Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluaa karsia elämästään negatiiviset ihmiset

Vierailija
07.05.2021 |

Tai muut, joista ei koe saavansa positiivista fiilistä, niin se kutsumatta jätetty kokee että häntä kiusataan. Pitäisikö siis kuitenkin kiusata itseä, ettei muille tule paha mieli.
Itse haluan viettää aikani 2-3 parhaan ystävän kanssa, en kaipaa mukaan niitä, jotka hengailee vain mukana tuppisuuna.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka kylmiä aikuiset ihmiset ovat toisia kohtaan. Sitten ihmetellään mistä ne koulukiusaajat saavat oppinsa. No kotoa ja äideiltä ilmeisesti.

Kaikista vaikeinta ihmiselle on nähdä totuus itsestään.

.

Nimenomaan tämä. Näiden ihmisten on turha valittaa että koulukiusaamista ei saada ratkaistua. Ei voi kuin toivoa ettei tämä käytös periydy lapsille.

Vierailija
22/29 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on mennyt ihmeelliseksi. Kaiken pitää olla vain kivaa, ihanaa ja onnellista. Ei ihme, että mt-ongelmien määrä on suuri, kun ei kestetä yhtään mitään vastoinkäymisiä tai jos jollain on vaikeaa, heivataan tyyppi elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on mennyt ihmeelliseksi. Kaiken pitää olla vain kivaa, ihanaa ja onnellista. Ei ihme, että mt-ongelmien määrä on suuri, kun ei kestetä yhtään mitään vastoinkäymisiä tai jos jollain on vaikeaa, heivataan tyyppi elämästä.

Ei kaiken tarvitse olla kivaa, ihanaa ja onnellista. On täysin normaalia, että ihmisen elämään kuuluu aikoja, jolloin on vastoinkäymisiä, menetyksiä jne. Mutta ihmiset, joiden elämä on yhtä suurta vastoinkäymistä siitäkin huolimatta, että on katto päällä, leipää pöydässä, ehjät vaatteet jne, alkaa pidemmän päälle käydä rasittavaksi. Jos joka ainoa tapaaminen, puhelu tai viestittely alun ehkä kivastakin keskustelusta päättyy valitukseen siitä, miten se ja tämä on taas niin huonosti, ei sellaista vuositolkulla jaksa. Pitää ymmärtää hakea ammattiapua, jos ei itse selviä ongelmistaan. 

Vierailija
24/29 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi laittaa välejä poikki. En vaan pitänyt enää yhteyttä.

Lapsena ja nuorena tuntui ei ole vaihtoehtoja. Kirjoitusten jälkeen muutin Helsinkiin ja kaikki oli mahdollista.

Kun ex ystävä soittaa ja ehdottaa voitaisko nähdä, voi vastaa mitä vaan.

Sain kaikki ei mukavat vieraat karsittua sillä, että väitin minulla on kämppis.

Et voi tulla asumaan mun luo, koska jne. Et voi tulla mun luo nyt, en ole kotona jne jne.

Aina vastaa ei ja ikinä ei ota yhteyttä, kyllä ne oppii.

Ja viim siinä vaiheessa, kun joku parin v päästä apua, voi sanoa suoraan et ole pitänyt yhtään yhteyttä ja nyt pyydät apua.

Vierailija
25/29 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastoinkäymisiä tulee, ja on ihan ok puhua niistä ja saada tukea Mutta jotkut ihmiset löytävät joka ikisestä asiasta valittamista, jos voittavat arpajaisissa auton se on vääränlainen, jos kutsutaan juhliin ei mokomiin turhiin kissanristiäisiin olisi aikaa osallistua mutta jos ei kutsuta niin valitetaan kun kukaan ei välitä. Talvella on liian kylmää ja pimeää, keväällä liian kirkasta ja koirankakkoja, kesällä liian kuuma ja kärpäsiä, syksyllä liian märkää ja pimeää. Mikään ei koskaan ole hyvin ja se tehdään kyllä kaikille selväksi.

26/29 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellutkaan, että "negatiivisen ihmisen" voi ymmärtää tuolla tavoin, passiivisuutena. Voihan sanaa noinkin käyttää, esim. joidenkin sairauksien yhteydessä puhutaan negatiivisista oireista eli oireista, jotka ilmenevät normaalien piirteiden puuttumisena.

Itse ymmärrän kielteisyyden jatkuvana valittamisena tai vahingollisena käytöksenä, esim. ilkeytenä.

Vierailija
27/29 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En ole ajatellutkaan, että "negatiivisen ihmisen" voi ymmärtää tuolla tavoin, passiivisuutena. Voihan sanaa noinkin käyttää, esim. joidenkin sairauksien yhteydessä puhutaan negatiivisista oireista eli oireista, jotka ilmenevät normaalien piirteiden puuttumisena.

Itse ymmärrän kielteisyyden jatkuvana valittamisena tai vahingollisena käytöksenä, esim. ilkeytenä.

Passiivisuus muuttuu negatiivisuudeksi, jos kerta toisensa jälkeen kaikki kommunikaatio, ehdottaminen, päätöksenteko yms on vain toisen osapuolen vastuulla. Passiivisesta tulee perässä vedettävä riippakivi. 

Vierailija
28/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/29 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän