Mihin sellaiseen sinulla menee rahaa joihin ei muilla välttämättä mene yhtään?
Kommentit (39)
Käytän rahaa opiskeluun, maksulliseen siis. Ikää on 57. Opiskelen mitä milloinkin mieleen juolahtaa, avoimessa yliopistossa, maksullisia verkkokursseja jne. Ei se epätavallista ehkä ole, mutta kun ottaa huomioon ikäni ja sen, että teen hyvin erityyppisiä opintoja ja paljon, se ei ehkä niin tavallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkamultaan. Sitä kuluu minulla ihan hirveät määrät. Onneksi se on halpaa.
Sama täällä mutta eipä tuo nyt muutenkaan mitenkään harvinaista ole näin keväällä. Veikkaan että joka toisessa huushollissa jotain kasvaa ruukussa.
Eihän tässä haettu harvinaista asiaa, vaan sellaista, mihin "muilla ei välttämättä kulu yhtään rahaa". Minulla on reilusti yli sata huonekasvia, eli ostan siis oikeasti tosi paljon multaa. En usko, että ihan joka toisessa huushollissa sitä kuluu läheskään näin paljon.
100 huonekasvia kuulostaa kyllä teoriassa aivan ihanalta, mutta eikö noiden hoitaminen vie aivan älyttömästi aikaa...? Itse unohdan välillä kasstella tuon mun ainokaisen kasviressunikin.
Laulutunnit, homeopaattiset valmisteet, jäsenkorjaus
Energiajuoma. Eilen ostin juuri 6 tölkkiä ja huomenna luultavasti lisää. Juon sitä 2-3 tölkkiä päivässä ja hampaat ovat huonossa kunnossa mutta en vain osaa olla ilman sitä. Jotkut muutkin sitä ostavat mutta monet eivät. Eivät ainakaan yhtä suuria määriä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukkamultaan. Sitä kuluu minulla ihan hirveät määrät. Onneksi se on halpaa.
Sama täällä mutta eipä tuo nyt muutenkaan mitenkään harvinaista ole näin keväällä. Veikkaan että joka toisessa huushollissa jotain kasvaa ruukussa.
Eihän tässä haettu harvinaista asiaa, vaan sellaista, mihin "muilla ei välttämättä kulu yhtään rahaa". Minulla on reilusti yli sata huonekasvia, eli ostan siis oikeasti tosi paljon multaa. En usko, että ihan joka toisessa huushollissa sitä kuluu läheskään näin paljon.
100 huonekasvia kuulostaa kyllä teoriassa aivan ihanalta, mutta eikö noiden hoitaminen vie aivan älyttömästi aikaa...? Itse unohdan välillä kasstella tuon mun ainokaisen kasviressunikin.
Toki se vie paljon aikaa, mutta olen eläkkeellä ja tykkään kasvien hoitamisesta. Kulutan paljon aikaa pelkästään siihenkin, että katselen miten eri kasvit ovat kasvaneet. On tosi mielenkiintoista seurata varsinkin sellaisten kasvien kasvua, jotka on itse kasvattanut siemenestä asti. Kerran tai kesäisin välillä kahdestikin päivässä kierrän katsomassa tarvitseeko joku kasvi kastelua.
Usko tai älä, ehdin silti tehdä paljon muutakin kuin hoitaa kasveja :D
Lääkkeisiin ja muihin terveydenhuoltokuluihin palaa varmaan ikäisekseni aika paljon enemmän kuin muilla. Eräs tuttava oli aika järkyttynyt kun kerroin että kaikesta opintolainan nostamisesta huolimatta tekee tiukkaa. Alkuvuodet on varsinkin tiukkoja kun maksukatot eivät ole täynnä. Välillä saan myös toimeentulotukea sairauskulujen takia mutta olen oppinut sen kanssa toimimisesta sen että jos haluan välttyä ongelmilta on oltava rahat maksaa laskut ensin itse ja haettava toimeentulotukea vasta maksamisen jälkeen joten kituutan koko ajan jotta tilillä olisi katetta maksaa normaalien menojen lisäksi vielä useammalla satasella esimerkiksi sairaalalasku. Vaikka olisi maksukatto täynnä sairaalassa makaamisesta tulee silti mukavat laskut nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Villalankaa. Paljon.
Muutama vuosi sitten olisin laittanut saman, mutta nythän tilanne on se, että jotkut langat ovat loppuneet kaupoista tilapäisesti kokonaan ja pyöröpuikoistakin on maailmanlaajuinen pula. Neuleryhmissä näkee jopa kokonaisia kaappeja täynnä lankoja.
Vierailija kirjoitti:
Osakkeisiin, melkein viikoittain ostan.
Elinpiirini koostuu tavallisista keskiluokkaisista duunareista ja kyllä kaikilla rahaa menee osakkeisiin. Sijoittaminen ei todellakaan ole mitenkään harvinaista nykyään.
Maalaustarvikkeisiin (kuvataide).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villalankaa. Paljon.
Muutama vuosi sitten olisin laittanut saman, mutta nythän tilanne on se, että jotkut langat ovat loppuneet kaupoista tilapäisesti kokonaan ja pyöröpuikoistakin on maailmanlaajuinen pula. Neuleryhmissä näkee jopa kokonaisia kaappeja täynnä lankoja.
Totta. Mulla on sentään vain 10kg lankaa kotona... Teenkin paljon, mutta pakko lopettaa ostelu ja käyttää nämä nyt pois.
Pelaan Homescapes-peliä ja ostan säännöllisesti niitä kolikkopaketteja. Olen muutaman vuoden aikana laittanut valehtelematta ainakin kymppitonnin tuohon peliin. Oikea summa on varmasti enemmäkin. Mutta saan pelistä iloa, joten en ole kovin huolissani. Onneksi minulla on varaa tuohon paheeseen.
Seksiin. En jaksa mitään naisten piirittelyä enää, aivan liian työlästä ja aikaa vievää. Naiset on tehneet nussimisesta aivan liian ison numeron ja tarpeettoman hankalaa. Siitäkin huolimatta että huutavat itsekin nautinnosta kun panee kunnolla. Ilmaista se ei ole myöskään koskaan ollut joten tarpeettomat välivaiheet voi jättää pois ja maksaa suoraan prostituoidulle. Sitäpaitsi ammattilainen on aina ammattilainen amatööriin verrattuna. Lisäksi kun rahoitan nuoren opiskelijan elämää niin se on myös hyväntekeväisyyttä ja humaani teko sekä kansantalouden kannalta järkevää.
Lastenvaatteisiin vaikka ostan halvinta mahdollista.
Työkaluihin, puulle, metallille, kankaille jne käsitöille. Moni ei tee tai korjaa enää itse.