Au pairot Irlanti
Kommentit (146)
Siis ihan pimee toi Jennifer(?). Tosi törkeästi sanottu toi, että et ole valmis olemaan äiti ja saamaan lapsia. Taisi vain olla sairaalloisen mustasukkainen miehestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä tuon blondin uhriutuminen siinä autossa, miten Igi ja se toinen olivat olleet ajelemassa yhdessä ja jättäneet HÄNET ulkopuoliseksi. Ei tullut yhtään mieleen, miten hän ja se toinen tyttö jättivät keppihevostytön täysin ulkopuolelle heti alusta saakka. Eivät jaksaneet edes odottaa, että tämä ehtisi syömään heidän kanssaan ja tämä lähti itkien pois.. Kohtelevat kuin roskaa, ihan oksettaa, eivätkä edes tajua asiayhteyttä. Eipä tietenkään. On vain minä minä minä.
Onneksi keppihevotyttö sai hyvän perheen ja on noista nuorista kaikkein täysijärkisin.
Tämmöisiä ne nuoret valitettavasti on. Heillä on tarkka arvoasteikko ja jotkut vaan vaatii ja saa enemmän huomiota kuin toiset. Muut eivät kyseenalaista sitä mitenkään. Lopulta se menee niin, että hiljaiset ja porukkaan huonommin sopivat dissataan täysin näkymättömiin, ketään ei kiinnosta vaikka heitä kohdeltaisiin miten kaltoin. Mutta jos suosittu kokee omasta mielestään vääryyttä, koko maailman pitää kuulla siitä ja olla tämän tukena.
Harmi kun Ada ei aukaissut suutaan ja sanonut suoraan, että tehän itse dissasitte minut täysin silloin aterialla. Ei se mitään olisi tietysti auttanut, koska muut eivät edes tajunneet tekevänsä mitään väärää koska Ada oli heille ilmaa. Todennäköisesti asiasta huomauttaminen olisi vaan kääntänyt aggression Adaan ja "yhdistänyt" rivit, jolloin kaikki olisivat saaneet päähänsä että Ada provosoi ja itseasiassa on tähänkin syyllinen.
Olen itse ollut porukassa, jossa oli arvoasteikot. Kukaan ei sitä ääneen sanonut, mutta se näkyi käytännön tasolla. Sain olla Adan roolissa niin monta kertaa, että tämän ohjelman katsominen toi todella ikävän todellisia muistoja jostakin 20 vuoden takaa mieleeni. Kyllä Ada pärjää ja pärjäsi hienosti, mutta jälkensä se jättää.
Hyvin tiivistetty. Tuli ihan omat yläastemuistot mieleen, kuinka minut jätettiin ulkopuolelle, eikä kukaan edes esittänyt kuuntelevansa, jos osallistuin keskusteluun. No pian en enää sitten uskaltanut suutani avata. Mutta luulisi, että täysikäiset nuoret jo pikkuisen paremmin osaisivat kohdella muita toisiin kuin 13v. pissikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä tuon blondin uhriutuminen siinä autossa, miten Igi ja se toinen olivat olleet ajelemassa yhdessä ja jättäneet HÄNET ulkopuoliseksi. Ei tullut yhtään mieleen, miten hän ja se toinen tyttö jättivät keppihevostytön täysin ulkopuolelle heti alusta saakka. Eivät jaksaneet edes odottaa, että tämä ehtisi syömään heidän kanssaan ja tämä lähti itkien pois.. Kohtelevat kuin roskaa, ihan oksettaa, eivätkä edes tajua asiayhteyttä. Eipä tietenkään. On vain minä minä minä.
Onneksi keppihevotyttö sai hyvän perheen ja on noista nuorista kaikkein täysijärkisin.
Tämmöisiä ne nuoret valitettavasti on. Heillä on tarkka arvoasteikko ja jotkut vaan vaatii ja saa enemmän huomiota kuin toiset. Muut eivät kyseenalaista sitä mitenkään. Lopulta se menee niin, että hiljaiset ja porukkaan huonommin sopivat dissataan täysin näkymättömiin, ketään ei kiinnosta vaikka heitä kohdeltaisiin miten kaltoin. Mutta jos suosittu kokee omasta mielestään vääryyttä, koko maailman pitää kuulla siitä ja olla tämän tukena.
