lapseni haluaa vaihtaa nimeään!
lapsi on 12 vuotias ja haluaa vaihtaa etunimensä lyhyempään nimeen. hänen nimensä on Serafiina ja haluaa vaihtaa nimensä Saraksi.
Mitä mieltä olette? mieheni mielestä lapsi saa vaihtaa nimensä mut minua vielä mietityttää. .
Kommentit (25)
Vierailija:
Nyt se tuntuu se vähintäänkin turhalta kun kaikki taatusti käyttäisivät sitä vanhaa nimeä.. Mun mielestä olis paljon helpompi vaihtaa nimeä nuorena.
Kuule, vaihda vaan. Minäkin ajattelin että se olisi ollut hankalaa, mutta mun oli vaan pakko! tehdä se vaihto enkä päivääkään ole katunut. Vaihto on myös hyvä testi sille, kuka sukulainen ja ystävä todella kunnioittaa sinua ihmisenä ja arvostaa valintojasi. Älä jätä nimeäsi vaihtamatta muiden takia. Minä voin uudessa nimessäni niin hyvin, että näytänkin paremmalta ja uudet ihmiset suhtautuvat minuun selvästi eri tavoin kuin ensikontaktit vanhan nimen aikana.
terv. se 24-v vaihtanut.
Kutsukaa lasta vain Saraksi ja vaihtakaa nimi vasta kun lapsi on hieman vanhempi (esim. 16-17 v) jos hän vielä sitä haluaa.
Koiran, kännykän, uudet vanhemmat. Erityisesti tytöillä tulee kausi, että oma nimi ei miellytä. Vanhempana sinun tehtävänäsi on pistää rajat haluamisille.
Vierailija:
Kuule, vaihda vaan. Minäkin ajattelin että se olisi ollut hankalaa, mutta mun oli vaan pakko! tehdä se vaihto enkä päivääkään ole katunut. Vaihto on myös hyvä testi sille, kuka sukulainen ja ystävä todella kunnioittaa sinua ihmisenä ja arvostaa valintojasi. Älä jätä nimeäsi vaihtamatta muiden takia. Minä voin uudessa nimessäni niin hyvin, että näytänkin paremmalta ja uudet ihmiset suhtautuvat minuun selvästi eri tavoin kuin ensikontaktit vanhan nimen aikana.terv. se 24-v vaihtanut.
Ongelma on siinä etten ole kyllä löytänyt vielä sellaista nimeä josta tykkäisin ja se sopisi minulle. Olen aikoinaan jo sukunimeä vaihtanut ja siitäkös isäni veti herneen nenään (vaihdoin äidin tyttönimen itselleni). Nyt jo naimisissa ja sukunimi vaihtunut uudelleen. Ehkä saan vielä jonkun 4-kympin villityksen ja vaihdan sitten nimeni =D
Nyt se tuntuu se vähintäänkin turhalta kun kaikki taatusti käyttäisivät sitä vanhaa nimeä.. Mun mielestä olis paljon helpompi vaihtaa nimeä nuorena.