Miten olette järjestäneet sukukekkereitä, jos siellä on yksi joka aina aiheuttaa jotain draamaa?
Eli ei tule kaikkien kanssa toimeen, saattaa haastaa riitaa, loukkaantua tyhjästä tai muuten vain vetää jotain showta. Mutta on sen verran keskeisessä asemassa perheessä, ettei voi olla kutsumattakaan.
Kommentit (26)
Tiedän ettet pidä minusta etkä haluaisi kutsua. Siksi en tullut viimeksikään.
"Keskeisessä asemassa..." Ei kai kukaan ole niin keskeinen, että hänet on pakko kutsua kaikkien muiden viihtymisen kustannuksella? Ottaisin puheeksi asian tämän draamanjärjestäjän kanssa. Jos ottaa nokkiinsa, aina parempi. Ei tarvitse häntä sitten ainakaan kutsua.
En kutsuisi juhliini ketään, ketä en sinne oikeasti halua ja joka vain pilaa tunnelman. Ei kenenkään kanssa tarvitse olla tekemisissä vain koska tämä on sukua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ettet pidä minusta etkä haluaisi kutsua. Siksi en tullut viimeksikään.
Pisteet sulle! Nämä aloittajan kuvaileman kaltaiset tyypit vaan eivät yleensä tajua pysyä poissa.
En kutsuisi, tai kutsuisin esim. myöhemmin kuin muut.
Puhuisin etukäteen tälle hankalalle sukulaiselle. Että, "oletko huomannut että sulla on aina taipumus aiheuttaa jotain draamaa enkä haluaisi sellaista tuleviin juhliin. Lupaatko siis yrittää käyttäytyä vai sovitaanko, ettet tule ollenkaan?"
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä myöhemmin kuin muut toimisi, ilman että tyyppi saisi itse tietää? "Kaikki muut kävi kuulemma jo eilen, kuis silleen?"
Vierailija kirjoitti:
Puhuisin etukäteen tälle hankalalle sukulaiselle. Että, "oletko huomannut että sulla on aina taipumus aiheuttaa jotain draamaa enkä haluaisi sellaista tuleviin juhliin. Lupaatko siis yrittää käyttäytyä vai sovitaanko, ettet tule ollenkaan?"
Itse hankalana sukulaisena arvostan tätä ehdotusta suuresti.
Veljen vaimo pitää meidän isää hankalana riidanhaastajana. Kumma juttu, että kukaan muu perheestä, ei edes veli, ole kanssaan samaa mieltä.
Juotat sen niin kovaan känniin että sammuu heti alkuvaiheessa häiritsemästä pois. Sitten kun heräilee niin kemut on jo ohi.
NO jättää sen yhden kutsumatta. Problem solved
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä myöhemmin kuin muut toimisi, ilman että tyyppi saisi itse tietää? "Kaikki muut kävi kuulemma jo eilen, kuis silleen?"
Hankalan sukulaisen kanssa ei tarvitse olla tekemisissä. Ei vaikka se ois oma sisarus tai vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Noille hankalille tyypeille ei yleensä kannata puhua mitään, suuttuvat ja kieltävät kaiken. Sen sijaan kannattaisi etukäteen puhua muiden sukulaisten kanssa ettei mennä sen hankalan tyypin riidanhaastamiseen mukaan eikä ärsyyynnytä sen jutuista vaan jätetään huomiotta. Toiminut mun suvussa.
Hyvä ohjelmanumero vaan kemuihin kun loppuillasta kunnon nyrkkipainiottelut käynnissä sen yhden ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille hankalille tyypeille ei yleensä kannata puhua mitään, suuttuvat ja kieltävät kaiken. Sen sijaan kannattaisi etukäteen puhua muiden sukulaisten kanssa ettei mennä sen hankalan tyypin riidanhaastamiseen mukaan eikä ärsyyynnytä sen jutuista vaan jätetään huomiotta. Toiminut mun suvussa.
Minä taas puhuisin ensin sen ”hankalan tyypin” kanssa. Vaikka kirjeitse, jos muuten menee tappeluksi. Selän takana puhuminen on vihoviimeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas puhuisin ensin sen ”hankalan tyypin” kanssa. Vaikka kirjeitse, jos muuten menee tappeluksi. Selän takana puhuminen on vihoviimeistä.
Sä et taida oikeasti hankalia tyyppejä tunteakaan. Eivät kestä mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä vihjaustakaan että omassa käytöksessä olisi jotain vikaa. Mun suvun hankala tapaus itkisi marttyyri-itkua ja näyttäisi saamaansa kirjettä kaikille tutuille sekä tuntemattomille, että katsokaa nyt kuinka häntä syytöntä haukutaan.
Anoppi on just tällainen. Ei onneksi ihan niin paha muiden juhlissa, mutta itse järjestämissään hirveä narsistimonsteri. Kiusallisia tilanteita, kun huutaa ja kiroilee välillä ja sit taas muistaa esittää fiiniä seurapiirirouvaa hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et taida oikeasti hankalia tyyppejä tunteakaan. Eivät kestä mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä vihjaustakaan että omassa käytöksessä olisi jotain vikaa. Mun suvun hankala tapaus itkisi marttyyri-itkua ja näyttäisi saamaansa kirjettä kaikille tutuille sekä tuntemattomille, että katsokaa nyt kuinka häntä syytöntä haukutaan.
No sitten itkisi. Sillä, joka sanoo tai kirjoittaa asiasta asiallisesti, ei ole kenenkään silmissä mitään hävettävää. Selän takana puhujilla on.
Sano se suoraan minulle.