Voiko 65 euron hintaiset kesärenkaat olla hyvät?
Pitäisi ostaa uudet kesärenkaat, mutta en tiedä niistä mitään. Kun katselen netistä hintoja, niin nitä olisi viidestä kympistä sataseen ja vähän ylikin. Mitähän eroja niissä sitten on ja mistä tietää millaiset ne pitäisi olla. Mietin vaan, että rengasliikkeessä varmaan tarjotaan kalleinta, mutta onko ne kalleimmat sitten jotenkin merkittävästi paremmat?
Kommentit (14)
Ei ne hyvät ole, mutta voi niillä ajaa
Ihan sama mitkä alla jos ajaa kauppaan, töihin ja kotiin.
Onko keskihintaiset kovaäänisemmät kuin kalliit?
Onhan renkaat kertaostona kalliit mutta kilometrikustannuksena vähäinen.
En tinkisi turvallisuudesta sentin tähden.
Ikinä ei mullistavan muovirenkaan kyvyt ole riittäneet testivoittoon.
Renkaan pettäessä se on usein menoa ja rytinää.
Pysy merkeissä.
Ei rengasliike tarjoa kalleimpia, jos sanot, että etsit edullista tai keskihintaista rengasta.
65e rengas ei varmasti ole esim vedenpoistokyvyltä samaa luokkaa, kun parempi rengas. Moni niillä halvoilla linglongeilla ja millä lie ajelee, mutta äkillisessä tilanteessa renkaan toimintakyky ja ominaisuudet on kyllä ihan avainasemassa.
Pidän renkaita auton tärkeimpänä turvallisuuslaitteena ja tingin mielummin jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitkä alla jos ajaa kauppaan, töihin ja kotiin.
Joo, jos ajaa koko matkan 40km/h rajoitusalueella.
Minä kun lähden kauppaan, niin matka ei ole kuin 4km mutta lähes koko matka on 80km/h rajoitusaluetta maantiellä. Ei riitä, että itse osaa ennakoida ja ajaa turvallisesti, tien päällä on niin monenlaista kuskia, että joskus tulee niitä itsestä riippumattomia ylläreitä ja silloin sitä toivoo että autossa on alla rengas, joka käyttäytyy oletetulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitkä alla jos ajaa kauppaan, töihin ja kotiin.
Joo, jos ajaa koko matkan 40km/h rajoitusalueella.
Minä kun lähden kauppaan, niin matka ei ole kuin 4km mutta lähes koko matka on 80km/h rajoitusaluetta maantiellä. Ei riitä, että itse osaa ennakoida ja ajaa turvallisesti, tien päällä on niin monenlaista kuskia, että joskus tulee niitä itsestä riippumattomia ylläreitä ja silloin sitä toivoo että autossa on alla rengas, joka käyttäytyy oletetulla tavalla.
Eihän siellä pakko ole yli neljääkymppiä ajaa sielläkään.
Mikä rengaskoko? Jos haluat hyvät renkaat ja aiot ajaa niillä pitkään, niin soita paikalliset rengasliikkeet läpi ja kysy päivän tarjous vaikkapa Hankookin Kinergystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitkä alla jos ajaa kauppaan, töihin ja kotiin.
Joo, jos ajaa koko matkan 40km/h rajoitusalueella.
Minä kun lähden kauppaan, niin matka ei ole kuin 4km mutta lähes koko matka on 80km/h rajoitusaluetta maantiellä. Ei riitä, että itse osaa ennakoida ja ajaa turvallisesti, tien päällä on niin monenlaista kuskia, että joskus tulee niitä itsestä riippumattomia ylläreitä ja silloin sitä toivoo että autossa on alla rengas, joka käyttäytyy oletetulla tavalla.
En oo ajanu vasta kuin 23 vuotta, mutta en ole kohdannut ylläreitä joissa rengas olis ollut ratkaiseva. Pitänee jatkaa kokeilua.
Lyhyesti; jos ajat vähän, valoisaan aikaan ja alle kahdeksaakymppiä vain kuivalla kelillä, niin kaikki käy.
Jos ajelet myös vesisateella, niin alkaa sitten ne renkaan ominaisuudet tulla esiin nopeasti. Halpiskiinalainen lähtee vesiliirtoon jo päälle kuudessakympissä, kun merkkirenkaalla voi ajella melkeen satasta.
Samoin jarrutusmatkoissa märällä suuri ero.
Mutta kuten sanottu, riippuu sun ajamisesta, ja siitä osaatko ennakoida ja huomioida renkaan ominaisuudet (eli hiljentää sitten sateella).
Suomen hitailla rajoituksilla voi ihan hyvin laittaa ne halvat kiinalaiset renkaat. On niissä renkaissa eroja mutta ei tieliikenteessä kilpaa ajeta.