Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole kokenut koskaan toisten naisten kateutta, selkäänpuukotusta, syrjimistä. Olenko vain yksinkertainen?

Vierailija
07.05.2021 |

Ihmettelen kun jatkuvasti näen näitä aloituksia, miten naiset on ilkeitä/kateellisia/vihamielisiä. Saattaa olla toki että olen hyväuskoinen höpsö enkä huomaa asiaa:)
Mitä mieltä olet, onko ilmiö totta ja ennenkaikkea tapahtuuko sitä riippumatta ihmisestä itsestään? Vai onko joku taitavampi havainnoimaan vaan asiaa?
Keskustelua yleisellä tasolla, kiitos. Toki avn tuntien joku tämänkin perusteella keksii haukkua aloittajan. Mutta onneksi olen hyväntuulinen höpsö enkä huomaa sitä! :)

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää vähän enemmän taustaasi. Onko aina ollut hyvä luotettava ja samana pysynyt kaveripiiri, oletko muuttanut, entäs työelämä? Millaista oli koulussa? 

Vierailija
2/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kaikki vihamieliset, kateelliset, ilkeät, selkäänpuukottajat, syrjijät ja kiusaajat ovat aina olleet poikia/miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noi kokemukset rajoittui kouluaikaan, aikuisena en ole kohdannut.

Vierailija
4/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole kokenut tuota. Toki kateutta, ilkeyttä ja syrjimistä (tai ainakin yritystä) kuin nyt akateemisella työpaikalla "tapana on". Mutta harvoin, eikä se ole ollut sukupuolispesifiä: harvemmin johtunut kahdehtijan sukupuolesta (joissa sekä miehiä että naisia) tai siitä että olen nainen. Jo nuorena ajattelin tästä että takes one to know one.

Vierailija
5/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen asteen koulutuksessa sitä alempana on kokemusta sekä naisten että miesten tahoilta, vielä ihan aikuisinakin. Sitä ylemmässä koulutuksessa tai työelämässä ei oo tullut vastaan.

Äly ja elämänkokemus ehkä vähentää tollasta käytöstä?

Vierailija
6/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen asteen koulutuksessa sitä alempana on kokemusta sekä naisten että miesten tahoilta, vielä ihan aikuisinakin. Sitä ylemmässä koulutuksessa tai työelämässä ei oo tullut vastaan.

Ei kyllä meidän naspurustossa jossa pahimmat kyttääjät on koulutettuja naisia. Mutta ehkä sitten kumminkin vähemmän fiksuja?

Vierailija
7/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnekas. Minä olen työkyvyttömyyseläkkeelle ilkeiden ihmisten takia.

Vierailija
8/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään kokenut kuin yhden ainoan ihmisen taholta. Ja se yksi on ikävä kyllä sukulainen.

Luulen, että omalla kohdalla johtuu siitä, että ystäväni ovat positiivisesti elämään suhtautuvia naisia, joilla on paljon omia tavoitteita ja päämääriä elämässä. 

Vierailija
9/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän älykkäitäkin kiusaajia.. menestyivät aikoinaan kouluissa ja nyt työelämässä.

Vierailija
10/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondina olen kuullut blondivitsejä naispuoliselta "kaverilta". Enpä ole yhteyksiä pitänyt sinne päin..

Vierailija
11/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito-alalta löytyy sairaimmat työyhteisöt.

Vierailija
12/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua amiksen tai lukion jälkeen lukea enempää. Se ei siis automaattisesti tarkoita, että olisi tyhmä vaikka ei olisi korkeasti koulutettu. Toisille riittää vähempikin.

Ja noita kateellisia kiusaajia on ihan joka ammattikunnassa.

Vierailija
13/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ei poista toisen ihmisen kiusaamista. Päinvastoin, kiusaaminen ei ole silmiinpistävää vaan todella pyrkimyshaluista mustamaalaamista ja oman edun tavoittelua.

Näitä on sekä naisissa että miehissä.

Pääosin en ole kokenut henkilökohtaista selkäänpuukottamista, mutta omanedun tavoittelua olen kokenut, joka menee ohi henkilön edetessä.

Vierailija
14/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne selkäänpuukottajat ja kateelliset ovat sellaisia äänekkäitä ja kovasti esillä olevia ihmisiä, jotka kuitenkin ovat oikeasti aika epävarmoja itsestään. Sitten kun porukkaan (töihin, kouluun, naapurustoon) tulee uusi ihminen joka on esim. kaunis, hoikka, liikunnallinen, fiksu yms. ja vielä ehkä vähän vaatimattoman ja kiltin oloinen muuten, niin sellaisia sitten kadehditaan ja jauhetaan paskaa selän takana jne. Tämmöisiä havaintoja olen tehnyt. Itse olen aika tylsä hiirulainen, niin en ole juuri joutunut tuollaisen käytöksen kohteeksi. Mutta olen tätä muiden kohdalla ihan tarpeeksi nähnyt.

Vierailija
15/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut, että jotkut naiset puhuvat mielellään pahaa kauniista naisista. Kateushan siellä täytyy olla takana ja pelko siitä, että oma mieskin voisi ihastua häneen.

Vierailija
16/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin valikoiva sen suhteen ketä päästän lähipiiriini, joten en kyllä ole joutunut kateellisten, selkäänpuukottajien kanssa tekemisiin. 

Vierailija
17/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei olekaan töissä naisvaltaisella alalla.

Vierailija
18/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Oon aina luottanut omaan ”gut feeling” mitä tulee ihmisiin, ja kertaakaan en ole mitään draamaa kokenut omissa tuttava-ja kaverisuhteissani. Välttelen sellaisia ihmisiä joista tulee huono viba.

Vierailija
19/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut kateutta tai muuten vaan ilkeilyä minäkään. Toisaalta, olen se työpaikan muurahainen joka saapuu paikalle ja suorittaa annetut työt työajan puitteissa, kommunikoiden vain ehdottoman minimin muiden työntekijöiden kanssa. En usko olevani niin kiinnostava että niitä muita mun jorinat kiinnostaisi. Kuuntelen ennemmin äänikirjoja työnlomassa kuin osallistun sosiaalisiin ympyröihin.

Voihan se olla että musta puhutaan paskaa selän takana kun en kuule, mutta eipä sillä ole niin väliä.

Vierailija
20/64 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä huomannut, että jotkut naiset puhuvat mielellään pahaa kauniista naisista. Kateushan siellä täytyy olla takana ja pelko siitä, että oma mieskin voisi ihastua häneen.

Juurihan täältä poistettiin aloitus äsken, jossa huoriteltiin aloittajaa kun hän kysyi miksi muut naiset kokevat hänet uhkana ja todisteltiin että johtuu varmasti vaikeasta luonteesta eikä ainakaan ulkonäöstä.