Au pairot Irlanti
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Lunan ensimmäisen perheen äiti oli ilmiselvästi sairaalloisen mustasukkainen miehestään. Pelkäsi miehensä ihastuvan Lunaan, siksi halusi Lunasta eroon.
Musta Luna vaikutti haastatteluissaan ja muutenkin nauttivan isältä saamastaan huomiosta ja kerjäsi sitä lisää. Mieskin vaikutti vähän alttiilta nätin ja nuoren tytön huomiolle. Omasta mielestäni ihan ymmärrettävää, että äiti reagoi, vaikka olikin vähän lapsellinen ulosannissaan lopuksi
Ada oli hurjan sympaattinen. Näin sen ulkopuolisuusfiiliksissä paljon itseäni tuon ikäisenä. Kannattaa vaan rohkeasti jatkaa omaa juttuaan, vaikka tulee joskus ilkeyksiäkin vastaan. Omat intohimot tekee ihmisistä kiinnostavia, ja niiden seuraaminen tuo onnea ja itselle sopivia ihmisiä elämään.
Nea kasvoi kyllä paljon tuolla reissulla, ehkä oli haluttu saada se näyttämäänkin kasvutarinalta. Oli myös kiva, miten kuunteli toisen host-äitinsä huomioita siitä tuplatreffitilanteesta, eikä vaan torpannut pelkän kaveerauksen tähden. Osasi analysoida ympäristöään hyvin, ja olin niin onnellinen kivasta kakkosperhekokemuksesta.
Sekä Luna että Igi osasivat olla kyllä lasten kanssa hienosti. Hiukan hiottavaa olisi kuitenkin vielä sosiaalisten tilanteiden lukutaidossa, ja siinä, että ärsytystään ei tarvi näyttää ja purkaa päin naamaa muihin, vaan sen voi sitten hoitaa jälkeenpäin itsekseen jollain muulla keinolla, pahoittamatta muiden mieltä. Ehkäpä ikä tuo malttia ja viisautta.
Kaiken kaikkiaan ihan onnistunut kausi, perusteltuja perheenvaihtoja tyttöjen osalta, ja kaikkiaan mielenkiintoista :)
En voi ymmärtää tätä nuorten tyttöjen käsikameralle mutristelua ja oman kuvan tuijottelua. Etovaa, vaikka nättejä tyttöjä ovatkin.
Katsoittekohan te jotkut eri ohjelmaa... Kuinka totaalisen sokea pitää olla että pitää Adaa epävarmana ja ”bilehiletyttöjä” itsevarmana... Toivottavasti ette työssänne ole tekemisissä ihmisten kanssa 😂
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää tätä nuorten tyttöjen käsikameralle mutristelua ja oman kuvan tuijottelua. Etovaa, vaikka nättejä tyttöjä ovatkin.
Sama. Nykyään nuoret myös puhuvat samaan tyyliin suureleisesti kuin tubevideoilla anglismeja unohtamatta. Myös oppitunneilla.
T. Apuope
Miksi aina kuvataan maissa, joissa puhutaan englantia äidinkielenä? Olisi paljon dramaattisempaa ja muutenkin mielenkiintoisempaa, jos au pairit menisivät vaikkapa Ranskaan tai Espanjaan.
Mulla vaikeuksia saada selvää au pairien puheesta. Onko jollain muulla sama ongelma, vai pitääneekö lähteä korvalääkäriin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lunan ensimmäisen perheen äiti oli ilmiselvästi sairaalloisen mustasukkainen miehestään. Pelkäsi miehensä ihastuvan Lunaan, siksi halusi Lunasta eroon.
Musta Luna vaikutti haastatteluissaan ja muutenkin nauttivan isältä saamastaan huomiosta ja kerjäsi sitä lisää. Mieskin vaikutti vähän alttiilta nätin ja nuoren tytön huomiolle. Omasta mielestäni ihan ymmärrettävää, että äiti reagoi, vaikka olikin vähän lapsellinen ulosannissaan lopuksi
Musta vaikutti siltä, että isä vain oli luonnostaan mukava ihminen ja yritti olla ehkä korostetunkin mukava, koska piti Lunaa hyvänä au pairina ja näki että vaimonsa oli inhottavan kylmä Lunaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina kuvataan maissa, joissa puhutaan englantia äidinkielenä? Olisi paljon dramaattisempaa ja muutenkin mielenkiintoisempaa, jos au pairit menisivät vaikkapa Ranskaan tai Espanjaan.
Irlannissa puhutaan NIIN kamalaa murretta, sinne ON turha lähteä englantia opiskelemaan. Mielestäni ovat eri kieliä. Ohjelmasta muuten: oli hirveää käsikirjoitettua p@sk@@. Kaikista huonoin kausi. EI kannata katsoa.
Näissä ketjuissa ollaan usein aika tuomitsevia isäntäperheitä kohtaan. Onhan aupairinkin kanssa aina kyse henkilökemioista. Miettikää itse omaan kotiinne näitä kaikkia nuoria, ei kaikkien kanssa mätsää, osa on ihan tarkoituksellisestikin mis-match. Itse uskoisin tulevani toimeen Adan ja Igin kanssa, mutta Nean ja Lunan kanssa arjen jakaminen voisi olla haastavampaa.
Tylsin kausi kaikista tähän saakka, mitenhän tulin edes katsoneeksi loppuun. Osaltaan tietysti korona-aika pilannut.
Katsoin vasta viime viikolla Hollannin au-pairit Losissa ja tunnelma oli tosi onnistunut, toki tehty ennen koronaa. Suosittelen. Nämä Suomen kaudet ovat olleet viime aikoina toinen toisiaan kehnompia. Ärsyttää myös tuo kaiken läpi paistava "draaman" käsikirjoitus, erityisesti tällä kaudella, mutta on ollut jo aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaikeuksia saada selvää au pairien puheesta. Onko jollain muulla sama ongelma, vai pitääneekö lähteä korvalääkäriin ?
Sama täällä. Käytän areenan tarjoamia ohjelmatekstityksiä, ettei tarvitse huudattaa telkkaria niin että naapurikin kuulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannissa puhutaan NIIN kamalaa murretta, sinne ON turha lähteä englantia opiskelemaan. Mielestäni ovat eri kieliä. Ohjelmasta muuten: oli hirveää käsikirjoitettua p@sk@@. Kaikista huonoin kausi. EI kannata katsoa.
Olin aikoinaan Irlannissa vaihto-opiskelijana, ja voin kertoa että siellä puhuttiin useilla erilaisilla murteilla / aksenteilla. Joistakin oli vaikea saada selvää, joistakin ymmärsi valtaosan ja joistakin käytännössä kaiken. Kyllä ainakin minun englannin taitoni parani tuolla reissulla ja englannista tuli minulle paljon kotoisampi ja enemmän omalta tuntuva kieli. Englannin kielellä kommunikointiin tuli myös paljon lisää tottumusta.
Muakin harmittaa vähän draamanhakuisuus, valitaan tarkoituksella bilehileitä ja korostetaan kepparihöpinöitä. Nyt jo ekassa jaksossa koitettiin luoda vastakkain asetteluja. Samaa tyyliä on ollut viime kausillakin. Ite toivoisin enemmän sellasta hyvän mielen ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, vaikea saada selvää...
Luna ja Nea on kyllä hyvännäkösiä naisia mutta hirveen tylyjä luonteeltaan.Jos joku ei oo samaa mieltä ja nuole niiden persettä niin aukovat päätä ja pyörittelevät silmiään.Ja todella huonoa käytöstä treffikumppaneitakin kohtaan.Semmosia äijänaisia joita en voi sietää.
Vierailija kirjoitti:
Luna ja Nea on kyllä hyvännäkösiä naisia mutta hirveen tylyjä luonteeltaan.Jos joku ei oo samaa mieltä ja nuole niiden persettä niin aukovat päätä ja pyörittelevät silmiään.Ja todella huonoa käytöstä treffikumppaneitakin kohtaan.Semmosia äijänaisia joita en voi sietää.
On varaa olla tyly, kun on näyttävän näköinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen katsonut koko kauden, niin täytyy todeta, että Igi on kaikkien Au pair-kausien ärsyttävin tyyppi. Tai sitten pistetty näyttelemään, koska kausi oli muuten aika tylsä.
Olen totaalisesti unohtanut koko Au Pairit Uusi Seelannissa kauden ja kuka tämä Sini oli. Pakko katsoa se kausi seuraavaksi.
Pari jaksoa katsomatta, mutta en ymmärrä miten Igi voisi ärsyttävin olla? Omasta mielestäni jää kauas tässä kisassa näistä kauden pissiksistä, varsinkin Neasta. Igissä ärsyttää vain se, että kiroilee niin paljon.
Koko ajan menee huonompaan suuntaan vaan.
Luna hyvä lasten kanssa, mutta muuten ihan persiistä. Hänen eka perhe tosin oli kyllä hanurista. Tuli sellaset ex on the beach- Iita vibat. Vähän sellanen ylimielisesti ja huonosti käyttäytyvä narttu. Olemuskin ärsyttävä ja tuli myötikset siitä Nean persiin nuolemisesta ekoissa jaksoissa. Tän kauden pohjasakka. Joka kaudella pitää olla yks.
Nea? No se blondi. Ihan ok, tosin itkua en ymmärtäny siitä, että piti tehä töitäkin. Miks noi ei ymmärrä, että au pair menee sinne töihin, ei perheen vanhemmat hae sinne mitään aikuista lasta nurkkiin vaan lorvimaan biletysloman ajaksi. Ja ei sitten yhtään kunnioittanut perhettä koronarajotusten suhteen.
Igi... no huhhuh, flippaa mitä oudoimmista asioista ja muutenkin niin erikoinen tyyppi, ei hyvällä eikä pahalla.
Kepparimuidu oli hyvä!