Harmi kun Ada ei aukaissut suutaan ja sanonut suoraan, että tehän itse dissasitte minut täysin silloin aterialla. Ei se mitään olisi tietysti auttanut, koska muut eivät edes tajunneet tekevänsä mitään väärää koska Ada oli heille ilmaa. Todennäköisesti asiasta huomauttaminen olisi vaan kääntänyt aggression Adaan ja "yhdistänyt" rivit, jolloin kaikki olisivat saaneet päähänsä että Ada provosoi ja itseasiassa on tähänkin syyllinen.
Olen itse ollut porukassa, jossa oli arvoasteikot. Kukaan ei sitä ääneen sanonut, mutta se näkyi käytännön tasolla. Sain olla Adan roolissa niin monta kertaa, että tämän ohjelman katsominen toi todella ikävän todellisia muistoja jostakin 20 vuoden takaa mieleeni. Kyllä Ada pärjää ja pärjäsi hienosti, mutta jälkensä se jättää.
Hyvin tiivistetty. Tuli ihan omat yläastemuistot mieleen, kuinka minut jätettiin ulkopuolelle, eikä kukaan edes esittänyt kuuntelevansa, jos osallistuin keskusteluun. No pian en enää sitten uskaltanut suutani avata. Mutta luulisi, että täysikäiset nuoret jo pikkuisen paremmin osaisivat kohdella muita toisiin kuin 13v. pissikset.
Eivät ne valitettavasti osaa. Kaksikymppisetkin ovat usein henkisesti niin pissiksiä, etteivät kestä mitään mielestään "outoa" tai "noloa". Pahimmat syrjijät ovat parikymppisten porukoissa monesti muuten itse sellaisia, jotka alleviivaavat omaa joukosta erottuvuuttaan, persoonallisuuttaan ja räväkkyyttään. Eikä porukassa tarvitse olla kuin yksi tällainen kaiken huomion itseensä haluava, kun sen dynamiikka alkaa vääristyä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Luna muistuttaa Vilma Sippolaa, joka näytteli M/S Romanticissa teinityttöä ja Pala sydämestä- sarjassa näytteli sen raskaaksi tulleen teinitytön bestistä.
Kiitos, ei tarvii enää miettiä päätäni puhki, että miksi se on niin tutun näköinen ja varsinkin oloinen. :D Samaan aikaan rennon ja vähän rasittavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina kuvataan maissa, joissa puhutaan englantia äidinkielenä? Olisi paljon dramaattisempaa ja muutenkin mielenkiintoisempaa, jos au pairit menisivät vaikkapa Ranskaan tai Espanjaan.
Tai vaikka Viroon, se vasta olisi mielenkiintoista! 😁
Minä haluaisin Au pairit Venäjällä -kauden! Venäjää esitellään meillä muuten lähinnä sodanhajuisissa uutisissa tai sitten Haapasalo painii ja grillaa karhujen kanssa. Näkisi vähän, millaista arki ja perhe-elämä siellä on.
Joo, kannatan :)
Kattelen aina innolla venäläisiä tubettajia, tämä olisikin tosi mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina kuvataan maissa, joissa puhutaan englantia äidinkielenä? Olisi paljon dramaattisempaa ja muutenkin mielenkiintoisempaa, jos au pairit menisivät vaikkapa Ranskaan tai Espanjaan.
Tai vaikka Viroon, se vasta olisi mielenkiintoista! 😁
Minä haluaisin Au pairit Venäjällä -kauden! Venäjää esitellään meillä muuten lähinnä sodanhajuisissa uutisissa tai sitten Haapasalo painii ja grillaa karhujen kanssa. Näkisi vähän, millaista arki ja perhe-elämä siellä on.
Joo, kannatan :)
Kattelen aina innolla venäläisiä tubettajia, tämä olisikin tosi mielenkiintoinen.
Täältä myös kannatus Venäjä-versiolle! Missähän kaupungissa ne ne vois olla? Moskova? Pietari? Vai joku muu?
Berliini varmasti vois onnistua, kyllä saksantaitajia vielä löytyy. Ja tietty Tukholma tai vaikka Malmö, Göteborg...
Kieltämättä ois mielenkiintosta nähä myös sellainen versio, jossa vaikka eteläamerikkalaiset au pairit tulis Suomeen, eikös siellä ole ainakin aika paljon suomen kielen harrastajia? :D Ja eihän sitä pakko ole osata, oli meilläkin au pair, joka osasi englantia muttei suomea, lasten kanssa tuli silti hyvin toimeen elekielen ja muun avulla. :)
Oon nähnyt aiemmin vain Havaiji-kauden, mut nyt maratoonasin parin viikon sisään kaikki kaudet ja nyt meen tässä uusimmassa Irlannissa. :D Jotenkin välillä kyllästyttää au pairien jutut senkin takia, että heillä tuntuu olevan tosi köyhä sanavarasto? Siis ihan suomeksi! Ootteko muut pistäneet merkille? Ainoat adjektiivit on tyyliin hieno, sikahieno, negatiivinen, positiivinen. Melkein kaikki puhuu jotenkin samalla tavalla, eri kausilla ilmaisevat asiat ihan samoin sanoin. Sitten kun tuli joku uusiseelanti-Jussi jolla oli eläväinen puhetapa ja rikas kieli niin olipa ihanaa kuunnella! :D Osittain tän kauden Igi ja Luna vähän sinne päin myös.
Vai höpisenkö omiani? :D Musta tuntuu et ihmiset yleensä puhuu paljon rikkaampaa kieltä.
pulupentele kirjoitti:
En pitänyt tuosta porukan tunnelmasta. Piilovittuilua, ilkeilyä, arvostelua, huomauttelua...
Katselen jaksoa, jossa jengi menee puistoon.
Igi pilkkaa ihan avoimesti Nean ja Lunan mukana kovaan ääneen Adan keppihevostelua, eikä kukaan suostu edes KOKEILEMAAN, koska "noloo," mutta sitten kuitenkin kaikki suostuvat reippaina sirkustemppuilemaan Igin johdolla.
Igin instassa (igi_666) humoristinen tiktok video keppihevosista ja katumaineesta ilmeisesti Adan kanssa tehty.
Hyvä itseironia!
Aika hauska että ne katsovat jalkapallo-matsi Suomi-Irlanti siellä Lunan perheessä. (Jakso 4 7:49)
Vierailija kirjoitti:
Edellisellä sivulla on näköjään kiinnitetty huomiota Lunan tyyliin pukeutua, mikä eka perheessä sai isän ainakin mentaalisesti kuolaamaan.
En tiedä, oliko tuotanto ymmärtänyt saman asian, vaiko tyttö itse, mutta toiseen perheeseen hän muutti pukeutumistyyliä jo ensi vielusta lähtien. Tummat vaatteet ja pusero täysipitkä. Ei tiukkoja housuja paitsi liikuntasessioihin.
Toisen perheen isäkin kyllä oli melkoinen korsto, joten tuskin olisi pikkutytöistä kiinnostunut tai tuskin Luna oli uskaltanut hänen suuntaan flirttailla muutenkaan.
Eli parempi vaan hunnuttaa kaikki naiset, jottei herätä kiinnostusta ukkomiehissä. Miehet ovat viettiensä varassa, joten naisen pitää ottaa vastuu siitä ettei vain viehätä toisten miehiä. Eihän miehiltä voi odottaa mitään vastuuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään nuorilla vaan ihan aikuisillakin. Olen itse kuulunut tanssiryhmään, jossa oli ihan oikeasti noin 30v naisia, ja siellä kyllä käännettiin selät ja ”jätettiin ulos ryhmästä” (eli puhuttiin päälle ja ei vastattu kysymyksiin) jos et ollut tietynlainen. Osa meistä vaan jää kehityksessä tietylle tasolla, harmi vaan, että pääsevät myrkyttämään muiden elämää silti.
Ada vaikutti pärjäävän ohjelmassa ihan hyvin, ilman kavereitakin. Sellainen ”eteenpäin, sanoi mummo lumessa” -tyyppi, joten en ihan olisi nähnyt hänen huomauttavan yksin jäämisestä muille au paireille. Ada nyt muutenkin vaikutti kypsimmältä heistä, joten ei ehkä senkään takia nähnyt järkeä nostaa asiasta numeroa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Adan perheessä tapahtui, hän vain mainitsi että perheen kohtasi suru ja läheinen menehtyi. Oliko se host-perheen isä, häntä ei enää näkynyt viimeisissä jaksoissa?
Ite veikkaan eroa :( voi toki olla sukulaisen kuolemakin
Jos Adan perheen hostmamma Laura on vapaana, niin ilmoittaudun välittömästi olevani kiinnostunut!
M35
Gracias Gatos kirjoitti:
Aika hauska että ne katsovat jalkapallo-matsi Suomi-Irlanti siellä Lunan perheessä. (Jakso 4 7:49)
Perheen isällä Irlannin pelipaita päällä.
No venäjällä saisivat tuntea olevansa ihan orjia. Venäjällä ei ole vieläkään tajuttu, että Suomi ei enää kuulu Neuvostoliittoon. Venäläiset on herraskansaa suhteessa suomaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoittekohan te jotkut eri ohjelmaa... Kuinka totaalisen sokea pitää olla että pitää Adaa epävarmana ja ”bilehiletyttöjä” itsevarmana... Toivottavasti ette työssänne ole tekemisissä ihmisten kanssa 😂
Sama tuli mieleen. Mitä hemmettiä..
Katsoin eilen telkasta tätä ekaa kertaa kun pyörii nyt uusintana, tuoreeltaan jäi väliin. Ei se Adakaan nyt miltään hirveän itsevarmalta ihmiseltä vaikuttanut, kun oli tuon tuosta tippa silmässä siitä, että törpöt eivät välitä hänestä. Vahva itsetunto, niin sellainen olisi mennyt olankohautuksella. Mutta se on totta, että hänellä on enemmän käytöstapoja ja terveempi suhde omaan itseensä ja muihin kuin noilla toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lunan ensimmäisen perheen äiti oli ilmiselvästi sairaalloisen mustasukkainen miehestään. Pelkäsi miehensä ihastuvan Lunaan, siksi halusi Lunasta eroon.
Musta Luna vaikutti haastatteluissaan ja muutenkin nauttivan isältä saamastaan huomiosta ja kerjäsi sitä lisää. Mieskin vaikutti vähän alttiilta nätin ja nuoren tytön huomiolle. Omasta mielestäni ihan ymmärrettävää, että äiti reagoi, vaikka olikin vähän lapsellinen ulosannissaan lopuksi
Niin, ehkä mustasukkainen (ja vähän aiheestakin) mutta varmaan myös erittäin ärsyyntynyt siitä, että nuori likka ei osoita hänelle oikein mitään kunnioitusta, vaan keskittää huomionsa mieheen ja käyttäytyy vamppaavasti kuin vaimoa ei olisikaan. Unohtuiko että tässä formaatissa oli tarkoitus olla kuin isäntäperheen jäsen, eikä kuin sinkku Tempparisaarella? En itsekään katselisi tuota ollenkaan. Ja se kaverin vieraaksi tulleen asiallisen nuoren miehen kohtelu oli myös todella ala-arvoista. Mitä ylimielisyyttä "työmies"-dissauksineen.
Nuoret eivät oikein ole tainneet ymmärtää, että Irlanti on katolinen, monessa mielessä aika paljon konservatiivisempi maa kuin Suomi, ja että heidän mä nyt teen vähän mitä mä tykkään-asenteensa on sikäläisin silmin aika pöyristyttävää katsottavaa.