Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehdäänkö kaikille parisuhdeväkivalta-kysely nykyään äitiysneuvolassa?

Vierailija
06.05.2021 |

Siinähän se kysymys jo tulikin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehty, toki käynnistä on jo vuosi aikaa.

Vierailija
2/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen kysely ja mikä kunta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tehty.

Vierailija
4/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehty ainakaan vielä, rv23.

Vierailija
5/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "onko puolisosi käyttäytynyt uhkaavasti" "onko puolisosi käynyt kiinni" "-painostanut seksiin" etc.

Ei kai tämä kuntakohtainen voi olla..?

Vierailija
6/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä jokaiselle, tämä ohje on ollut jo vuosia.

T: kätilö, joka on tehnyt äitiysneuvolaa.

Vierailija
7/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä, jos näin on, ja lähinnä siis sen takia että alkaako väkivalta olee jo noin normi.. :( Mulle sanottiin että tehdään jokaiselle, mutta ekan lapsen raskauden aikana en kyllä muista että olis kyselty moisia. Tosin siitä jo vuosia vuosia aikaa..

Vierailija
8/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis "onko puolisosi käyttäytynyt uhkaavasti" "onko puolisosi käynyt kiinni" "-painostanut seksiin" etc.

Ei kai tämä kuntakohtainen voi olla..?

Kysyttiin molempien kohdalla. Lapset syntyneet 2021 ja 2018. 

Vierailija
9/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä, jos näin on, ja lähinnä siis sen takia että alkaako väkivalta olee jo noin normi.. :( Mulle sanottiin että tehdään jokaiselle, mutta ekan lapsen raskauden aikana en kyllä muista että olis kyselty moisia. Tosin siitä jo vuosia vuosia aikaa..

Ystävä hyvä, väkivalta ei ole mikään normi. Juuri tuolla kyselyllä kartoitetaan raskaana olevien kokonaistilanne, niin että voidaan auttaa niitä, jotka apua tarvitsevat.

Vierailija
10/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä kyse ole siitä, että väkivalta "alkaa oleen" normi. Se on aina ollut. Nyt vain alkaa olla normi, että siihen halutaan puuttua.

Vierailija
11/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hyvä, väkivalta ei ole mikään normi. Juuri tuolla kyselyllä kartoitetaan raskaana olevien kokonaistilanne, niin että voidaan auttaa niitä, jotka apua tarvitsevat.

Samaa mieltä, hyvä jos kyselyllä saa apua sitä tarvitseva. Jotenkin vaan järkytyin.

Vierailija
12/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo tarkoita, että väkivalta olisi normi. Kyselyn tarkoituksena on selvittää, onko väkivaltaa vai ei ja näin ollen mahdollistaa siihen puuttuminen. Toki ne väkivaltaa todella kokevat eivät kovinkaan todennäköisesti uskalla vastata noihin myöntävästi. 

Vierailija
13/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kysytty, mutta vuosia raskauksista jo liki kaksikymmentä. Alkoholinkäytöstä kysyttiin myös puolison osalta.

Vierailija
14/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja päihdekysely tarkoittaa, että kaikki odottavat äidit ryyppäävät kaksin käsin ja isät vetävät kamaa.

Vierailija
15/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi itehdä jokaiselle, tämä ohje on ollut jo vuosia.

Ei se sitä tarkoita, että asia on jo niin normi, vaan halutaan vain kartoittaa asiaa.

Jokaiselta pitäisi myös kysyä sitä, käyttääkö itse väkivaltaa.

Tämä sama pitäisi myös tehdä isälle, ei pelkästään siis äidille.

Vierailija
16/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sellainen laajempi parisuhdekysely ole, jossa osana kysytään väkivallasta. Myös Audit-testi tehdään kaikille. Ei siksi että raskaana ryyppääminen olisi normi.

Vierailija
17/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyiskö kirjoittajat asiassa. Ketju ei koskenut itse parisuhdeväkivaltaa, vaan siitä kyselyä neuvolassa.

Vierailija
18/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin sekä väkivallasta että päihteiden käytöstä. En järkyttynyt tai kokenut mitenkään muutenkaan vaikeana. Hyvä vaan, että kysellään. Eri asia sitten miten rehellisesti noihin vastaillaan....

Vierailija
19/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vuoden 2021 somekulttuuriin, anonyyminä on helppo henkisesti kivittää kun joku sanoo jotain väärin. Heti pitää vetää riidaksi, ihan kuin porukka oikeen odottaisi otollista hetkeä päästä pätemään ja aukomaan. Ihmiset voi niin pahoin..

Vierailija
20/50 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyiskö kirjoittajat asiassa. Ketju ei koskenut itse parisuhdeväkivaltaa, vaan siitä kyselyä neuvolassa.

Ja jokainen vastaaja on kirjoittanut neuvolakyselystä. Eli ihan on pysytty aiheessa. Ainut ei-aiheeseen liittyvä viesti on tuo sinun viestisi.