Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekis maidottoman, soijattoman ja herneettömän voileipäkakun?

Vierailija
07.05.2021 |

Tekis mieli tehdä voileipäkakku itselle sunnuntaiksi, miehen kansas yhdessä varmaan tehdään. Mutta suvun allergioiden - pahojen - vuoksi pitäisi keksiä joku hyvä levite. Mitä saisi kaupasta valmiina? Mä saan itse soijasta ja palkokasveista niin pahat vatsanpurut, ettei käy ja kylään tuleva aikuinen lapsi on maidolle allerginen, tosi paha sekin, eli yhtään maitoa ei saa olla tai hän varaa vessamme koko loppuillaksi. Päällisiin muuten en tartte apua, ne tiedän mitkä sopii. Vegaaninen ei tarvitse olla, ainoastaan maidoton.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät ne herneet pois siitä päältä. Käytä muita koristeita.

Vierailija
2/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita soijaa tai herneitä tai maitotuotteita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin helppoa. Älä käytä mainitsemiasi raaka-aineita

Vierailija
4/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat raaka-aineet joissa ei ole moisia

Vierailija
5/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet tuoteselosteet kaupan hyllyllä

Vierailija
6/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kaura-valmisteita, jotka ovat hyvä vaihtoehto soijalle, vaikka Oatly påmackan kauratuorejuusto

Vierailija
7/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin majoneesia ja kalaa.

Mahdollisesti jotain pestoa tai tapenadea.

Kaikista valmisjutuista tarkista, ettei ole maitotuotteita. Mutta ei kunnon majoneesissa ole.

Vierailija
8/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakurkku on varma.

Vierailija
9/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa. En ole koskaan käyttänyt voileipäkakkuun soijaa tai herneitä. Maidottomuus on haastavampi , kun tavallisesti käytän juustoa ja kermaa. Mutta korvaat jollakin maidottomalla levitteellä ja vaahdolla, ja majoneesi käy hyvin.

Vierailija
10/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis sopivaa täytettäkö nyt kysytään? Savulohi on parasta voileipäkakussa. Lapset tosin pitävät todennäköisemmin kinkkusuikaleista.

Vierailija
11/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä jotain kaurapohjaista "creme fraichea" maitotuotteiden korvikkeena. Vaikka Oatlyn fraiche

https://www.oatly.com/fi/products/imat-fraiche8

Vierailija
12/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä jotain kaurapohjaista "creme fraichea" maitotuotteiden korvikkeena. Vaikka Oatlyn fraiche

Nämä ovat niin hirveitä, että tekisin kakun mieluummin toisena viikonloppuna.

Vierailija
13/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasioita. Minun mielestäni nuo ovat tosi hyviä eri ruoissa.

Juustokakusta saa muuten ihanan makuisen, kun käyttää kasvipohjaisia tuotteita. Ei maistu lehmän tissille, kuten maitotuotteita käyttäessä. Näin sanon minä, vannoutunut lihansyöjä. :)

Vierailija
14/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. En ole koskaan käyttänyt voileipäkakkuun soijaa tai herneitä. Maidottomuus on haastavampi , kun tavallisesti käytän juustoa ja kermaa. Mutta korvaat jollakin maidottomalla levitteellä ja vaahdolla, ja majoneesi käy hyvin.

Et ehkä ymmärrä ongelmaa, koska et ole tutustunut niihin maidottomiin levitteisiin, jotka sisältävät usein palkokasveja.

Vierailija
15/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se herneettömän voileipäkakun teko kyllä vaikeaa.

Vierailija
16/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juustokakusta saa muuten ihanan makuisen, kun käyttää kasvipohjaisia tuotteita. Ei maistu lehmän tissille, kuten maitotuotteita käyttäessä. Näin sanon minä, vannoutunut lihansyöjä. :)

Mikään lehmän tissille maistu kuin mielikuvissa. Samoin voisi kasviksia luonnehtia mullalle ja sianpaskalle maistuviksi.

Vierailija
17/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ymmärrä ongelmaa, koska et ole tutustunut niihin maidottomiin levitteisiin, jotka sisältävät usein palkokasveja.

Useimmat kyllä käyttävät majoneesia. Mistä lähtien siinä on ollut palkokasveja tai maitoa?

Vierailija
18/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat kyllä käyttävät majoneesia. Mistä lähtien siinä on ollut palkokasveja tai maitoa?

Eli kun viestissäsi sanoit "korvaat jollain maidottomalla levitteellä"; niin tarkoitit majoneesia?

Vierailija
19/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään lehmän tissille maistu kuin mielikuvissa. Samoin voisi kasviksia luonnehtia mullalle ja sianpaskalle maistuviksi.

Kyllä maistuu. Esim. joku kaakao maistuu niin paljon paremmalta kauramaitoon tehtynä.

Joihinkin juttuihin maitotuotteet on hyviä, joihinkin ei.

Vierailija
20/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko sanoa, etten ole maistanut lehmän tissiä.

Olin vuosia maidoton allergian takia, ja nyt superonnellinen, kun voin taas käyttää oikeita maitotuotteita.

Kauraa ja muita feikkejä tulee maistettua silloin tällöin edelleen, kun lähipiirissä on erilaisia ruokavalioita. Kaikki kermakkeet ja juustokkeet ovat edelleen aivan järkyttäviä. Kookoskerma on poikkeus, mutta se onkin luonnontuote, eikä emulgointiainecocktail.

Hyviä vegaanisia raakakakkuja saa vaikka avokadosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi