Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälän tunne on erilainen eri päivinä. Tarkoittaako tunne aina energian niukkuutta?

Vierailija
06.05.2021 |

Olen normaalipainoinen, mutta opettelen syömään sen, mitä tarvitsen. Mistä tietää, voiko kehoa kuunnella?

Eilen minulla oli koko ajan kauhea nälkä. Tänään en ole syönyt paljo mitään, eikä nälkää ole. Mitään en ole tehnyt näinä päivinä eritavalla.

Onko teillä tällaisia päiviä? Syöttekö nälän tunteen mukaan, vai kärsittekö nälkää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunteeseen pitää opetella. Alipainoiset ovat opetelleet olemaan kuuntelematta sitä. Ylipainoiset taas tulkitsevat monet muutkin tunteet ja tuntemukset näläksi.

Säännöllinen syöminen auttaa usein tässä. Tiedät, ettei sinulla voi olla vielä nälkä, niin kuulostelet, että onko sinulla sittenkin tylsää, jano, oletko nukkunut huonosti, ahdistaako jne.

Univaje aiheuttaa tutkitusti nälän tunnetta, usein juurikin himoa korkean energian tuotteisiin joissa paljon hiilihydraatteja.

Monet eivät erota nälkää ja janoa, siksi monissa laihdutusohjeissa kehotetaan juomaan ensin lasi vettä. Tai muuten korostetaan säännöllistä juomista.

Sitten on vielä se tunteisiin syöminen, mistä useimmin lihavuus johtuu.

Vierailija
2/4 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän tunteeseen pitää opetella. Alipainoiset ovat opetelleet olemaan kuuntelematta sitä. Ylipainoiset taas tulkitsevat monet muutkin tunteet ja tuntemukset näläksi.

Säännöllinen syöminen auttaa usein tässä. Tiedät, ettei sinulla voi olla vielä nälkä, niin kuulostelet, että onko sinulla sittenkin tylsää, jano, oletko nukkunut huonosti, ahdistaako jne.

Univaje aiheuttaa tutkitusti nälän tunnetta, usein juurikin himoa korkean energian tuotteisiin joissa paljon hiilihydraatteja.

Monet eivät erota nälkää ja janoa, siksi monissa laihdutusohjeissa kehotetaan juomaan ensin lasi vettä. Tai muuten korostetaan säännöllistä juomista.

Sitten on vielä se tunteisiin syöminen, mistä useimmin lihavuus johtuu.

Juu, tuo on muuten totta. Joskus vain tekee mieli jotain, ja sen tulkitsee näläksi. Sitten alan miettimään, onko minulla nälkä? Ja ei, harvoin on.

Mutta eilen minulla oli oikeasti nälkä pitkin päivää. Ihmettelen vain, miksi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneempänä ainakin nälättää helpommin. Tiedän mitä ap tarkoittaa, joskus on sellaisia päiviä että heti herätessä nälkä ja se jatkuu koko päivän vaikka söisikin, joskus taas ei maistu hyvin. Pyrin silti syömään aina tasaisin väliajoin järkevät annokset ja ignooraan mielihalut. 

Vierailija
4/4 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on sitä useammin, mitä useammin syö. itse olen syönyt vuosikymmeniä kerran päivässä, enkä juuri tunne nälkää, ainakaan fyysisesti.

Sitten kun syö pari kertaa useammin, niin alkaa maha murista nälkää jo.

Aikoinaan lopetin aamulla ja lounaalla syömisen töissä kun en jaksanut sitä mahan kurinaa, ja huomasin että se loppui kun ei vaan syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi