Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen osastonsihteeri ja mulla menee aina pasmat sekaisin kun lääkäri tulee juttelemaan mulle

Vierailija
07.05.2021 |

En tiedä mistä johtuu. Ihan kuin ne olisi jotain rokkistaroja 😄
Arvostan lääkäreitä valtavasti ja häkellyn kun tulevat joskus ihan tuttavallisesti höpöttelemään niitä näitä, useimmiten kuitenkin ihan työasioita.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ei tuu koskaan jutteleen mulle.

M68

Vierailija
22/46 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei sentään plasmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen "pelkkä" laitoshuoltaja mutta lääkärit on mun silmissä ihan samanlaisia tavallisia pulliaisia kuin kaikki muutkin. Sinulla on varmaan vielä aika paljon opeteltavaa elämän realiteeteista. 

Itse olen ns "vanhaa koulukuntaa" ja mulle on opetettu, että se kenellä on enemmän natsoja kuin mulla niin niitä kunnioitetaan. Kuulostat vähän sellaiselta "räväkältä" muijalta jolla kova ääni haisee röökiltä.

Olen ujo ja hiljainen, en röökää. Kohtelen juoppoa potilasta ja ylilääkäriä samalla tavalla. 

t. laitoshuoltaja

Miksi laitoshuoltaja on tekemisissä potilaiden kanssa? Tietääkö esimiehesi tästä?

Todennäköisesti laitoshuoltajan työpaikka on se, missä ne potilaatkin ovat. Kyllähän sielä niitä ihmisiiä näkee.

Toivottavasti esimies tietää sen. Ja mitä sitten? 

- eri 

Vierailija
24/46 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei sentään plasmat.

JEsh :)

Vierailija
25/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käy kakalla ja pissillä siinä missä muutkin. Mun lähisukulainen on hyvin merkittävässä toimitusjohtajan virassa. Edelleen on se sama, jonka kanssa penskana riideltiin ja leikittiin ja joka mietti ostaako lapselle uudet kengät. Tuossa vaiheessa ei niin suurissa saappaissa vielä ollut kuin nyt, mutta hyvätuloinen jo silloin. 

Vierailija
26/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä on provo, tai ko henkilö on töissä Satakunnan keskussairaalassa.

Vierailija
27/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä hapessa tämä meidän terveydenhuolto.....

Vierailija
28/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mitä vastauksia! Jos ap pitää lääkäreitä idoleinaan niin mitä se on teiltä urputtajilta pois?

Kyllä, nekin on ihmisiä ja käy vessassa ym ym, mutta kai tekin olette josku jotain fanittanut?

Jos joku siivooja pitää paskasta juoppoa saman arvoisena kuin lääkäriä, niin okei se on hänen valintansa mut pitääkö siitä oikein ylpeillä?

Entä mitä väliä on työvuosilla tässä asiassa? Jestas mitä jengiä. Tää nyt oli aloituksista kevyimmästä päästä tällä palstalla ja silti mammat tuli pilkkaamaan.

Vierailija
29/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo varmaan vielä montaa vuotta ollut työelämässä?

30 vuotta työelämää takana joista 3 vuotta osastonsihteerinä. Sun pointtis oli?

Ap

Vierailija
30/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toi 3v selittää jo osan..

Mitä teit ennen sairaalamaailmaa ja missäpäin Suomea olet töissä?

Vierailija
31/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

3 vuotta. Ehkä tosiaan opit näkemään lääkäreitä samanvertaisina, pelaamaan heidän kanssaan mölkkyä työpaikan virkistyspäivillä ja ottamaan kuppia pikkujouluissa, vahtimaan heidän työssään tekemät virheet ja korjaamaan niitä, ehkä sitten opit että samanarvoisia he ovat kuin muutkin. Eivät itse katsele nenänvarttaan pitkin ketään joten miksi hakeudut alamaisen rooliin?

Jos taas on jotain tällaista fetissiä asian suhteen, niiden paikka ei ole työpaikalla vaan omassa makuuhuoneessa.

Vierailija
32/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on kuin kasattu kone, kaikkia osasia tarvitaan. Eri ammattiryhmät hoitaa ammattitaidollaan sitä omaa osasmisaluettaan ja jotta yhteistyö, se moniammatillinen yhteistyö, pysyy sujuvana niin avainasiana on normaali ihmisten välinen vuorovaikutus ilman niiailuita tai alentamista. No tähänhän ei täyttää todellisuutta ole, mutta idealistina näen sinne suuntaan oltavan tulossa.

Päivät osastonsihteerin poissa ollessa on hilkatin hankalia. Eristyksen purkamisen jälkeen todellakin toivon huoneeseen astuessa, että siellä oli käynyt edeltä ammattitaitoinen laitoshuoltaja. Työssä kohtaan ammattiryhmistä ajallisesti vähiten kollegoita ja eniten hoitajia, joten työssä viihtymistä ajatellen on aika oleellista hyvä henki ja avoin jutustelu, siitä koituu hyvää kahvipöydässä läpän lennolle ja yhtä lailla potilaan asioita tiimissä pohtiessa.

Vierailija
33/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen "pelkkä" laitoshuoltaja mutta lääkärit on mun silmissä ihan samanlaisia tavallisia pulliaisia kuin kaikki muutkin. Sinulla on varmaan vielä aika paljon opeteltavaa elämän realiteeteista. 

Itse olen ns "vanhaa koulukuntaa" ja mulle on opetettu, että se kenellä on enemmän natsoja kuin mulla niin niitä kunnioitetaan. Kuulostat vähän sellaiselta "räväkältä" muijalta jolla kova ääni haisee röökiltä.

Olipa tympeä kommentti.

Vinkki: kaikkia ihmisiä kunnioitetaan. 

ohis

Vierailija
34/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ujo ja hiljainen, en röökää. Kohtelen juoppoa potilasta ja ylilääkäriä samalla tavalla. 

t. laitoshuoltaja

Miksi laitoshuoltaja on tekemisissä potilaiden kanssa? Tietääkö esimiehesi tästä?

Sinulla on käynyt tuuri, kun et ole joutunut kertaakaan sairaalaan potilaaksi.

Vierailija
35/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoinen osastonsihteeri (ja laikkari, ja hoitaja ja kuka vaan) osaa ja tietää työnsä niin hyvin että pystyy pistämään lääkärillekin kampoihin jos tämä tekee jonkun oleellisen asian kokonaisuuden kannalta väärin. Jos kumartelet ja pokkuroit lääkäriä, se voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa hoitovirheenkin.

Tiedät vaikka kokemuksesta että tietyissä tilanteissa täytyy tilata tietty labranäyte. Lääkäri ei ole sitä määrännyt epähuomiossaan. Menetkö kysymään asiasta vai jätätkö asian hoitamatta?

Vierailija
36/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa naurettavalta pokkuroinnilta. Eikö teillä ole akateemisia tuttuja? Ihan taviksia.

Mullakin on serkku mm. professori ja ihan ministeriä myöten on ollut ystäviä. Itse joskus töissä keittelin kahvit eräälle Suomen tunnetuimmista toimitusjohtajista ja liibalaabat kävi juttelemassa. Olen erään lehden toimittaja ja meillä on pari miljoonaa lukijaa, mutta ihan köyhä tavis oon surkeassa lähiössä ja aivan sama se mulle on. Ei mulle tittelit ja rahat merkitse mitään. Ihmisen käytös merkitsee enemmän. Se mitä pään sisällä on, mikä kiinnostaa ja haluaako mitä ajatella.

Vierailija
37/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. laitoshuoltaja

Kyllä meillä laitoshuoltajat mm. hoitaa ruuan jakelun. Mitähän esimieheni sanoisi jos kieltäytyisin tehtävistä? Hoitajat varmaan hinkuvat saada lisää töitä. 

Vierailija
38/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalle palannut takaisin lääkärihullu..

Vierailija
39/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saipa kummallisen vastaanoton mun aloitus jonka vähän naureskellen tein. Kyllä, arvostan lääkäreitä ja joidenkin mielestä se on jotain kamalaa. Mistä noi negatiiviset kommentit kumpuaa?

En siis hihittele teinityttömäisesti lääkärin läsnäollessa tai ole mikään tyhjäpää unelma säleikkö, mut mulla on arvostus ja kunnioitus heitä kohtaan. En minä todellakaan tarkoittanut että lääkärit olis jotenkin jumalasta seuraavia.

Ap

Vierailija
40/46 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion puutetta? Saat heiltä huomiota, ehkä kauniita sanoja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme