Jäänkö kotiin vai menenkö töihin, siinäpä vasta pulma
Apua, minä en osaa päättää asiaa ollenkaan. Pivähoitopaikkaa pitäis rueta hakemaan ja nyt olen alkanut vatvoa että olisinko vielä vuoden kotona. Menisin siis töihin vuoden päästä elokuussa.... Kunta on vantaa ja nyt mietinkin että mitä tukia saa jos jää kotiin. Kävin asken vantaa piste fi ja yritin etsiä tietoa. Aumistukea ei saada, sen sain kelan sivuilta selville!
Kommentit (4)
Itse menin töihin, kun nuorimmainen 1 1/2v suurimmaksi osaksi siksi, että pelkäsin ammattitaitoni vanhenevan. Jälkeenpäin olen katunut, että en ollut piedempää kotona. Se oli parasta aikaa.
Kun äitiyslomani loppuu, menen osa-aikaisesti töihin ja miehenikin alkaa tekemään sitten osa-aikaista hoitovapaata. Hoidamme lapset vuorotellen kotona, säästämme päivähoitomaksut ja saamme vielä hoitotukea kotiin.
minun olisi mahdollista olla osa-aikatyössä mutta mieheni ei mitenkään joten joka tapauksessa joudun päivähoitoon viemään. Mieheni työaika on erittäin joustava joten edes iltatyö mahdollisuus minulle ei onnistu
mutta sitä voit katua, että menit niin aikaisin, sillä lapsi on vain hetken pieni. Ole siis kotona, jos siihen vain suinkin on mahdollisuus.