Mitä tänään ruuaksi?
Kommentit (17)
Illalla ajattelin tehdä indonesialaita sambal-possua.
Se on tosi helppo: possun filettä suikaleiksi, kulhossa sekoitetaan joukkoon sambal oelek-tahnaa ja vähän öljyä.
Vokissa paistetaan lihat kahdessa erässä, lopuksi lisätään kookosmaitoa ja tuoretta korianteria.
Syödään riisin kanssa.
Ei varmaan uppoo meidän lapsille, mutta mulle ja miehelle.
Mulla pää ihan tyhjä mitä teksi tänään. Meinaan kauppaan päikkäreiden jälkeen. Jotain helppoa, mutta perus kana riisi linjaa ei tee mieli..
Kohta pitäisi alkaa väsätä currya, että ehtisi hyvin muhia illaksi. Lisukkeeksi naan-leipää, raitaa ja tomaattirelissiä.
Mies tekee varmaankin parmesanpihviä ja valkosipuliperunoita.
Paisti laitetaan kuutioiksi ja ruskistetaan nopeasti voissa valurautapannulla. Päälle lohkotaan paloja tai viipaleita parmesanista (voi käyttää muutakin pitkään kypsytettyä juustoa). Sitten valurautpannu vielä hetkeksi uuniin.
ihan tavallista mureketta muuten, mutta taikinaan loraus sitruunamehua ja basilikaa.
Sisälle fetaa tankoina ja tuoretta basilikaa. Uppoaa lapsiinkin.
päälle vähän sitruunaruohoa ja korianteria ja kalakastiketta.
Varmaan salaattia lisäksi.
päivällä syötiin eilistä jauhelihakastiketta ja keitettyjä perunoita, iltaruuaksi meinasin tehdä spagettivuokaa.
Mies on ihan intohimoinen kokki ja koko perhe osallistuu puuhaan enemmän tai vähemmän.
Väittäisin silti, että meiltä menee ruokaa paljon vähemmän rahaa kuin eineksiä syöviltä perheiltä, vaikka syömmekin kokolihaa tai kalaa joka päivä, koska kaikki tehdään itse alusta asti. Liha metsästetään tai ostetaan tuoretiskiltä tai tuottajalta suoraan. Naapurilla on järvessä verkot ja mies auttelee siinä hommassa, joten mekin saadaan kalaa. Kasvikset haetaan tietysti Lidlistä. :-)
voisi jotain noista ehkä ehtiä kokeilemaan, mutta työssäkäyvänä 3 harrastavan lapsen äitinä en kyllä tuollaisiin saavutuksiin arkena pysty, en millään :(
Meillä siis tänää uunissa vuoka, johon heitän ruis-riisiä, sipulia, porkkanoita, vähän kanafondia, ruokakermaa ja päällimmäiseksi kanan rintafileet. On nopea tehdä ja onneksi meidän lasten suosikkiruoka nr 1.
Itse savukalasalaattia.
Päivällinen; vauva peruna-nautasosetta, taapero jauhelihapastaa, itselle grillaan kananfileen ja siihen lisäksi fetasalaattia.
Mies syö töissä, illalla sitten tuota kanaa+salaattia (ja luultavasti röstiperunoita pakkasesta)
Lisukkeena valkoviinissä keitettyä parmesaanirisottoa ja rucolasalaattia.
Ai että on hyvää!