vaikeita jälkitauteja tai kuolisi, sekä varmaan myös sitä, että voisitte viettää turvallisesti aikaa yhdessä, jotta hekään eivät sairastuisi koronaan.
Eihän sinun silti ole pakko ottaa rokotetta. Mutta on hyvä tiedostaa, että painostuksen taustalla on inhimillinen halu ja tarve suojata omaa jälkikasvua.
Itsellä onneksi suku ymmärtää miksi en ota rokotetta. Minulla ollut todella huono tuuri lääkkeiden kanssa, on ollut myös niitä vakavampia sivuoireita. Ja se miten näitä sivuvaikutuksia on "hoidettu" ja "käsitelty" on oikeasti järkyttävää. Varsinkin jos ollut erittäin harvinainen sivuvaikutus. Syy on ollut aina jossain muualla kuin lääkkeestä, vaikka oire tullut lääkkeen aloituksen aikoihin ja loppunut kun lääke lopetettu. Allergiset reagtiot otettu yleensä vakavasti. Kerran tosin selitin lääkärille, että en ala kokeilemaan hydrokortisonia koko ylävartalon peittäneeseen nokkosihottumaan.
Hyvä esimerkki minusta nämä veritulpat, koska potilaalla ollut riskitekijöitä, ei veritulppa johdu rokotteesta. Ihan sattumaa. Ei suinkaan niin, että kun on laitettu edellisten riskitekijöiden päälle vielä se yksi, on tulppa johtunut siitä.
Ja itsellä on useampi riskitekijä veritulpalle ja sen päälle tällä hetkellä kaksi lääkettä jotka lisäävät veritulpat riskiä. Nämä lääkkeet ovat todettuihin (eli voisi sanoa toteutunut riski) sairauksiin, eivät ennaltaehkäisyyn. Kun näistä lääkkeistä pääsee eroon, katson tilannetta uudestaan.
PS. Sairastin koronan viime vuonna. Olin viisi viikkoa todella kipeä, selvisin kuitenkin kotona. Toipuminen kesti muutaman kuukauden, en halua saada uudestaan. Jokainen arvioi riskit itse omalla kohdalla, lääkärit ja tutkijat arvioivat riskit väestötasolla.
Minun läheiseni painostus ei ainakaan kertaakaan sisältänyt sanoja, että hän uskoisi rokotteen olevan MINULLE hyväksi. Hän vaan kertasi median sanoja siitä, että haitat ovat pienemmät kuin hyödyt ja pitää muodostaa laumasuoja ja ajatella yhteiskuntaa ja ettei voida tavata.
Hämmästyttää tässä keskustelussa välittyvä asenne, että rokotusta toivova "suku", jolla viitataan omiin vanhempiin, olisi jotenkin paholaisen asialla toivoessaan, että läheiset ottavat rokotukset. Missä te olette viettäneet viimeiset 14 kuukautta kun ette ymmärrä, että vanhemmalla väestöllä kyseessä voi olla elämän ja kuoleman kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää tässä keskustelussa välittyvä asenne, että rokotusta toivova "suku", jolla viitataan omiin vanhempiin, olisi jotenkin paholaisen asialla toivoessaan, että läheiset ottavat rokotukset. Missä te olette viettäneet viimeiset 14 kuukautta kun ette ymmärrä, että vanhemmalla väestöllä kyseessä voi olla elämän ja kuoleman kysymys?
Minulla kyseessä on sisarus.
Voisiko joku vääntää rautalangasta miten se, että minä jätän rokotteen ottamatta, aiheuttaa riskin niille jotka rokotteen ovat ottaneet?
Eikö ole todella epätodennäköistä että minä sairastaisin oireettomana ja tartuttaisin rokotetun joka saisi sitten vakavan taudin?
Omalla kohdallani hyväksyn riskin saada korona rokotetulta oireettomalta kantajalta.
Vierailija kirjoitti:
Öö... Itse olen noudannut maskia lukuunottamatta kaikkia hygieniaohjeita vuodesta 2003 kun vanhempani sairastui vakavasti. Samaa ei voi sanoa monista kun käsienpesu jo vessassa käynnin jälkeen on ylivoimaisen vaikeaa. Otin rokotetta tai en en aio jatkossakaan lopettaa käsienpesua tai sairaana kotiin jäämistä. Lisäksi tähänkään asti en ole juossut heikkokuntoisten ihmisten luona koska työskentelen ihmisten parissa ja taudit leviää siellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten jo sairastaneetkin painostetaan rokotuksiin?
Haloo, valot päälle!
Vasta-aineet säilyy kehossa noin puoli vuotta. Sen jälkeen on minun tutuille, koronan sairastaneille tehty vasta-ainetesti ja sen mukaan kehotettu ottamaan joko molemmat rokotteet tai vain ensimmäinen jos vasta-aineita vielä kehossa on.
Ihme homma ku diabeetikot ei oo sankoin joukoin öyhöttämässä että "lääkäri painostaa ottaa insuliinia mut mun keho, minä päätän"
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vääntää rautalangasta miten se, että minä jätän rokotteen ottamatta, aiheuttaa riskin niille jotka rokotteen ovat ottaneet?
Eikö ole todella epätodennäköistä että minä sairastaisin oireettomana ja tartuttaisin rokotetun joka saisi sitten vakavan taudin?
Omalla kohdallani hyväksyn riskin saada korona rokotetulta oireettomalta kantajalta.
Kenelläkään vastausta tähän? Ja mielellään linkkiä mistä myös vähän yksinkertaisempi maallikko ymmärtää.
AP, mikä on kotikielesi? Aloitus ei oikein muistuta suomea... eivät kyllä ajatuksetkaan...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sinä yksilönä olet vaaraksi vain itsellesi ja läheisillesi. Mutta sitten kun teitä on riittävästi, olette te vaaraksi töissä, kouluissa jne. Se katsopas kertautuu.
Vierailija kirjoitti:
Eilen 961 ilmoitettua vakavaa haittavaikutusta Fimean sivuilla.
HUS:in ylilääkäri sanoo että vakavat eivät ole vakavia, ne on lievää kuumetta ym
Puoli sukua pakottaa ottamaan rokote. En viitsinyt otsikkoa pitemmälle lukea, koska on otsikko on kirjoitettu väärin. Vai kirjoittaako ap myös:"Puoli sukua pakottaa ottamaan turpa?"
Olen itse lähihoitaja ja täysrokotettu, mutta ainakin oman työpaikan kokemukset mukaan lähi-ja sairaanhoitajissa yhtä paljon niitä, jotka panikoivat rokotteiden haittavaikutuksista. Lääkärit vaikuttavat kaikki ottaneen rokotteet mukisematta. Tammikuusta lähtien rokotusaikoja on saanut tilata ja vasta puolet lähi- ja sairaanhoitajista ottanut edes ensimmäisen rokotteen.