Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicilla laihduttaminen - kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
07.05.2021 |

Tuttavani oli saanut ylipainoon yksityisen lääkärikeskuksen yleislääkäriltä Ozempic-pistoksia ja ovat kuulemma alkaneet tehota ruokahaluun ja makeannälkään. Jotain muitakin vastaavia kuulemma on olemassa. Onko kenelläkään kokemuksia, tehoavatko varmasti? Ei viitsisi maksaa melkein satasta lääkäristä ja toistasataa euroa kuussa lääkkestä joka ei sitten tehoakaan. Millainen annostus teillä on ollut ja minkälaisia tuloksia tullut?

Kommentit (467)

Vierailija
341/467 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käytätte kallista lääkettä joka käytännössä estää verensokeri piikit jotka aiheuttaa mielitekoja ja liikasyömistä, mutta ette kokeile vhh tai ketoruokavaliota joka ajaa täysin saman asian mutta on miljoona kertaa halvempi? Haluan rehellisiä vastauksia kuka teistä on esim oikeasti kokeillut ihan jonkin aikaa vähähiilihydraattista ruokavaliota ennenkuin tyhjennätte apteekin diapeetikoiden tarvitsemasta lääkkeestä?

Olen kokeillut vhh:ta, mutta se ei minulla mene yksiin treenaamisen kanssa. Vhh vei voimat ja energiat enkä jaksanut tehdä salilla yhtä hyvää treeniä kuin tavallisella ruokavaliollani. Varsinkin jalat olivat ihan letkut.

-323

No, vhh-ruokavalioon siirtyminen vaatii tietoa. Sitä et ole hankkinut.

Vierailija
342/467 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käytätte kallista lääkettä joka käytännössä estää verensokeri piikit jotka aiheuttaa mielitekoja ja liikasyömistä, mutta ette kokeile vhh tai ketoruokavaliota joka ajaa täysin saman asian mutta on miljoona kertaa halvempi? Haluan rehellisiä vastauksia kuka teistä on esim oikeasti kokeillut ihan jonkin aikaa vähähiilihydraattista ruokavaliota ennenkuin tyhjennätte apteekin diapeetikoiden tarvitsemasta lääkkeestä?

Olen kokeillut vhh:ta, mutta se ei minulla mene yksiin treenaamisen kanssa. Vhh vei voimat ja energiat enkä jaksanut tehdä salilla yhtä hyvää treeniä kuin tavallisella ruokavaliollani. Varsinkin jalat olivat ihan letkut.

-323

Ahaa. Kerro sinä kuinka yhdistää vhh ja voimatreeni? Ei sillä, että sitä harkitsisin enää, mutta kun tunnut haluavan kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/467 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa, että ozempic kynän lääkeaine säilyy 6 viikkoa. Jos ostat 1mg kynän ja annostat sen niin, että saat kerta annoksena 0,5mg niin joudut käyttämään kynää sen 8 viikkoa. Käytännössä pistät tehotonta lääkeainetta sen loput 2 viikkoa.

Vierailija
344/467 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
345/467 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että ozempic kynän lääkeaine säilyy 6 viikkoa. Jos ostat 1mg kynän ja annostat sen niin, että saat kerta annoksena 0,5mg niin joudut käyttämään kynää sen 8 viikkoa. Käytännössä pistät tehotonta lääkeainetta sen loput 2 viikkoa.

Tuo ei pidä paikkaansa. Se avonainen "ampulli" säilyy jääkaapissa 6 viikkoa. Sinähän pistät sen seuraavan pistoksen viikon päästä, jolloin "ampulli" on ollut avonaisena vain 7 päivää. Pakkauksessa on 4 "ampullia". Ei niitä kaikkia "ampulleja" tietenkään kerrallaan avata. Pakkaus on säilytettävä jääkaapissa. 233

Vierailija
346/467 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Ozempicia yli puolitoista vuotta. Ensimmäisten 7 kk:n aikana painoni putosi 10 kg, sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään (13 kk). Mutta eipä ole paino noussutkaan joten en nyt tiedä viitsinkö enää tämän kanssa tapella.

Vierailija
347/467 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei lä s k i T! Lopettakaa se mässyttäminen ja antakaa lääkkeet niille jotka sen oikeasti tarvitsevat. V i T u n luuserit.

Hei, kaikki ei käytä  kun muitakin, kuten Wegovy tarjolla. Se ei ole diabeteslääke. 

Tämä taitaa olla ketju Ozempicista.

Todella ärsyttää läskit, joiden takia ei saa itse tarpeellista lääkettä diabetekseen. Diabeetikot pitäisi olla etusijalla lääkejakelussa, eikä laihduttajat.

Vierailija
348/467 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei lä s k i T! Lopettakaa se mässyttäminen ja antakaa lääkkeet niille jotka sen oikeasti tarvitsevat. V i T u n luuserit.

Tämä!!!

Vierailija
349/467 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Ozempicia yli puolitoista vuotta. Ensimmäisten 7 kk:n aikana painoni putosi 10 kg, sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään (13 kk). Mutta eipä ole paino noussutkaan joten en nyt tiedä viitsinkö enää tämän kanssa tapella.

Mullakin menetti vaikutuksensa alun jälkeen.

Vierailija
350/467 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Rybelsuksen viikko sitten 3mg annoksella ylipainon takia. Muita oireita ei ole, mutta levottomuus ja levottomat jalat tulleet tämän myötä. Onko muilla kokemuksia, että meneekö ohi ajan myötä?

Vierailija
351/467 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin menetti vaikutuksensa alun jälkeen.

Miten muutit elintapoja ? vai otit vaan lääkkeen käyttöön ja jatkoit samaan  malliin?

Vierailija
352/467 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi söit itsellesi 2. tyypin diabeteksen ja tarvit yhteiskunnan kustantamana lääkitystä siihen? Eikö 2. tyypik diabetes pitäisi saada hallintaan laihduttamalla ja korjaamalla ruokavalio, kyllä ne muut kuulostavat ainakin saavan jättää sitten lääkitykset pois.

Vierailija
353/467 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kokeillut, vaikka ylipainoa on yli 40 kg, eli siinä mielessä voisin kokeilla. Mutta sivuvaikutukset, ja vierestä katsottuna kahden henkilön epäonnistuminen on saanut minut siihen tulokseen, etten todellakaan kokeile. Näilläkin kahdella henkilöllä kyllä paino putosi, mutta palasi takaisin korkojen kera heti kun kuuri loppui. Ajattelin, että jos se olisi lääke, joka hoitaisi kuntoon oman hormonitoimintani, koska se on selvästi täysin sekaisin, sillä minun pitää syödä todella suuria annoksia kylläisyyden tunteen eteen. Näin on ollut aina. Mutta sivusta nähty, että ei tuo mitään auta kuin lyhytkestoisesti, joten aivan turhaa vetää sen takia pilleriä omaan elimistöön.

Vierailija
354/467 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse kokeillut, vaikka ylipainoa on yli 40 kg, eli siinä mielessä voisin kokeilla. Mutta sivuvaikutukset, ja vierestä katsottuna kahden henkilön epäonnistuminen on saanut minut siihen tulokseen, etten todellakaan kokeile. Näilläkin kahdella henkilöllä kyllä paino putosi, mutta palasi takaisin korkojen kera heti kun kuuri loppui. Ajattelin, että jos se olisi lääke, joka hoitaisi kuntoon oman hormonitoimintani, koska se on selvästi täysin sekaisin, sillä minun pitää syödä todella suuria annoksia kylläisyyden tunteen eteen. Näin on ollut aina. Mutta sivusta nähty, että ei tuo mitään auta kuin lyhytkestoisesti, joten aivan turhaa vetää sen takia pilleriä omaan elimistöön.

Ei se ole pilleri eikä sitä käytetä kuuriluontoisesti.

Vierailija
355/467 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko täällä on sankoin joukoin onnistujia jotka ovat laihtuneet normaalipainoon ja lopettaneet lääkkeen käytön?

Olen seurannut läheltä paria tapausta ja ruokavalioon ei ole tehty mitäön muutoksia, piikitetty vaan. Muutama kilo on lähtenyt jonka jälkeen keventynyt on vain lompakko.

Olen itse laihtunut vhh ja pätkäpaasto yhdistelmällä ja laihdutetut kilot on pysyneet poissa. Mutta kun katsoo näitä ozempic tapausten syömisiä niin ei varmasti laihdu kun aamulla ensin vedetään leipää, sokeroitua jugurttia ja mehua. Aamupäivän välipalaksi vähän hedelmää, lounaalla sitä kuuluisaa kotiruokaa ja ilapäiväkahvin kanssa tietysti jotain makeaa. Päivälliseksi taas kotiruokaa ja illalla vielä pari voileipää. Eli syödään jatkuvasti väärin ja sitten ihmetellään kun tämäkään ihmelääje ei auta.

Vierailija
356/467 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no meneehän tuo 140e jo herkkuihin ja ylimääräseen ruokaan per kk.

Pakko (taas kerran) korjata tämä ikuimen väärinkäsitys. Monet, etenkin ikääntyvistä naisista valtaosa ylipainoisista syö normaalisti, terveellisesti, ja harrastaa paljonkin liikuntaa. Roskaruoat, pizzat, herkut ja karkit ei kuulu tällaisten ihmisten ruokavalioon. Ihan normaalilla "kotiruoalla" lihoo, usko pois. Joskus aiemmin, esim. lasten ollessa pieniä ja stressaantuneena kerätyt liikakilot ei enää lähdekään vaihdevuosi-ikäiseltä pois ilman tiukkaa ruokavaliota. Rahallista säästöä laihduttaessa ei siten tule.

Ehkä tuo "herkuilla lihominen" pötee ennemminkin lapsiin, nuoriin ja alle 30v ikäisiin.

Pakko (taas kerran) korjata tämä ikuimen väärinkäsitys. Ikääntyvät naiset lihovat kuten muutkin - liian suuren kalorimäärän takia. On aivan sama mistä ruoasta se tulee. Lisäksi, lihaskato alkaa kolmekymppisenä ja jos sitä ei pysäytä, peruskulutus laskee ja paino nousee vaikkei ruokavalioon tekisi muutoksia.

Lääkkeitäkin käyttävien tulisi muistaa lihaskuntoharjoittelu tai paino lähtee lihakset surkastuttamalla.

Vierailija
357/467 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomattakin selvää, että lääke ei auta ikuisesti. Elintapoja pitää muuttaa pysyvästi.

Sinulla taas on mahdollisesti syömishäiriö johon auttaa terapia.

Vierailija
358/467 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää ihmeessä sitä Ozempiccia vaikka lopun elämää, jos se on toiminut. 10 kg on jo hyvä tiputus. Ruokaa menee puolet vähemmän ja siinä säästää jo enemmän kuin satasen. 

Vierailija
359/467 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-323

No tuskin onnistuu voima treeni Ozemicallakaan sen paremmin jos olet pahoinvoinnin ja ruokahaluttomuuden takia miinuskaloreilla. Ensin pudotetaan läski ja sitten hommataa lihasta tilalle sillä harvoin laihtuessa lihas ja voima kasvaa, laihduttamisessahan tässä palstassa oli kysymys.

Vierailija
360/467 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanomattakin selvää, että lääke ei auta ikuisesti. Elintapoja pitää muuttaa pysyvästi.

Sinulla taas on mahdollisesti syömishäiriö johon auttaa terapia.

Syömishäiriöön voisi kokeilla VHH:ta ja pätkäpaastoa kun tällä yhdistelmällä mieliteot katoavat eikä nälkäkään jatkuvasti vaivaa, jos vaikka pari viikkoa kokeilisi niin ei siinä häviä mitään korkeintaan pari kiloa vyötäröltä:)